Google povećava bezbednost Google Apps naloga – autorizacija u dva koraka

Vesti, 21.09.2010, 00:42 AM

Google povećava bezbednost Google Apps naloga – autorizacija u dva koraka

Google je povećao bezbednost procesa autorizacije u okviru postupka prijavljivanja (login) na Google Apps naloge svojih korporativnih korisnika, kako bi se smanjio broj neovlašćenih pristupa ovakvim nalozima.

“Lozinke su često najslabija karika u lancu bezbednosti,” kaže se u postu na kompanijskom blogu. Pamćenje mnogobrojnih lozinki je naporno, i na žalost, nalozi bivaju često hakovani ako je reč o “slabim” lozinkama, ako se one koriste na više web sajtova ili ukoliko se korisnici budu prevareni i daju na uvid svoje lozinke trećoj strani.

Nova opcija koju je Google omogućio korisnicima Google Apps podrazumeva sledeče: nakon prijave, Google će poslati verifikacioni kod putem SMS poruke ili glasovnog poziva na telefon korisnika ili će korisnik sam generisati kod pomoću aplikacije instalirane na Android, BlackBerry ili iPhone telefonu. Ovakav mehanizam otežava neovlašćeni pristup korisnčkom nalogu - čak i da neko ukrade lozinku, biće mu potreban još jedan korak za pristup.

Pored toga, ukoliko nalogu pristupa sa kompjutera i ne želi da se u tom slučaju od njega traži verifikacioni kod prilikom svakog prijavljivanja, korisnik će moći i da to i naznači jednostavnim čekiranjem opcije ispod polja za unos verifikacionog koda (“Remember verification for this computer”).

Korisnici koji smatraju da im jedna lozinka obezbeđuje dovoljnu sigurnost, ne moraju koristiti ovu opciju.

Kako bi ova opcija bila dostupna korisnicima, administratori je moraju najpre aktivirati. Administratori Google Apps Premier, Education i Government Edition mogu to učiniti već sada, dok će ostalim korisnicima, za koje je korišćenje naloga besplatno, ova funkcija biti dostupna u narednih nekoliko meseci.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje