Dropbox greškom tokom nekoliko sati ostavio otvorenim korisničke naloge

Vesti, 22.06.2011, 08:14 AM

Dropbox greškom tokom nekoliko sati ostavio otvorenim korisničke naloge

Autorizacije lozinke za pristup popularnom internet servisu za skladištenje podataka Dropbox u ponedeljak je greškom bila isključena satima, ali iz kompanije tvrde da je tokom tog perioda manje od 1% od preko 25 miliona korisnika Dropbox-a pristupilo svojim nalozima. U toku je istraga povodom ovog slučaja u okviru koje se proverava da li je nekim nalozima pristupano nepropisno.

Do incidenta je došlo zbog promene u kodu, odnosno ažuriranja koda servisa, pri čemu je novi kod imao bag koji je uzrokovao problem u sistemu za autorizaciju, što je otkriveno četiri sata kasnije. To znači da svakom fajlu koji se nalazi u skladišnom prostoru servisa moglo da se pristupi bez zahteva za unosom bilo kakvih podataka koji su u normalnim okolnostima potrebni za autorizaciju. Puna četiri časa je svako ko je želeo mogao da pristupi svim dokumentima korisnika. Kompanija je, pošto je problem uočen, reagovala prekidanjem svih tog trenutka aktivnih sesija korisnika koji su bili prijavljeni na naloge.

“Ovo nikada nije trebalo da se desi. Temeljno ćemo ispitati našu kontrolu i primeniti dodatne zaštitne mere da bi smo sprečili da se tako nešto dogodi ponovo,” napisao je prvi čovek tehničkog sektora kompanije, Araš Ferdowsi, u saopštenju objavljenom na kompanijskom blogu.

Kompanija je pozvala korisnike koji su u vreme kada je došlo do greške bili prijavljeni na naloge da pregledaju aktivnosti na nalozima tokom tog perioda i da oni koji su zabrinuti zbog ovoga mogu da se obrate kompaniji putem email-a na adresu “[email protected]”. Na email adrese korisnika čijim je nalozima pristupano tokom četiri sata trajanja incidenta kompanija će poslati email-ove sa pregledom aktivnosti naloga.

Ovo nije prvi negativni publicitet za Dropbox ove godine. U maju je istakniti stručnjak u oblasti kompjuterske bezbednosti Kristofer Sogojan podneo tužbu Federalnoj trgovinskoj organizaciji (Federal Trade Commision - FTC) protiv kompanije tvrdeći da je Dropbox obmanjivao korisnike u vezi bezbednosti i enkripcije podataka koje čuvaju u skladišnom prostoru ovog servisa, jer je kompanija kao prednost svog u odnosu na konkurentske servise isticala da je enkripcija korisničkih podataka takva da ni zaposleni u kompaniji ne mogu da vide sadržaj uskladištenih podataka. Dropbox je tada odbacio Sogojanove optužbe, o čemu smo vas u ono vreme izvestili.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje