Google Authenticator najzad dobija sinhronizaciju za kodove za dvofaktornu autentifikaciju

Vesti, 25.04.2023, 10:00 AM

Google Authenticator najzad dobija sinhronizaciju za kodove za dvofaktornu autentifikaciju

Google je najzad uvažio dugogodišnje zahteve korisnika koji se tiču Google Authenticatora: sada možete da sinhronizujete svoje kodove za dvofaktornu autentifikaciju sa svojim Google nalogom. Dakle, kada podesite novi telefon i prijavite se na svoj nalog, Authenticator će biti spreman za rad bez potrebe za sopstvenim procesom podešavanja. To takođe znači da ako izgubite telefon ili vam ga ukradu, vraćanje na naloge sa drugog uređaja će biti manje mučno.

Sinhronizacija u oblaku postala je relativno uobičajena za ovakve aplikacije, ali je Google zaista odugovlačio sa tim u Authenticatoru, koji se pojavio još 2010.

„Glavna primedba koju smo čuli od korisnika tokom godina bila je složenost postupanja sa izgubljenim ili ukradenim uređajima na kojima je instaliran Google Authenticator“, rekao je Google. „Pošto su jednokratni kodovi u Authenticatoru bili čuvani samo na jednom uređaju, gubitak tog uređaja značio je da su korisnici gubili mogućnost da se prijave na bilo koji servis na kome su podesili 2FA koristeći Authenticator.“

„Sa ovim ažuriranjem rešavamo ovaj problem, čineći jednokratne kodove trajnijim tako što ćemo ih bezbedno čuvati na Google nalogu korisnika“, objasnio je Google dodajući da „ova promena znači da su korisnici bolje zaštićeni od zaključavanja“ i da mogu da zadrže pristup a da istovremeno budu bezbedniji.

Da biste omogućili sinhronizaciju u oblaku za dvofaktorne kodove, moraćete da ažurirate na najnoviju verziju aplikacije Authenticator za Android i iOS. Google ima stranicu za podršku koja daje više detalja o ovoj funkciji, na kojoj se navodi da ako ste prijavljeni na svoj Google nalog u Google Authenticatoru, automatski će biti napravljene rezervne kopije vaših kodova koji će automatski biti vraćeni na svakom novom uređaju koji koristite.

Funkcija sinhronizacije u oblaku je opciona, što znači da korisnici mogu da odluče da koriste aplikaciju Authenticator bez povezivanja sa Google nalogom. Treba imati na umu i rizike povezane sa pravljenjem rezervnih kopija u oblaku, jer bi haker sa pristupom Google nalogu mogao da ga iskoristi da provali u druge naloge.

Sa ovim ažuriranjem, aplikacija Authenticator takođe dobija novi logo, koji će zameniti sivi trezor zvezdicom u Googleovim bojama.

„Dok idemo ka budućnosti bez lozinke, kodovi za autentifikaciju danas ostaju važan deo bezbednosti na internetu, tako da nastavljamo da radimo na optimizaciji aplikacije Google Authenticator“, rekao je Google.




Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje