Google iz Chrome veb prodavnice uklonio dve ekstenzije zbog prikupljanja podataka korisnika
Vesti, 21.10.2020, 09:30 AM
Google je ovog vikenda uklonio dva dodatka za blokiranje oglasa iz Chrome veb prodavnice nakon što je prošle nedelje otkriveno da prikupljaju korisničke podatke.
Reč je o ekstenzijama Nano Adblocker i Nano Defender, od kojih je prva imala više od 50000, a druga više od 200000 instalacija, do trenutka kada su uklonjene.
Ekstenzije su bile u Chrome veb prodavnici više od godinu dana, ali zlonamerni kod nije bio uključen u originalne verzije.
Kod za prikupljanje podataka dodat je početkom ovog meseca, u oktobru, nakon što je autor prodao ekstenzije „timu turskih programera“.
Posle prodaje, nekoliko korisnika, uključujući Rejmonda Hila, autora uBlock Origina koji takođe blokira oglase, upozorilo je da su dva dodataka modifikovana tako da uključuju zlonamerni kod.
Dodaci su prikupljali informacije o korisnicima, kao što su IP adresa, država, detalje o OS, adrese veb sajtova koje korisnik posećuje, vremenske oznake za veb zahteve, vreme provedeno na svakoj veb stranici, linkove na koje su kliknuli na veb stranici i druge.
Turski programeri nisu izmenili autorska polja ekstenzija, ostavljajući originalno ime autora, što je verovatno bio pokušaj sakrivanja prodaje i njihovog identiteta.
Nakon prozivke na GitHubu, dvojica turskih programera napravili su stranicu sa politikom privatnosti na kojoj su pokušali da otkriju da dodaci prikupljaju podatke kako bi učinili legitimnim ono što ekstenzije rade.
Međutim, ovo je samo olakšalo stvari Googleovom timu, jer je svaka vrsta obimnog prikupljanja podataka, prema pravilima Chrome veb prodavnice, zabranjena.
Dva dodatka su uklonjena tokom vikenda i onemogućena u korisničkim pregledačima.
Verzije Nano Adblockera i Nano Defendera za Firefox nikada nisu sadržale zlonamerni kod, jer nisu prodate i njima je upravljao drugi programer.
Izdvojeno
Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene
Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje
Najčešće korišćene lozinke u 2025.
Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje
Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje
Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu
Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje
Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove
Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





