Google će olakšati korisnicima uklanjanje privatnih informacija i eksplicitnih fotografija iz pretrage

Vesti, 04.08.2023, 12:00 PM

Google će olakšati korisnicima uklanjanje privatnih informacija i eksplicitnih fotografija iz pretrage

Google će uskoro olakšati uklanjanje ličnih podataka i eksplicitnih slika iz rezultata pretrage direktno iz Google pretrage ili Google aplikacije.

Ovo se može uraditi pomoću alatke „Rezultati o vama“, koja je najavljena u maju 2022. i koja je počela da se primenjuje u septembru, omogućavajući korisnicima da zatraže uklanjanje rezultata pretrage koji uključuju njihov broj telefona, kućnu ili imejl adresu.

Google je sada objavio da će ovaj alat dobiti značajno ažuriranje koje će poboljšati njegovu funkcionalnost i efikasnost.

Nadograđena verzija će obavestiti korisnike ako se njihovi lični podaci pojave u rezultatima Google pretrage, omogućavajući im da ih brzo uklone tako što će moći da zatraže od Googlea uklanjanje tih rezultata direktno iz gore pomenute altke.

Da biste pristupili alatki u Google aplikaciji, treba kliknuti na sliku svog Google naloga i izabrati „Rezultati o vama“. Takođe, to se može uraditi i na goo.gle/resultsaboutyou.

Alat je dostupan u SAD i na engleskom, a ažuriranje će biti objavljeno u narednim danima. Međutim, Google kaže da su u toku napori da se proširi njegova dostupnost na dodatne regione i jezike u bliskoj budućnosti.

„Važno je napomenuti da ćemo, kada dobijemo zahteve za uklanjanje, proceniti sav sadržaj na veb stranici kako bismo bili sigurni da ne ograničavamo dostupnost drugih informacija koje su šire korisne, na primer u novinskim člancima“, rekao je Google.

Kompanija je takođe najavila da će omogućiti korisnicima da uklone sve svoje intimne ili eksplicitne slike iz rezultata pretrage.

„Na primer, ako ste kreirali i otpremili eksplicitan sadržaj na veb sajt, a zatim ga izbrisali, možete zatražiti njegovo uklanjanje iz pretrage ako se objavljuje na drugom mestu bez odobrenja. U širem smislu, bilo da se radi o veb sajtovima koje sadrže lične podatke, eksplicitne slike ili za bilo koje druge zahteve za uklanjanje, ažurirali smo i pojednostavili obrasce koje koristite za podnošenje zahteva.“

Štaviše, eksplicitne slike će podrazumevano biti zamućene kada se pojavljuju u rezultatima pretrage, a novo podešavanje će biti predstavljeno širom sveta ovog meseca.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje