Facebook upozoren da njegove nove pametne naočare mogu ozbiljno da ugroze privatnost ljudi

Vesti, 21.09.2021, 11:00 AM

Facebook upozoren da njegove nove pametne naočare mogu ozbiljno da ugroze privatnost ljudi

Vodeće regulatorno telo EU za pitanja privatnosti izrazilo je zabrinutost zbog Facebookovih pametnih Ray-Ban naočara koje tehnološki gigant sada prodaje. Naočare imaju kameru koja se može koristiti za snimanje slika i kratkih video snimaka.

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) saopštila je da je zatražila od Facebooka da pokaže da je LED indikatorska lampica koja svetli kada korisnik snima video efikasan način da se drugi ljudi obaveste da ih onaj ko nosi naočare snima.

Italijansko udruženje za zaštitu privatnosti podataka, Garante Privacy, već je izrazilo zabrinutost zbog Facebookovih pametnih naočara, i zatražilo od DPC-a da istraži da li je uređaj u skladu sa evropskim zakonima o privatnosti. Irska komisija za zaštitu privatnosti podataka praktično je zadužena za nadzor nad Facebookom jer je evropsko sedište kompanije u Dablinu.

Facebookove Ray-Ban naočare izgledaju kao standardni par naočara, ali imaju dve kamere montirane na prednjoj strani koje omogućavaju korisniku da snima sve što vidi. Naočare dolaze u paketu sa Facebookovom novom aplikacijom pod nazivom View, pomoću koje korisnici mogu deliti svoje priče i uspomene sa svojim prijateljima i pratiocima na mreži. Naočare za sunce takođe imaju ugrađene zvučnike i mikrofone tako da korisnik može da sluša muziku i prima telefonske pozive.

Naočare imaju prednje LED svetlo koje bi trebalo da se uključi kako bi pokazalo kada se video snima. Međutim, evropski regulatori zabrinuti su da je ono što DPC opisuje kao “vrlo mali” pokazatelj neadekvatan mehanizam za upozoravanje ljudi da se snimaju.

„Iako je prihvaćeno da mnogi uređaji, uključujući pametne telefone, mogu snimati druge osobe, uglavnom je slučaj da su kamera ili telefon vidljivi kao uređaj pomoću kojeg se snima, čime se onima koji se snimaju stavlja do znanja da su na snimcima. Sa naočarima postoji veoma mala indikatorska lampica koja se pali kada se snima. DPC-u i Garanteu nije pokazano da su Facebook ili Ray-Ban izvršili sveobuhvatno testiranje na terenu kako bi se osiguralo da je indikatorska LED lampica efikasno sredstvo za obaveštavanje“, kaže DPC.

Komisija je pozvala Facebook da „potvrdi i demonstrira da je LED indikatorska lampica efikasna za svoju svrhu i da pokrene informativnu kampanju kako bi upozorio javnost na to kako bi ovaj novi proizvod mogao da dovede do manje očiglednog snimanja njihovih slika“.

Portparol Facebooka je rekao da će kompanija sarađivati sa regulatornim telima, uključujući i irski DPC, kako bi pomogla ljudima da razumeju “kako ova nova tehnologija funkcioniše i koje kontrole imaju”. Kompanija takođe tvrdi da je sarađivala sa DPC-om pre nego što se proizvod našao u prodaji, i da to nastavlja da radi i sada. Takođe je istaknuto da naočare sadrže prekidač za isključivanje.

Irska komisija je sa druge strane potvrdila da ju je Facebook tokom leta informisao o usklađenosti njihovog novog proizvoda sa zakonima o zaštiti podataka, ali je takođe rekla da nisu konsultovani tokom razvoja proizvoda, te da je sve bilo već završeno kada se kompanija obratila komisiji.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Mozilla upozorila na dodatke za Firefox koji sprečavaju pregledač da preuzme sigurnosna ažuriranja

Mozilla upozorila na dodatke za Firefox koji sprečavaju pregledač da preuzme sigurnosna ažuriranja

Mozilla je u ponedeljak objavila da je blokirala dva zlonamerna dodatka za Firefox koje je instaliralo 455.000 korisnika a za koje je utvrđeno da zlo... Dalje

Sajber kriminalci imaju novu taktiku - evo kako i zašto preko lažnih firmi zapošljavaju stručnjake za bezbednost

Sajber kriminalci imaju novu taktiku - evo kako i zašto preko lažnih firmi zapošljavaju stručnjake za bezbednost

Kriminalna grupa FIN7 otvorila je firmu koju koristi za angažovanje stručnjaka za sajber bezbednost, koji na prevaru sajber-kriminalcima zapravo pom... Dalje

Podaci miliona korisnika Instagrama i TikToka bili javno dostupni više od mesec dana

Podaci miliona korisnika Instagrama i TikToka bili javno dostupni više od mesec dana

Zbog nezaštićenog ElasticSearch servera koji pripada analitičkom sajtu IGBlade.com podaci preuzeti sa najmanje 2,6 miliona profila korisnika društ... Dalje

Jutjuberi čuvajte se prevaranata koji nude saradnju

Jutjuberi čuvajte se prevaranata koji nude saradnju

Prevaranti nude kreatorima sadržaja na YouTubeu saradnju da bi im pomoću malvera koji kradu lozinke ukrali naloge, objavila je Googleova grupa za an... Dalje

Istraživanje: U poslednjih pet godina hakeri promenili način rada i ciljeve

Istraživanje: U poslednjih pet godina hakeri promenili način rada i ciljeve

Kompanija Kaspersky objavila je istraživanje o aktivnostima ruskih sajber-kriminalaca i kako su se njihov način rada i ciljevi promenili u poslednji... Dalje