Google iz Chrome veb prodavnice uklonio dve ekstenzije zbog prikupljanja podataka korisnika

Vesti, 21.10.2020, 09:30 AM

Google iz Chrome veb prodavnice uklonio dve ekstenzije zbog prikupljanja podataka korisnika

Google je ovog vikenda uklonio dva dodatka za blokiranje oglasa iz Chrome veb prodavnice nakon što je prošle nedelje otkriveno da prikupljaju korisničke podatke.

Reč je o ekstenzijama Nano Adblocker i Nano Defender, od kojih je prva imala više od 50000, a druga više od 200000 instalacija, do trenutka kada su uklonjene.

Ekstenzije su bile u Chrome veb prodavnici više od godinu dana, ali zlonamerni kod nije bio uključen u originalne verzije.

Kod za prikupljanje podataka dodat je početkom ovog meseca, u oktobru, nakon što je autor prodao ekstenzije „timu turskih programera“.

Posle prodaje, nekoliko korisnika, uključujući Rejmonda Hila, autora uBlock Origina koji takođe blokira oglase, upozorilo je da su dva dodataka modifikovana tako da uključuju zlonamerni kod.

Dodaci su prikupljali informacije o korisnicima, kao što su IP adresa, država, detalje o OS, adrese veb sajtova koje korisnik posećuje, vremenske oznake za veb zahteve, vreme provedeno na svakoj veb stranici, linkove na koje su kliknuli na veb stranici i druge.

Turski programeri nisu izmenili autorska polja ekstenzija, ostavljajući originalno ime autora, što je verovatno bio pokušaj sakrivanja prodaje i njihovog identiteta.

Nakon prozivke na GitHubu, dvojica turskih programera napravili su stranicu sa politikom privatnosti na kojoj su pokušali da otkriju da dodaci prikupljaju podatke kako bi učinili legitimnim ono što ekstenzije rade.

Međutim, ovo je samo olakšalo stvari Googleovom timu, jer je svaka vrsta obimnog prikupljanja podataka, prema pravilima Chrome veb prodavnice, zabranjena.

Dva dodatka su uklonjena tokom vikenda i onemogućena u korisničkim pregledačima.

Verzije Nano Adblockera i Nano Defendera za Firefox nikada nisu sadržale zlonamerni kod, jer nisu prodate i njima je upravljao drugi programer.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje