Epic Games kažnjen rekordnim iznosom zbog kršenja zakona o zaštiti privatnosti dece
Vesti, 20.12.2022, 08:39 AM
Epic Games, kompanija koja stoji iza popularne video igre Fortnite, moraće da plati 520 miliona dolara zbog toga što je prekršila američki zakon o zaštiti digitalne privatnosti dece i koristila takozvane „mračne obrasce“ kojima je prevarila korisnike da izvrše nenamerne kupovine, saopštila je američka Federalna komisija za trgovinu ( FTC).
FTC, koja nadgleda sprovođenje antimonopolske politike i zaštitu potrošača, saopštila je da se sporazum sastoji od dve odvojene nagodbe koje su oborile sve dosadašnje rekorde. Kazna od 275 miliona dolara je izrečena kompaniji za kršenje Zakona o zaštiti privatnosti dece na internetu (COPPA). To je najveća ikada izrečena kazna za kršenje pravila FTC-a, rekla je agencija, a Epic će morati da primeni „jake podrazumevane postavke privatnosti za decu i tinejdžere“.
Druga kazna koju će Epic Games morati da plati je kazna od 245 miliona dolara zbog sporne prakse naplate. To je takođe rekordna kazna u istoriji i najveći iznos za povraćaj novca u slučaju igara.
Epic Games, sa sedištem u Keriju, u Severnoj Karolini, je proizvođač popularnih video igara, uključujući Fortnite, Gears of War i Infinity Blade. Fortnite je prošle godine imao oko 400 miliona registrovanih korisnika, a igra je posebno popularna kod dece i tinejdžera. Fortnite je besplatan za preuzimanje i igranje, ali Epic naplaćuje igračima stavke u igri kao što su plesni pokreti i kostimi.
„Epic je koristio podrazumevana podešavanja koja ugrožavaju privatnost i obmanjujuće interfejse koji su prevarili korisnike Fortnitea, uključujući tinejdžere i decu“, rekla je predsednica FTC-a Lina Kan.
FTC je u žalbi podnetoj federalnom sudu naveo da je Epic prekršio COPPA prikupljanjem informacija od igrača mlađih od 13 godina bez obaveštavanja ili dobijanja saglasnosti njihovih roditelja. Odluka kompanije Epic da podrazumevano omogući komunikaciju u realnom vremenu i tekstualno ćaskanje za decu i tinejdžere takođe ih je dovela u opasnost od maltretiranja, uznemiravanja i drugih oblika nasilja.
„Još 2017. zaposleni u Epicu su pozvali kompaniju da promeni podrazumevana podešavanja kako bi od korisnika zahtevali da se opredele za glasovno ćaskanje, navodeći zabrinutost zbog uticaja posebno na decu“, navodi FTC u svom saopštenju. „Uprkos tome i izveštajima da su, dok su igrala igru, deca bila uznemiravana, uključujući i seksualno uznemiravanje, kompanija se opirala isključivanju podrazumevanih podešavanja.“
Pored rekordne kazne od 275 miliona dolara, Epic će takođe tekstualnu i glasovnu komunikaciju u Fortinite morati da učini opcionom, tako da se može uključiti samo uz pristanak roditelja u podešavanjima privatnosti.
FTC je navela da je Epic koristio i tehnike kao što su „kontraintuitivna, nedosledna i zbunjujuća konfiguracija tastera“ da bi prevario korisnike, uključujući decu i tinejdžere, da obavljaju neovlašćene kupovine u igri. Epic je koristio zbunjujuće upite za kupovinu i obmanjujuće ponude kojima je navodio igrače da kupuju iako to nisu nameravali. Kompanija je na taj način neovlašćeno vlasnicima naloga naplaćivala stotine dolara, da bi im, kada bi osporili neovlašćene naplate, blokirala naloge i pristup kupljenom sadržaju.
„Epic je ignorisao više od milion pritužbi korisnika i zabrinutost zaposlenih da je „ogromnom“ broju korisnika pogrešno naplaćeno“, saopštila je FTC. „U stvari, Epicove promene su samo pogoršale problem… Epic je namerno prikrio funkcije otkazivanja i refundiranja kako bi ih bilo teže pronaći.“
U saopštenju koje je juče objavio, Epic je najavio niz koraka koje je preduzeo i koje će preduzeti u budućnosti kako bi rešio primedbe FTC-a.
„Delimo osnovne principe pravičnosti, transparentnosti i privatnosti koje sprovodi FTC, a prakse koje se pominju u žalbama FTC-a nisu način na koji Fortnite funkcioniše. Nastavićemo da budemo iskreni o tome šta igrači mogu da očekuju prilikom kupovine, osiguraćemo da otkazivanje i povraćaj novca budu jednostavni i da izgradimo zaštitne mere koje pomažu da naš ekosistem bude siguran i zabavan za publiku svih uzrasta“, saopštila je kompanija.
Kompanija je objasnila da je u septembru implementirala podrazumevana podešavanja privatnosti za igrače mlađe od 18 godina. Za ćaskanje je podrazumevano podešeno „Niko“, detalji profila su podrazumevano sakriveni, a personalizovane preporuke su podrazumevano isključene.
Naslovna fotografija Erik Mclean, Pexels
Izdvojeno
Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje
Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu
Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje
Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove
Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje
Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu
Ruski korisnici sve teže mogu da se registruju na Telegram i WhatsApp, jer su ruski mobilni operateri počeli da blokiraju SMS i kodove za verifikaci... Dalje
WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape
WhatsApp je najavio da uvodi novu opciju zaštite razgovora - passkey-šifrovane bekape, koja korisnicima omogućava da šifruju rezervne kopije ćas... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





