Facebook upozoren da njegove nove pametne naočare mogu ozbiljno da ugroze privatnost ljudi

Vesti, 21.09.2021, 11:00 AM

Facebook upozoren da njegove nove pametne naočare mogu ozbiljno da ugroze privatnost ljudi

Vodeće regulatorno telo EU za pitanja privatnosti izrazilo je zabrinutost zbog Facebookovih pametnih Ray-Ban naočara koje tehnološki gigant sada prodaje. Naočare imaju kameru koja se može koristiti za snimanje slika i kratkih video snimaka.

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) saopštila je da je zatražila od Facebooka da pokaže da je LED indikatorska lampica koja svetli kada korisnik snima video efikasan način da se drugi ljudi obaveste da ih onaj ko nosi naočare snima.

Italijansko udruženje za zaštitu privatnosti podataka, Garante Privacy, već je izrazilo zabrinutost zbog Facebookovih pametnih naočara, i zatražilo od DPC-a da istraži da li je uređaj u skladu sa evropskim zakonima o privatnosti. Irska komisija za zaštitu privatnosti podataka praktično je zadužena za nadzor nad Facebookom jer je evropsko sedište kompanije u Dablinu.

Facebookove Ray-Ban naočare izgledaju kao standardni par naočara, ali imaju dve kamere montirane na prednjoj strani koje omogućavaju korisniku da snima sve što vidi. Naočare dolaze u paketu sa Facebookovom novom aplikacijom pod nazivom View, pomoću koje korisnici mogu deliti svoje priče i uspomene sa svojim prijateljima i pratiocima na mreži. Naočare za sunce takođe imaju ugrađene zvučnike i mikrofone tako da korisnik može da sluša muziku i prima telefonske pozive.

Naočare imaju prednje LED svetlo koje bi trebalo da se uključi kako bi pokazalo kada se video snima. Međutim, evropski regulatori zabrinuti su da je ono što DPC opisuje kao “vrlo mali” pokazatelj neadekvatan mehanizam za upozoravanje ljudi da se snimaju.

„Iako je prihvaćeno da mnogi uređaji, uključujući pametne telefone, mogu snimati druge osobe, uglavnom je slučaj da su kamera ili telefon vidljivi kao uređaj pomoću kojeg se snima, čime se onima koji se snimaju stavlja do znanja da su na snimcima. Sa naočarima postoji veoma mala indikatorska lampica koja se pali kada se snima. DPC-u i Garanteu nije pokazano da su Facebook ili Ray-Ban izvršili sveobuhvatno testiranje na terenu kako bi se osiguralo da je indikatorska LED lampica efikasno sredstvo za obaveštavanje“, kaže DPC.

Komisija je pozvala Facebook da „potvrdi i demonstrira da je LED indikatorska lampica efikasna za svoju svrhu i da pokrene informativnu kampanju kako bi upozorio javnost na to kako bi ovaj novi proizvod mogao da dovede do manje očiglednog snimanja njihovih slika“.

Portparol Facebooka je rekao da će kompanija sarađivati sa regulatornim telima, uključujući i irski DPC, kako bi pomogla ljudima da razumeju “kako ova nova tehnologija funkcioniše i koje kontrole imaju”. Kompanija takođe tvrdi da je sarađivala sa DPC-om pre nego što se proizvod našao u prodaji, i da to nastavlja da radi i sada. Takođe je istaknuto da naočare sadrže prekidač za isključivanje.

Irska komisija je sa druge strane potvrdila da ju je Facebook tokom leta informisao o usklađenosti njihovog novog proizvoda sa zakonima o zaštiti podataka, ali je takođe rekla da nisu konsultovani tokom razvoja proizvoda, te da je sve bilo već završeno kada se kompanija obratila komisiji.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje