Google predlaže rešenje za reklame na internetu koje ne ugrožavaju privatnost korisnika
Vesti, 23.08.2019, 12:30 PM
Google je najavio novu inicijativu pod nazivom Privacy Sandbox čiji je cilj razvoj otvorenih standarda koji treba da poboljšaju privatnost na internetu i istovremeno podrže besplatan, otvoren i demokratski internet preko internet reklama.
Mnogo web sajtova praktično zavisi od reklama na internetu koje su njihov osnovni izvor finansiranja i zahvaljujući kojima je njihov sadržaj otvoren i dostupan svima besplatno.
Međutim, sa razvojem internet oglašavanja, tehnologije ciljanog oglašavanja postale su previše invazivne i ozbiljno ugrožavaju privatnost korisnika interneta.
U postu na kompanijskom blogu, Google je priznao da se praćenje korisnika zbog oglašavanja sada koristi daleko izvan prvobitne namere, ali takođe naglašava da neplanski pokušaji rešavanja problema privatnosti mogu imati nepredviđene posledice za sve, uključujući krajnje korisnike, izdavače i kompanije.
"U poslednje vreme neki drugi pregledači pokušali su da reše ovaj problem, ali bez dogovorenog seta standarda, pokušaji poboljšanja privatnosti korisnika imaju nepredviđene posledice", kaže Google.
"Mnogi izdavači uspeli su da nastave da ulažu u besplatno dostupan sadržaj jer mogu biti sigurni da će im oglašavanje finansirati troškove. Ako se to finansiranje smanji, zabrinuti smo da ćemo videti mnogo manje sadržaja pristupačnog za sve."
U pokušaju da na pravi način reši ovaj problem, Google je predstavio Privacy Sandbox, inicijativu za razvoj novog skupa standarda koji će biti u skladu sa očekivanjima korisnika o privatnosti, istovremeno pružajući sigurno okruženje za personalizaciju.
Budući da je Privacy Sandbox u ranoj fazi razvoja, Google traži ideje i povratne informacije od izdavača, oglašivača, web i tehnoloških zajednica, programera kao i zagovornika privatnosti.
Za početak, Google je predložio neke ideje:
- Praćenje korisnika po kategorijama, a ne pojedinačno - isporučivanje oglasa velikim grupama sličnih ljudi, a da pritom pojedinačni identifikacioni podaci ne napuštaju pregledač.
- Ciljanje interesovanja korisnika bez puštanja oglašivača da prate određenog korisnika na webu.
- Otkrivanje i sprečavanje prevara, na primer, lažne transakcije ili pokušaji lažiranja oglasnih aktivnosti radi krađe novca od oglašivača i izdavača.
Google kaže da oni razumeju da je razvijanje novih web standarda kao univerzalnog rešenja za web sajtove i pregledače složen proces koji može trajati godinama i takođe uključivati značajne rasprave i doprinose mnogih zainteresovanih strana.
Kompanija je već uvela neke mere privatnosti i bezbednosti u svom web pregledaču, uključujući bolju klasifikaciju kolačića, istaknute postavke i blokiranje fingerprintinga, kako bi korisnicima omogućila blokiranje praćenja na mreži.
Izdvojeno
Pornhub upozorio korisnike na ucene nakon curenja podataka
Pornhub je upozorio korisnike da bi mogli biti direktno kontaktirani od strane sajber kriminalaca nakon nedavnog bezbednosnog incidenta koji je pogodi... Dalje
Lažna PayPal obaveštenja navode korisnike da pozivaju prevarante
Sajber kriminalci pronašli su način da zloupotrebe PayPal-ov sistem za naplatu pretplata kako bi slali mejlove koji izgledaju kao da dolaze direktno... Dalje
Nova prevara: hakeri u vašem WhatsApp nalogu
Istraživači kompanije Gen Digital upozoravaju na novu prevaru u kojoj korisnici sami, nesvesno, dele svoje WhatsApp naloge sa hakerima, verujući da... Dalje
Budući AI modeli donose nove sajber rizike, upozorava OpenAI
OpenAI upozorava da bi buduće generacije velikih jezičkih modela mogle značajno da utiču na sajber bezbednost, povećavajući i napadačke i odbra... Dalje
Malver GhostPoster otkriven u 17 Firefox ekstenzija
Istraživači kompanije Koi Security otkrili su novu kampanju pod nazivom GhostPoster, u kojoj su napadači zloupotrebljavali logo fajlove Firefox eks... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





