Google će prestati da čita emailove Gmail korisnika

Vesti, 26.06.2017, 01:00 AM

Google će prestati da čita emailove Gmail korisnika

Google je saopštio da će prestati da skenira inboksove korisnika Gmaila zbog reklama, što je odluka koja bi u teoriji trebalo da poboljša privatnost korisnika, ali u stvarnosti, to se ipak neće desiti.

Google godinama prikazuje reklame u Gmailu. U početku to su bili nasumično odabrane reklame, ali kasnije je Google pokrenuo program koji koristi mašinsko učenje za skeniranje emailova korisnika, razvrstava korisnike u različite kategorije, i prikazuje im ciljane reklame na osnovu sadržaja emailova.

Reč je o veoma kontroverznom programu koji je doneo mnogo negativnog publiciteta kompaniji, ali korisnici nisu mogli da urade ništa povodom toga jer je to bilo deo uslova korišćenja Googleovog planetarno popularnog Gmail servisa.

Kada je Google pokrenuo G Suite servis za poslovne korisnike, ovaj kontroverzni program nije bio deo toga, ne samo zbog tehničkih razloga, već i zbog odluke Googlea da ne prikazuje reklame u poslovnim email inboksovima.

U petak je potpredsednik Google Clouda, Dajan Grin, rekla da će pravila koja važe za poslovne korisnike Gmaila biti primenjena i na korisnike besplatnih Gmail naloga i da se Gmail sadržaj više neće koristiti niti skenirati zbog personalizacije reklama. Ona je rekla da će Gmail reklame sada biti personalizovane na način na koji se to radi sa reklamama za druge Googleove proizvode.

"Reklame se prikazuju na osnovu podešavanja korisnika. Korisnici mogu u bilo kom trenutku promeniti ova podešavanja, uključujući i onemogućavanje personalizacije reklama. G Suit će i dalje biti bez reklama", kaže Grin.

Iako ih Grin nije spomenula u tesktu na kompanijskom blogu, Google ima mnogobrojne izvore za profilisanje svojih korisnika, kao što su brojne web i mobilne aplikacije.

Ovi izvori snabdevaju kompaniju mnogo detaljnijim informacijama od onih koje bi program za skeniranje Gmaila mogao prikupiti.

Najverovatniji razlog za ovakvu Googleovu odluku je loša reputacija koja prati privatnost korisnike Gmaila. Skandal u vezi skeniranja emailova koji je pre nekoliko godina zadesio kompaniju sprečio je mnoge kompanije da koriste G Suite, zbog bojazni da će njihovi emailovi biti skenirani. Iako su G Suite i Gmail dva različita servisa, većina kompanija G Suite vidi kao plaćenu verziju Gmaila, pa mnogi verovatno veruju da bi Google skenirao njihove inboksove.

Gmail trenutno ima više od 1,2 milijarde korisnika, dok G Suite ima više od 3 miliona poslovnih korisnika.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje