Dropbox greškom tokom nekoliko sati ostavio otvorenim korisničke naloge

Vesti, 22.06.2011, 08:14 AM

Dropbox greškom tokom nekoliko sati ostavio otvorenim korisničke naloge

Autorizacije lozinke za pristup popularnom internet servisu za skladištenje podataka Dropbox u ponedeljak je greškom bila isključena satima, ali iz kompanije tvrde da je tokom tog perioda manje od 1% od preko 25 miliona korisnika Dropbox-a pristupilo svojim nalozima. U toku je istraga povodom ovog slučaja u okviru koje se proverava da li je nekim nalozima pristupano nepropisno.

Do incidenta je došlo zbog promene u kodu, odnosno ažuriranja koda servisa, pri čemu je novi kod imao bag koji je uzrokovao problem u sistemu za autorizaciju, što je otkriveno četiri sata kasnije. To znači da svakom fajlu koji se nalazi u skladišnom prostoru servisa moglo da se pristupi bez zahteva za unosom bilo kakvih podataka koji su u normalnim okolnostima potrebni za autorizaciju. Puna četiri časa je svako ko je želeo mogao da pristupi svim dokumentima korisnika. Kompanija je, pošto je problem uočen, reagovala prekidanjem svih tog trenutka aktivnih sesija korisnika koji su bili prijavljeni na naloge.

“Ovo nikada nije trebalo da se desi. Temeljno ćemo ispitati našu kontrolu i primeniti dodatne zaštitne mere da bi smo sprečili da se tako nešto dogodi ponovo,” napisao je prvi čovek tehničkog sektora kompanije, Araš Ferdowsi, u saopštenju objavljenom na kompanijskom blogu.

Kompanija je pozvala korisnike koji su u vreme kada je došlo do greške bili prijavljeni na naloge da pregledaju aktivnosti na nalozima tokom tog perioda i da oni koji su zabrinuti zbog ovoga mogu da se obrate kompaniji putem email-a na adresu “[email protected]”. Na email adrese korisnika čijim je nalozima pristupano tokom četiri sata trajanja incidenta kompanija će poslati email-ove sa pregledom aktivnosti naloga.

Ovo nije prvi negativni publicitet za Dropbox ove godine. U maju je istakniti stručnjak u oblasti kompjuterske bezbednosti Kristofer Sogojan podneo tužbu Federalnoj trgovinskoj organizaciji (Federal Trade Commision - FTC) protiv kompanije tvrdeći da je Dropbox obmanjivao korisnike u vezi bezbednosti i enkripcije podataka koje čuvaju u skladišnom prostoru ovog servisa, jer je kompanija kao prednost svog u odnosu na konkurentske servise isticala da je enkripcija korisničkih podataka takva da ni zaposleni u kompaniji ne mogu da vide sadržaj uskladištenih podataka. Dropbox je tada odbacio Sogojanove optužbe, o čemu smo vas u ono vreme izvestili.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

WhatsApp blokirao napade špijunskog softvera na Androidu

WhatsApp blokirao napade špijunskog softvera na Androidu

WhatsApp je popravio ranjivost koja se koristi u napadima špijunskog softvera na mete visokog profila. Citizen Lab je objavio rezultate istrage o izr... Dalje

Razotkrivene veze zloglasne ransomware bande sa ruskim vlastima

Razotkrivene veze zloglasne ransomware bande sa ruskim vlastima

Nedavno procurela gomila logova četova razotkrila je moguće veze između ransomware bande BlackBasta i ruskih vlasti. Procurelo je više od 200.000 ... Dalje

Europol upozorava na „savez u senci“ između država i sajber kriminalaca

Europol upozorava na „savez u senci“ između država i sajber kriminalaca

Digitalne i AI tehnologije omogućavaju „hibridnim“ akterima pretnji iz Rusije i drugih zemalja da se udruže sa sajber kriminalcima i de... Dalje

Francuski sud pustio vlasnika Telegrama da napusti zemlju

Francuski sud pustio vlasnika Telegrama da napusti zemlju

Vlasnik aplikacije Telegram, rođen u Rusiji, rekao je da se vratio u Dubai nakon što je nekoliko meseci proveo u Francuskoj zbog krivične istrage u... Dalje

Prevaranti se lažno predstavljaju kao ransomware banda Clop

Prevaranti se lažno predstavljaju kao ransomware banda Clop

Barracuda Networks upozorava na prevarante koji se predstavljaju kao ransomware banda Clop, pokušavajući da iznude novac od žrtava. Ovakvi incident... Dalje