Facebook planira da integriše WhatsApp, Instagram i Facebook Messenger
Vesti, 28.01.2019, 01:00 AM

Facebook planira da integriše svoje usluge slanja poruka na Instagramu, WhatsAppu i Facebooku Messengeru.
Ovi servisi će nastaviti da rade kao samostalne aplikacije, ali će njihova tehnička infrastruktura biti objedinjena tako da poruke mogu putovati između ovih servisa.
Iz Facebooka kažu da su tek na početku ovog "dugog procesa".
Veruje se da je to lični projekat osnivača i izvršnog direktora Facebooka Marka Zakerberga.
Kada se završi, spajanje bi značilo da korisnik Facebooka može direktno da komunicira sa nekim ko ima samo WhatsApp nalog, što je trenutno nemoguće.
Rad na spajanju tri servisa je već počeo, o čemu je prvi izvestio Njujork Tajms, a očekuje se da će sve biti završeno do kraja 2019. ili početkom sledeće godine. Ovaj proces je još uvek u ranoj fazi, u kojoj hiljade zaposlenih u Facebooku treba da ponovo konfigurišu funkcionisanje WhatsAppa, Instagrama i Facebook Messengera na najosnovnijim nivoima, rekli su Njujork Tajmsu ljudi uključeni u ovaj projekat, koji su imali jedan uslov - da ostanu anonimni jer je pitanje povjerljivo.
Iz Facebooka verovatno nisu želeli da pričaju o tome usred skandala koji je izbio zbog ugrožavanja privatnosti korisnika, ali su bili prisiljeni da progovore o tome kada je četvoro insajdera koji su učestvovali u ovom projektu razgovaralo sa Njujork Tajmsom o tome.
Do sada su WhatsApp, Instagram i Messenger bili odvojeni i konkurentni servisi. Integrisanje delova ovih servisa za razmenu poruka može pojednostaviti rad Facebooka koji u tom slučaju ne bi morao da razvija konkurentske verzije novih funkcija koje sve tri aplikacije dobijaju ali sa različitim uspehom.
Zakerberg je navodno insistirao na planu integracije kako bi ove servise učinio korisnijim i povećao vreme koje ljudi troše na njih. To bi moglo smanjiti interesovanje ljudi za rivalske usluge slanja poruka, poput onih koje nude Apple i Google. Ako korisnici češće komuniciraju preko Facebookovih aplikacija, kompanija bi mogla da poveća svoj biznis sa oglašavanjem ili ponudi nove usluge koje će kompaniji doneti profit, rekli su insajderi.
"Želimo da izgradimo najbolja iskustva u razmeni poruka koja možemo, a ljudi žele da poruke budu brze, jednostavne, pouzdane i privatne", rekao je Facebook u saopštenju. "Radimo na tome da sve naše proizvode za razmenu poruka šifriramo end-to-end enrkipcijom i razmotrimo načine kako da olakšamo kontakt sa prijateljima i porodicom širom mreže", dodaje se u saopštenju, u kome se ističe da je bilo mnogo "rasprava i debata" o tome kako će sistem na kraju raditi.
Njujorks Tajms tvrdi da je Zakerbergovo zagovaranje ideje da se povežu sistemi za razmenu poruka izazvalo "unutrašnji sukob". To je bio jedan od razloga zašto su osnivači Instagrama i WhatsAppa prošle godine otišli iz svojih kompanija.
Ideja o integrisanju ovih servisa je oštar zaokret u odnosu na prethodni Zakerbergov stav u vezi WhatsAppa i Instagrama, koji su bili nezavisne kompanije koje je Facebook kupio i koje su kao takve funkcionisale i posle toga. U vreme akvizicija, Zakerberg je obećao da će WhatsApp i Instagram imati mnogo više autonomije od njegove matične kompanije. (Facebook Messenger je usluga koja se odvojila od glavne Facebook aplikacije 2014. godine)
WhatsApp i Instagram su od tada strahovito porasli, što je navelo Zakerberga da promeni svoje mišljenje, rekao je Njujork Tajmsu jedan od insajdera. On sada veruje da će integracija ovih servisa dugoročno koristiti čitavoj "porodici aplikacija", čineći ih korisnijim. Zakerberg je tu ideju zastupao mesecima, a intenzivnije je promovisao zaposlenima u kompaniji krajem 2018. godine.
To je izazvalo svađu unutar Facebooka. Osnivači Instagrama, Kevin Sistrom i Majk Kriger, napustili su iznenada kompaniju prošle jeseni. Osnivači WhatsAppa, Jan Koum i Brajan Ekton, otišli su iz sličnih razloga. U skorije vreme, desetine zaposlenih u WhatsAppu sukobilo se sa Zakerbergom oko plana integracije.
Odluka dolazi u trenutku kada se Facebook suočava sa istragama i kritikama zbog načina na koji je postupao sa korisničkim podacima, zbog toga što je dopustio mešanja u izbore i širenje dezinformacija. Ta i druga pitanja usporila su rast Facebooka i nanela štetu njegovoj reputaciji. Zakerberg se više puta izvinio zbog ovih problema i obećao da će ih rešiti.
Ipak, sveobuhvatno povezivanje korisničkih podataka na fundamentalnom nivou može podstaći regulatore da još jednom ispitaju Facebookovu praksu rukovanja podacima.

Izdvojeno
Kako veštačka inteligencija pomaže u borbi protiv prevara na internetu
.jpg)
Više od decenije, Google koristi veštačku inteligenciju za zaštitu korisnika od prevara na internetu koji žele da dobiju pristup njihovom novcu i... Dalje
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Pratite nas
Nagrade