Google, Microsoft, WhatsApp i Apple odbili predlog britanske obaveštajne službe o špijuniranju šifrovanih razgovora

Vesti, 03.06.2019, 10:30 AM

Google, Microsoft, WhatsApp i Apple odbili predlog britanske obaveštajne službe o špijuniranju šifrovanih razgovora

U novembru prošle godine, britanska obaveštajna agencija GCHQ je imala predlog za tehnološke kompanije - GCHQ je tražila od njih da naprave aplikacije za razmenu poruka tako da se svakom razgovoru krišom dodaje nešto što je GCHQ opisao kao “ghost agent”.

Cilj ovog predloga, kako je obrazložio GCHQ, je da se omogući hvatanje osumnjičenih za krivična dela koji, kako bi sakrili tragove i dokaze, međusobno komuniciraju preko aplikacija koje nude enkripciju komunikacija.

Međutim, u otvorenom pismu koje je potpisalo ukupno 47 organizacija i kompanija, uključujući i tehnološke kompanije kao što su Microsoft, Google, WhatsApp i Apple, kaže se da bi ideja GCHQ značajno ugrozila sigurnost korisnika, njihovo poverenje u servise koji nude šifrovanu komunikaciju, i na kraju, da bi ugrozila pravo građana na privatnosti i slobodno izražavanje.

Predlog GCHQ znači da bi obaveštajne agencije bile treća strana u šifrovanoj komunikaciji, a korisnici ne bi znali za to. Međutim, potpisinici otvorenog pisma kažu da bi realizacija predloga GCHQ promenila način na koji aplikacije koriste enkripciju, i da bi ovakvi servisi morali da obmaanjuju korisnike sakrivajući poruke ili obaveštenja o tome ko je prisutan u ćaskanju dva korisnika.

„Predlog GCHQ stvara ozbiljne pretnje digitalnoj sigurnosti: ako se implementira, to će narušiti proces autentifikacije koji omogućava korisnicima da provere da li komuniciraju sa pravim ljudima, uvešće potencijalne nenamerne slabostu i povećaće rizik da komunikacijski sistemi budu zloupotrebljeni”, kaže se u pismu.

„Ovi rizici znače da korisnici ne mogu verovati da su njihove komunikacije sigurne, jer više ne bi mogli verovati da znaju ko je na drugom kraju njihovih komunikacija, zbog čega predstavljaju pretnju osnovnim ljudskim pravima, uključujući privatnost i slobodno izražavanje.”

Zbog promena koje zahteva britanska obaveštajna služba, proces autentifikacije bi morao da se razvije od nule, a ovaj proces bi mogao stvoriti dodatne slabosti koje bi se na zlonameran način mogle iskoristi i u druge svrhe, upozoravaju kompanije.

Potpisnici pisma kažu da ako bi se vlastima Velike Britanije ispunio ovaj zahtev, “ne postoji način da se spreče druge vlade da se oslone na ovaj novoizgrađeni sistem. Ovo je posebno zabrinjavajuće kada su u pitanju represivni režimi i zemlje sa lošim rezultatima u zaštiti ljudskih prava“.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje