Google povećava bezbednost Google Apps naloga – autorizacija u dva koraka

Vesti, 21.09.2010, 00:42 AM

Google povećava bezbednost Google Apps naloga – autorizacija u dva koraka

Google je povećao bezbednost procesa autorizacije u okviru postupka prijavljivanja (login) na Google Apps naloge svojih korporativnih korisnika, kako bi se smanjio broj neovlašćenih pristupa ovakvim nalozima.

“Lozinke su često najslabija karika u lancu bezbednosti,” kaže se u postu na kompanijskom blogu. Pamćenje mnogobrojnih lozinki je naporno, i na žalost, nalozi bivaju često hakovani ako je reč o “slabim” lozinkama, ako se one koriste na više web sajtova ili ukoliko se korisnici budu prevareni i daju na uvid svoje lozinke trećoj strani.

Nova opcija koju je Google omogućio korisnicima Google Apps podrazumeva sledeče: nakon prijave, Google će poslati verifikacioni kod putem SMS poruke ili glasovnog poziva na telefon korisnika ili će korisnik sam generisati kod pomoću aplikacije instalirane na Android, BlackBerry ili iPhone telefonu. Ovakav mehanizam otežava neovlašćeni pristup korisnčkom nalogu - čak i da neko ukrade lozinku, biće mu potreban još jedan korak za pristup.

Pored toga, ukoliko nalogu pristupa sa kompjutera i ne želi da se u tom slučaju od njega traži verifikacioni kod prilikom svakog prijavljivanja, korisnik će moći i da to i naznači jednostavnim čekiranjem opcije ispod polja za unos verifikacionog koda (“Remember verification for this computer”).

Korisnici koji smatraju da im jedna lozinka obezbeđuje dovoljnu sigurnost, ne moraju koristiti ovu opciju.

Kako bi ova opcija bila dostupna korisnicima, administratori je moraju najpre aktivirati. Administratori Google Apps Premier, Education i Government Edition mogu to učiniti već sada, dok će ostalim korisnicima, za koje je korišćenje naloga besplatno, ova funkcija biti dostupna u narednih nekoliko meseci.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje