GDPR uredba je počela da se primenjuje, ali Facebook i Google i dalje manipulišu korisnicima da dele svoje privatne podatke
Vesti, 28.06.2018, 10:30 AM
Uprkos tome što je Opšta uredba o zaštiti podataka (GDPR) počela da se primenjuje širom Evrope, Facebook i Google i dalje manipulišu korisnicima da dele lične podatke, koristeći pogrešne reči i zbunjujući interfejs, navodi se u izveštaju koji je ove nedelje objavio Norveški savet potrošača (NCC).
U izveštaju na 44 strane, norveška agencija optužila je Google i Facebook da koriste takozvane "mračne obrasce", elemente korisničkog interfejsa kojima podstiču korisnike da prihvate nepovoljnije opcije privatnosti.
Ovi obrasci uključuju podrazumevane intruzivne postavke privatnosti i pogrešne reči koje daju korisnicima iluziju kontrole, skrivanje izbora koji su dobri za privatnost i "uzmi ili ostavi" izbore. Izbor opcije koja je povoljna po privatnost zahteva od korisnika da uloži više napora.
"Facebook i Google imaju podrazumevane intruzivne postavke privatnosti, gde korisnici koji žele povoljniju opciju za privatnost, moraju proći kroz značajno duži proces", kaže NCC. "Čak su neka od ovih podešavanja i nejasna, tako da korisnik ne može znati da je intruzivnija opcija privatnosti bila prethodno izabrana. Izbori su formulisani tako da prisiljavaju korisnike da donesu određene odluke, dok se ključne informacije izostavljaju ili umanjuju", navodi u izveštaju.
NCC je otkrio da Facebook i Google ugrožavaju korisnike preteći im gubitkom funkcionalnosti ili brisanjem korisničkog naloga ako ne izaberu intruzivne opcije privatnosti.
NCC je takođe analizirao opcije privatnosti u Microsoftovom operativnom sistemu Windows 10, ali je Microsoftov proizvod dobio generalno povoljne ocene.
Pre nego što je izveštaj objavljen, i austrijski aktivista za zaštitu privatnosti koji je i dugogodišnji kritičar prakse prikupljanja podataka velikih kompanija Mak Šrems, podneo je GDPR žalbe protiv Googlea i Facebooka iz istih razloga navedenih u izveštaju NCC-a. Žalbe su podnete nekoliko sati nakon što je GDPR stupio na snagu.
Ako budu proglašene krivim, dve kompanije bi mogle biti kažnjene novčanim kaznama do 20 miliona evra ili sa 4% godišnjeg prihoda.
Izdvojeno
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Piramidalna šema prevare na Telegramu
Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje
Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara
Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Pratite nas
Nagrade