Facebook oglasi će vas pratiti čak i ako niste korisnik društvene mreže

Vesti, 31.05.2016, 07:00 AM

Facebook oglasi će vas pratiti čak i ako niste korisnik društvene mreže

Sve do sada Facebook je ciljane oglase prikazivao samo svojim korisnicima. Međutim, prošle nedelje, kompanija je objavila da će proširiti svoju oglasnu platformu Audience Network, i time omogućiti izdavačima i programerima da dođu do većeg broja ljudi preko Facebook oglasa.

Da bi svojim korisnicima, ali i onima koji ne koriste društvenu mrežu Facebook mogao da prikazuje oglase na osnovu njihovih interesovanja, Facebook će koristiti kolačiće i druge alate kako bi preko drugih web sajtova koji nude Facebook pluginove, kao što je dugme Like, pratio ponašanje i onih korisnika koji nemaju nalog na društvenoj mreži.

Iz kompanije su objasnili da su njihovi pluginovi do sada slali osnovne informacije o ponašanju korisnika i da Facebook nije koristio informacije o onima koji nisu članovi društvene mreže. Sada će Facebook koristiti i informacije o ovim korisnicima kako bi im se prikazivale reklame na osnovu njihovih interesovanja.

Ta vrsta praćenja i ciljanog oglašavanja je na internetu uobičajena i već je primenjuju mnoge oglasne mreže i kompanije. Ali u Facebooku smatraju da oni to mogu raditi bolje od drugih oglasnih kompanija, zahvaljujući činjenici da poseduju ogromnu količinu informacija o svojim korisnicima. Te informacije mogu pomoći da se lakše primete obrasci u ponašanju ljudi i izvedu zaključci o tome šta je ono što interesuje one koji nisu korisnici Facebooka, i to samo na osnovu osnovnih informacija koje Facebook prikupi o njima.

Sve ovo znači da će Facebook postati konkurentniji kada je reč o online oglašavanju, ali i da će kompanija ostvarivati još veći prihod od oglasa, od kojih je samo prošle godine zaradila 17 milijardi dolara.

Iz kompanije kažu da su ove promene rezultat povratnih informacija koje je Facebook dobio od korisnika i stručnjaka za privatnost iz cele Evrope i da su promene u skladu sa zakonima EU.

Nažalost, reklame ne možete izbeći, ali možete odlučiti da ne želite više da vam se prikazuju reklame koje su odabrane na osnovu vaših aktivnosti, lajkova i interesovanja na Facebooku i izvan njega.

Ako ne želite da vas Facebook prati i prikuplja podatke koji su mu neophodni da bi vam prikazivao relevatne oglase, postoji način da to zaustavite: posetite stranicu sa podešavanjima za Facebook ili kliknite na AdChoices ikonu pored Audience Network oglasa.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje