Google predlaže rešenje za reklame na internetu koje ne ugrožavaju privatnost korisnika

Vesti, 23.08.2019, 12:30 PM

Google predlaže rešenje za reklame na internetu koje ne ugrožavaju privatnost korisnika

Google je najavio novu inicijativu pod nazivom Privacy Sandbox čiji je cilj razvoj otvorenih standarda koji treba da poboljšaju privatnost na internetu i istovremeno podrže besplatan, otvoren i demokratski internet preko internet reklama.

Mnogo web sajtova praktično zavisi od reklama na internetu koje su njihov osnovni izvor finansiranja i zahvaljujući kojima je njihov sadržaj otvoren i dostupan svima besplatno.

Međutim, sa razvojem internet oglašavanja, tehnologije ciljanog oglašavanja postale su previše invazivne i ozbiljno ugrožavaju privatnost korisnika interneta.

U postu na kompanijskom blogu, Google je priznao da se praćenje korisnika zbog oglašavanja sada koristi daleko izvan prvobitne namere, ali takođe naglašava da neplanski pokušaji rešavanja problema privatnosti mogu imati nepredviđene posledice za sve, uključujući krajnje korisnike, izdavače i kompanije.

"U poslednje vreme neki drugi pregledači pokušali su da reše ovaj problem, ali bez dogovorenog seta standarda, pokušaji poboljšanja privatnosti korisnika imaju nepredviđene posledice", kaže Google.

"Mnogi izdavači uspeli su da nastave da ulažu u besplatno dostupan sadržaj jer mogu biti sigurni da će im oglašavanje finansirati troškove. Ako se to finansiranje smanji, zabrinuti smo da ćemo videti mnogo manje sadržaja pristupačnog za sve."

U pokušaju da na pravi način reši ovaj problem, Google je predstavio Privacy Sandbox, inicijativu za razvoj novog skupa standarda koji će biti u skladu sa očekivanjima korisnika o privatnosti, istovremeno pružajući sigurno okruženje za personalizaciju.

Budući da je Privacy Sandbox u ranoj fazi razvoja, Google traži ideje i povratne informacije od izdavača, oglašivača, web i tehnoloških zajednica, programera kao i zagovornika privatnosti.

Za početak, Google je predložio neke ideje:

- Praćenje korisnika po kategorijama, a ne pojedinačno - isporučivanje oglasa velikim grupama sličnih ljudi, a da pritom pojedinačni identifikacioni podaci ne napuštaju pregledač.

- Ciljanje interesovanja korisnika bez puštanja oglašivača da prate određenog korisnika na webu.

- Otkrivanje i sprečavanje prevara, na primer, lažne transakcije ili pokušaji lažiranja oglasnih aktivnosti radi krađe novca od oglašivača i izdavača.

Google kaže da oni razumeju da je razvijanje novih web standarda kao univerzalnog rešenja za web sajtove i pregledače složen proces koji može trajati godinama i takođe uključivati značajne rasprave i doprinose mnogih zainteresovanih strana.

Kompanija je već uvela neke mere privatnosti i bezbednosti u svom web pregledaču, uključujući bolju klasifikaciju kolačića, istaknute postavke i blokiranje fingerprintinga, kako bi korisnicima omogućila blokiranje praćenja na mreži.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Kontroverzna opcija za zaštitu privatnosti od sada podrazumevana za američke korisnike, a evo kako je vi možete aktivirati

Kontroverzna opcija za zaštitu privatnosti od sada podrazumevana za američke korisnike, a evo kako je vi možete aktivirati

Nakon kraćeg odlaganja, Mozilla je započela uvođenje funkcije DNS over HTTPS (DOH) kao podrazumevane za Firefox za sve korisnike u SAD. Iz kompanij... Dalje

WhatsApp ima grešku zbog koje morate paziti šta pišete u WhatsApp grupama

WhatsApp ima grešku zbog koje morate paziti šta pišete u WhatsApp grupama

WhatsApp je jedna od najpopularnijih platformi za razmenu poruka na planeti. Ovog meseca, kompanija je objavila da je prešla cifru od dve milijarde k... Dalje

Preminuo Zoran Modli

Preminuo Zoran Modli

Radijski voditelj, autor brojnih emisija, nekadašnji pilot i disk-džokej, preminuo je u 72. godini posle kraće i teške bolesti. Vest o smrti Zoran... Dalje

Google preporučuje korisnicima MS Edgea da zbog bezbednosti pređu na Chrome

Google preporučuje korisnicima MS Edgea da zbog bezbednosti pređu na Chrome

Rat pregledača ponovo je aktuelan - Google i Microsoft reklamiraju svoj softver na štetu svojih konkurenata. Prvi je počeo Microsoft, a sada se u C... Dalje

Napadači koriste bag u popularnom WordPress dodatku, vlasnicima sajtova se savetuje da ga odmah uklone

Napadači koriste bag u popularnom WordPress dodatku, vlasnicima sajtova se savetuje da ga odmah uklone

Istraživači kompanije Wordfence otkrili su do sada nepoznatu ranjivost u ThemeREX Addons, WordPress dodatku instaliranom na hiljadama web sajtova, k... Dalje