Epic Games kažnjen rekordnim iznosom zbog kršenja zakona o zaštiti privatnosti dece
Vesti, 20.12.2022, 08:39 AM
Epic Games, kompanija koja stoji iza popularne video igre Fortnite, moraće da plati 520 miliona dolara zbog toga što je prekršila američki zakon o zaštiti digitalne privatnosti dece i koristila takozvane „mračne obrasce“ kojima je prevarila korisnike da izvrše nenamerne kupovine, saopštila je američka Federalna komisija za trgovinu ( FTC).
FTC, koja nadgleda sprovođenje antimonopolske politike i zaštitu potrošača, saopštila je da se sporazum sastoji od dve odvojene nagodbe koje su oborile sve dosadašnje rekorde. Kazna od 275 miliona dolara je izrečena kompaniji za kršenje Zakona o zaštiti privatnosti dece na internetu (COPPA). To je najveća ikada izrečena kazna za kršenje pravila FTC-a, rekla je agencija, a Epic će morati da primeni „jake podrazumevane postavke privatnosti za decu i tinejdžere“.
Druga kazna koju će Epic Games morati da plati je kazna od 245 miliona dolara zbog sporne prakse naplate. To je takođe rekordna kazna u istoriji i najveći iznos za povraćaj novca u slučaju igara.
Epic Games, sa sedištem u Keriju, u Severnoj Karolini, je proizvođač popularnih video igara, uključujući Fortnite, Gears of War i Infinity Blade. Fortnite je prošle godine imao oko 400 miliona registrovanih korisnika, a igra je posebno popularna kod dece i tinejdžera. Fortnite je besplatan za preuzimanje i igranje, ali Epic naplaćuje igračima stavke u igri kao što su plesni pokreti i kostimi.
„Epic je koristio podrazumevana podešavanja koja ugrožavaju privatnost i obmanjujuće interfejse koji su prevarili korisnike Fortnitea, uključujući tinejdžere i decu“, rekla je predsednica FTC-a Lina Kan.
FTC je u žalbi podnetoj federalnom sudu naveo da je Epic prekršio COPPA prikupljanjem informacija od igrača mlađih od 13 godina bez obaveštavanja ili dobijanja saglasnosti njihovih roditelja. Odluka kompanije Epic da podrazumevano omogući komunikaciju u realnom vremenu i tekstualno ćaskanje za decu i tinejdžere takođe ih je dovela u opasnost od maltretiranja, uznemiravanja i drugih oblika nasilja.
„Još 2017. zaposleni u Epicu su pozvali kompaniju da promeni podrazumevana podešavanja kako bi od korisnika zahtevali da se opredele za glasovno ćaskanje, navodeći zabrinutost zbog uticaja posebno na decu“, navodi FTC u svom saopštenju. „Uprkos tome i izveštajima da su, dok su igrala igru, deca bila uznemiravana, uključujući i seksualno uznemiravanje, kompanija se opirala isključivanju podrazumevanih podešavanja.“
Pored rekordne kazne od 275 miliona dolara, Epic će takođe tekstualnu i glasovnu komunikaciju u Fortinite morati da učini opcionom, tako da se može uključiti samo uz pristanak roditelja u podešavanjima privatnosti.
FTC je navela da je Epic koristio i tehnike kao što su „kontraintuitivna, nedosledna i zbunjujuća konfiguracija tastera“ da bi prevario korisnike, uključujući decu i tinejdžere, da obavljaju neovlašćene kupovine u igri. Epic je koristio zbunjujuće upite za kupovinu i obmanjujuće ponude kojima je navodio igrače da kupuju iako to nisu nameravali. Kompanija je na taj način neovlašćeno vlasnicima naloga naplaćivala stotine dolara, da bi im, kada bi osporili neovlašćene naplate, blokirala naloge i pristup kupljenom sadržaju.
„Epic je ignorisao više od milion pritužbi korisnika i zabrinutost zaposlenih da je „ogromnom“ broju korisnika pogrešno naplaćeno“, saopštila je FTC. „U stvari, Epicove promene su samo pogoršale problem… Epic je namerno prikrio funkcije otkazivanja i refundiranja kako bi ih bilo teže pronaći.“
U saopštenju koje je juče objavio, Epic je najavio niz koraka koje je preduzeo i koje će preduzeti u budućnosti kako bi rešio primedbe FTC-a.
„Delimo osnovne principe pravičnosti, transparentnosti i privatnosti koje sprovodi FTC, a prakse koje se pominju u žalbama FTC-a nisu način na koji Fortnite funkcioniše. Nastavićemo da budemo iskreni o tome šta igrači mogu da očekuju prilikom kupovine, osiguraćemo da otkazivanje i povraćaj novca budu jednostavni i da izgradimo zaštitne mere koje pomažu da naš ekosistem bude siguran i zabavan za publiku svih uzrasta“, saopštila je kompanija.
Kompanija je objasnila da je u septembru implementirala podrazumevana podešavanja privatnosti za igrače mlađe od 18 godina. Za ćaskanje je podrazumevano podešeno „Niko“, detalji profila su podrazumevano sakriveni, a personalizovane preporuke su podrazumevano isključene.
Naslovna fotografija Erik Mclean, Pexels
Izdvojeno
Procurelo 1,3 milijarde lozinki i 2 milijarde imejl adresa - proverite da li je i vaša među njima
Ako niste skoro proveravali da li su vaše lozinke negde procurele, sada je pravi trenutak. U javnosti se pojavilo 1,3 milijarde jedinstvenih lozinki ... Dalje
OpenAI potvrdio curenje podataka - ChatGPT nalozi bezbedni
OpenAI je potvrdio da je došlo do curenja podataka, ali ne zbog direktnog napada na njihove sisteme, već kompromitovanjem Mixpanel-a, analitičkog ... Dalje
Piratske kopije Battlefield 6 pune malvera
Istraživači iz Bitdefender Labs-a upozorili su na novu kampanju koja cilja gejmere koji su u potrazi za „besplatnim“ ili hakovanim verzi... Dalje
Novi ClickFix napadi: lažni porno sajtovi iz oglasa šire malvere
Istraživači iz kompanije Acronis upozoravaju na novu kampanju koja kombinuje ClickFix trikove i lažne porno sajtove kako bi prevarila korisnike da ... Dalje
Novi ClickFix trik: lažno Windows ažuriranje navodi korisnike da instaliraju malver
Istraživač Danijel B. iz britanskog NHS-a, otkrio je kampanju koja je počela pre oko mesec dana na domenu groupewadesecurity[.]com. Kada žrtva otv... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





