Google postepeno ukida podršku za zastarele browser-e

Vesti, 06.06.2011, 10:51 AM

Google postepeno ukida podršku za zastarele browser-e

Kompanija Google je najavila da će od 1. avgusta započeti proces postepenog ukidanja podrške za strarije browser-e. To znači da korisnici browser-a Intrenet Explorer 7, Safari 3, Firefox 3.5 i starijih verzija neće moći da koriste sve funkcije Gmail, Google Calendar, Gtalk, Google Docs i drugih servisa kompanije.

Ovo je samo upozorenje za korisnike koji uporno koriste zastarele pregledače jer bi se moglo desiti da ovi veb servisi potpuno budu nedostupni za njih.

Kompanija Google na ovaj način pokušava da se izbori sa upotrebom starih browser-a koji ne samo da mogu biti nebezbedni već nisu u stanju da isprate najnovije veb tehnologije.

Odluka kompanije da postepeno ukida podršku za zastarele browser-e rezultat je relativno visokog procenta korisnika koji ih koriste, jer podaci StatCounter pokazuju da će oko 17% korisnika morati da odustane od verzija browser-a koje koriste kako bi mogli da koriste Google proizvode.

U saopštenju kompanije se kaže da Google-ovi inženjeri žele da iskoriste mogućnosti koje pružaju najnovije verzije browser-a i da im je potrebna podrška za HTML5 tehnologiju. U svetlu toga, od 1. avguta Google će podržavati samo “moderne browser-e”, što znači da će kompanija sprovoditi testove kompatibilnosti samo sa novijim ažuriranim verzijama browser-a tako da neće moći da garantuje korisnicima starijih programa da će veb servisi kompanije raditi besprekorno i sa njima.

Google na ovaj način posredno daje podršku proizvođačima browser-a koji pokušavaju da nateraju korisnike svojih proizvoda da odustanu od zastarelih verzija programa.

Tako je kompanija Mozilla sredinom maja objavila plan čije će sprovođenje iskoreniti verziju njenog browser-a Firefox 3.5. Kompanija na različite načine (obaveštenjima u “pop-up” prozorima, marketingom, pa i ažuiranjem koje će u junu biti automatsko za verziju 3.5 svim korisnicima koji imaju uključenu opciju automatskog ažuriranja browser-a) pokušava da natera 12 miliona svojih korisnika da pređu na novije verzije browsera-a. U Mozilla tvrde da kampanja daje pozitivne rezultate jer je broj korisnika Firefox 3.5 u međuvremenu opao za oko milion.

Najdužu bitku sa zastarelim browser-om vodi kompanija Microsoft koja već godinama pokušava da se otarasi svog pregledača - Internet Explorer 6. Mnoge kompanije nisu želele da iskoriste automatsko ažuriranje sistema te i dalje koriste stari browser. Među korišćenim browser-ima, 11% pripada Microsoft-ovom IE6, a najviše poklonika ovaj browser ima među kineskim korisnicima (34%), korisnicima u Južnoj Koreji (22,3%) i Vijetnamu (11.6%).


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje