Evropske organizacije za zaštitu potrošača podnele žalbu protiv WhatsAppa
Vesti, 13.07.2021, 08:30 AM
WhatsApp je ponudio Evropskoj organizaciji potrošača (BEUC) da razgovaraju o ažuriranju politike privatnosti, pošto je odbacio navode grupe da je prevario korisnike jer nije razjasnio uticaj ovih promena na korisničke podatke.
Ovaj predlog WhatsAppa dolazi kao odgovor na žalbu BEUC-a podnetu juče Evropskoj komisiji i Evropskoj mreži potrošačkih tela, u kojoj se WhatsApp optužuje za višestruka kršenja prava potrošača Evropske unije, uključujući i propust da korisnicima promene objasni na transparentan način.
„BEUC-ova akcija se zasniva na nerazumevanju svrhe i efekta ažuriranja naših uslova usluge“, rekao je predstavnik WhatsAppa.
WhatsApp je u januaru predstavio novu politiku privatnosti, prema kojoj neki podaci korisnika mogu biti deljeni sa Facebookom i drugim kompanijama u vlasništvu grupe. WhatsApp je tom prilikom rekao da ove promene neće uticati na privatnu komunikaciju korisnika. Zbog ovog poteza, kompanija se suočila sa kritikama brojnih korisnika iz celog sveta, a mnogi nezadovoljni korisnici utočište su pronašli u rivalima WhatsAppa, Telegramu i Signalu.
Kompanija je tvrdila da njeno ažuriranje objašnjava kako ljudi mogu da komuniciraju sa preduzećima u aplikaciji, ali i na koji način kompanija, koja je u vlasništvu Facebooka, prikuplja i koristi podatke.
BEUC je rekao da je podneo žalbu Evropskoj komisiji jer je „WhatsApp vršio neprimeren pritisak na svoje korisnike da prihvate njegove nove uslove korišćenja i politiku privatnosti“. BEUC smatra da taj potez predstavlja lošu praksu jer šteti slobodi izbora ljudi.
“WhatsApp nije objasnio prirodu promena jednostavnim i razumljivim jezikom”, tvrde u BEUC-u. Dvosmislenost, prema Evropskoj organizaciji potrošača, predstavlja kršenje zakona EU o zaštiti potrošača, koji kompanije obavezuje na jasne i transparentne uslove ugovora. “Nemoguće je da potrošači shvate kakve posledice WhatsAppove promene mogu imati za njihovu privatnost, posebno u vezi sa deljenjem njihovih ličnih podataka sa Facebookom i drugim kompanijama."
BEUC je u žalbi upućenoj Evropskoj komisiji podsetio da se razmena podataka između WhatsAppa i Facebooka postepeno povećavala različitim izmenama politike privatnosti platforme.
Izdvojeno
Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara
Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova
Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje
Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala
Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje
Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju
LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje
Pratite nas
Nagrade