Direktor Applea podržaće jake evropske zakone o privatnosti na skupu u Briselu

Vesti, 24.10.2018, 00:00 AM

Direktor Applea podržaće jake evropske zakone o privatnosti na skupu u Briselu

Izvršni direktor Applea Tim Kuk govoriće na Međunardnoj konferenciji poverenika za zaštitu podataka i privatnosti, dvodnevnom skupu koji počinje danas. On će biti glavni govornik na konferenciji, a prisutnima će svoje stavove predstaviti i nekoliko drugih rukovodilaca američkih tehnoloških kompanija, između ostalih, i direktor Facebooka Mark Zakerberg i direktor Googlea Sundar Pičai, koji će se obratiti putem video poruka.

Očekuje se da će direktor kompanije Apple pohvaliti nova evropska pravila o privatnosti i izraziti podršku kompanije snažnim zakonima u Evropi i Sjedinjenim Državama koji treba da zaštite korišćenje podataka. Kuk je pripremio i spisak primedbi koje će izneti pred skupom u Briselu.

Prema beleškama koje je pripremio a u koje je Rojters imao uvid, Kuk će opisati evropsku Opštu uredbu za zaštitu podataka (GDPR), kao primer kako se dobra politika i politička volja mogu ujediniti kako bi zaštitili prava svih nas.

Očekuje se da Kuk podrži sveobuhvatni savezni zakon o privatnosti u Sjedinjenim Državama.

Pitanja kako se podaci koriste i kako korisnici mogu zaštititi svoje lične informacije došli su u centar pažnje nedavno, nakon velikog kompromitovanja privatnosti podataka miliona korisnika interneta i društvenih medija u Evropi i Sjedinjenim Državama.

Apple, koji je tvorac brojnih proizvoda, dizajnira ih tako da ni sama kompanija ne može pristupiti podatke korisnika. Proizvođač iPhonea je u velikoj meri izbegao skandale sa privatnošću podataka koji su ove godine uticali na njegove rivale Google i Facebook. Kuk je čak javno kritikovao poslovni model Facebooka, tvrdeći da zavisi od pravljenja detaljnih profila korisnika koji su Facebooku potrebni zbog ciljanog oglašavanja.

Apple privatnost smatra "osnovnim ljudskim pravom", a to će Kuk i reći na ovom događaju.

"Nikada nećemo ostvariti pravi potencijal tehnologije bez potpune vere i poverenja ljudi koji je koriste", smatra Kuk.

Drugi američki tehnološki giganti kao što su Amazon, Alphabet, AT&T, Charter Communications i Twitter su rekli da će podržati nove američke savezne propise o privatnosti.

Tehnološke kompanije su zabrinute zbog strogih ali različitih zakona o privatnosti američkih država, kao što je zakon koji je potpisao guverner Kalifornije Džeri Braun ranije ove godine a koji stupa na snagu 2020. godine. Biće veoma teško uskladiti se sa različitim regulativama američkih država, pa bi jedan jedinstveni savezni zakon mogao zameniti razlititu regulativu američkih država.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje