Epic Games kažnjen rekordnim iznosom zbog kršenja zakona o zaštiti privatnosti dece

Vesti, 20.12.2022, 08:39 AM

Epic Games kažnjen rekordnim iznosom zbog kršenja zakona o zaštiti privatnosti dece

Epic Games, kompanija koja stoji iza popularne video igre Fortnite, moraće da plati 520 miliona dolara zbog toga što je prekršila američki zakon o zaštiti digitalne privatnosti dece i koristila takozvane „mračne obrasce“ kojima je prevarila korisnike da izvrše nenamerne kupovine, saopštila je američka Federalna komisija za trgovinu ( FTC).

FTC, koja nadgleda sprovođenje antimonopolske politike i zaštitu potrošača, saopštila je da se sporazum sastoji od dve odvojene nagodbe koje su oborile sve dosadašnje rekorde. Kazna od 275 miliona dolara je izrečena kompaniji za kršenje Zakona o zaštiti privatnosti dece na internetu (COPPA). To je najveća ikada izrečena kazna za kršenje pravila FTC-a, rekla je agencija, a Epic će morati da primeni „jake podrazumevane postavke privatnosti za decu i tinejdžere“.

Druga kazna koju će Epic Games morati da plati je kazna od 245 miliona dolara zbog sporne prakse naplate. To je takođe rekordna kazna u istoriji i najveći iznos za povraćaj novca u slučaju igara.

Epic Games, sa sedištem u Keriju, u Severnoj Karolini, je proizvođač popularnih video igara, uključujući Fortnite, Gears of War i Infinity Blade. Fortnite je prošle godine imao oko 400 miliona registrovanih korisnika, a igra je posebno popularna kod dece i tinejdžera. Fortnite je besplatan za preuzimanje i igranje, ali Epic naplaćuje igračima stavke u igri kao što su plesni pokreti i kostimi.

„Epic je koristio podrazumevana podešavanja koja ugrožavaju privatnost i obmanjujuće interfejse koji su prevarili korisnike Fortnitea, uključujući tinejdžere i decu“, rekla je predsednica FTC-a Lina Kan.

FTC je u žalbi podnetoj federalnom sudu naveo da je Epic prekršio COPPA prikupljanjem informacija od igrača mlađih od 13 godina bez obaveštavanja ili dobijanja saglasnosti njihovih roditelja. Odluka kompanije Epic da podrazumevano omogući komunikaciju u realnom vremenu i tekstualno ćaskanje za decu i tinejdžere takođe ih je dovela u opasnost od maltretiranja, uznemiravanja i drugih oblika nasilja.

„Još 2017. zaposleni u Epicu su pozvali kompaniju da promeni podrazumevana podešavanja kako bi od korisnika zahtevali da se opredele za glasovno ćaskanje, navodeći zabrinutost zbog uticaja posebno na decu“, navodi FTC u svom saopštenju. „Uprkos tome i izveštajima da su, dok su igrala igru, deca bila uznemiravana, uključujući i seksualno uznemiravanje, kompanija se opirala isključivanju podrazumevanih podešavanja.“

Pored rekordne kazne od 275 miliona dolara, Epic će takođe tekstualnu i glasovnu komunikaciju u Fortinite morati da učini opcionom, tako da se može uključiti samo uz pristanak roditelja u podešavanjima privatnosti.

FTC je navela da je Epic koristio i tehnike kao što su „kontraintuitivna, nedosledna i zbunjujuća konfiguracija tastera“ da bi prevario korisnike, uključujući decu i tinejdžere, da obavljaju neovlašćene kupovine u igri. Epic je koristio zbunjujuće upite za kupovinu i obmanjujuće ponude kojima je navodio igrače da kupuju iako to nisu nameravali. Kompanija je na taj način neovlašćeno vlasnicima naloga naplaćivala stotine dolara, da bi im, kada bi osporili neovlašćene naplate, blokirala naloge i pristup kupljenom sadržaju.

„Epic je ignorisao više od milion pritužbi korisnika i zabrinutost zaposlenih da je „ogromnom“ broju korisnika pogrešno naplaćeno“, saopštila je FTC. „U stvari, Epicove promene su samo pogoršale problem… Epic je namerno prikrio funkcije otkazivanja i refundiranja kako bi ih bilo teže pronaći.“

U saopštenju koje je juče objavio, Epic je najavio niz koraka koje je preduzeo i koje će preduzeti u budućnosti kako bi rešio primedbe FTC-a.

„Delimo osnovne principe pravičnosti, transparentnosti i privatnosti koje sprovodi FTC, a prakse koje se pominju u žalbama FTC-a nisu način na koji Fortnite funkcioniše. Nastavićemo da budemo iskreni o tome šta igrači mogu da očekuju prilikom kupovine, osiguraćemo da otkazivanje i povraćaj novca budu jednostavni i da izgradimo zaštitne mere koje pomažu da naš ekosistem bude siguran i zabavan za publiku svih uzrasta“, saopštila je kompanija.

Kompanija je objasnila da je u septembru implementirala podrazumevana podešavanja privatnosti za igrače mlađe od 18 godina. Za ćaskanje je podrazumevano podešeno „Niko“, detalji profila su podrazumevano sakriveni, a personalizovane preporuke su podrazumevano isključene.

Naslovna fotografija Erik Mclean, Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje