Google i Apple kažnjeni zbog korišćenja podataka korisnika bez njihove saglasnosti
Vesti, 29.11.2021, 09:00 AM
Italijansko regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je sa po 10 miliona evra Apple i Google zbog toga što nisu dobili saglasnost korisnika pre upotrebe njihovih podataka u komercijalne svrhe, objavio je AGCM (Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato). Kompanije su optužene da nisu obavestile korisnike kada će njihovi podaci biti korišćeni na ovaj način, sprečavajući ih da daju “informisanu saglasnost”.
U saopštenju, Google je rekao da se ne slaže sa presudom i da planira da uloži žalbu. „Dajemo ljudima jednostavne kontrole za upravljanje njihovim informacijama i ograničavamo upotrebu ličnih podataka, i naporno radimo da bismo se u potpunosti usaglasili sa pravilima o zaštiti potrošača“, rekao je portparol kompanije.
Apple nije komentarisao odluku AGCM-a.
Apple je kažnjen od strane italijanskog regulatora dva puta prošle nedelje. Naime, Apple i Amazon su u utorak kažnjeni sa više od 200 miliona evra ukupno zbog ograničavanja kome je dozvoljeno da prodaje Apple i Beats proizvode u Amazonovoj italijanskoj prodavnici. Sporazum između dve kompanije iz 2018. značio je da je samo određenim preprodavcima dozvoljeno da prodaju proizvode na Amazon.it. rekao je regulator, dodajući da su time prekršena pravila o konkurenciji EU. Pored novčane kazne, obema kompanijama je naloženo da ukinu ograničenja.
I Apple i Amazon rekli su Rojtersu da planiraju da se žale na kazne od utorka. Apple je rekao da su ovakvi sporazumi na snazi kako bi se garantovalo da kupci kupuju originalne proizvode. Amazon je kaznu nazvao „nesrazmernom i neopravdanom“ i dodao da njegov ugovor sa Appleom koristi italijanskim kupcima koji „mogu da pronađu najnovije Apple i Beats proizvode u njihovoj prodavnici“ i „imaju koristi od kataloga koji se više nego udvostručio, sa boljim ponudama i bržom isporukom.”
Kaznu od 10 miliona evra Apple i Google neće ni osetiti. Apple je nedavno prijavio da je u prošlom kvartalu ostvario prihod od 83,4 milijarde dolara, dok je Google zaradio 65,1 milijardu dolara.
Izdvojeno
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Piramidalna šema prevare na Telegramu
Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje
Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara
Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Pratite nas
Nagrade