Google predlaže rešenje za reklame na internetu koje ne ugrožavaju privatnost korisnika

Vesti, 23.08.2019, 12:30 PM

Google predlaže rešenje za reklame na internetu koje ne ugrožavaju privatnost korisnika

Google je najavio novu inicijativu pod nazivom Privacy Sandbox čiji je cilj razvoj otvorenih standarda koji treba da poboljšaju privatnost na internetu i istovremeno podrže besplatan, otvoren i demokratski internet preko internet reklama.

Mnogo web sajtova praktično zavisi od reklama na internetu koje su njihov osnovni izvor finansiranja i zahvaljujući kojima je njihov sadržaj otvoren i dostupan svima besplatno.

Međutim, sa razvojem internet oglašavanja, tehnologije ciljanog oglašavanja postale su previše invazivne i ozbiljno ugrožavaju privatnost korisnika interneta.

U postu na kompanijskom blogu, Google je priznao da se praćenje korisnika zbog oglašavanja sada koristi daleko izvan prvobitne namere, ali takođe naglašava da neplanski pokušaji rešavanja problema privatnosti mogu imati nepredviđene posledice za sve, uključujući krajnje korisnike, izdavače i kompanije.

"U poslednje vreme neki drugi pregledači pokušali su da reše ovaj problem, ali bez dogovorenog seta standarda, pokušaji poboljšanja privatnosti korisnika imaju nepredviđene posledice", kaže Google.

"Mnogi izdavači uspeli su da nastave da ulažu u besplatno dostupan sadržaj jer mogu biti sigurni da će im oglašavanje finansirati troškove. Ako se to finansiranje smanji, zabrinuti smo da ćemo videti mnogo manje sadržaja pristupačnog za sve."

U pokušaju da na pravi način reši ovaj problem, Google je predstavio Privacy Sandbox, inicijativu za razvoj novog skupa standarda koji će biti u skladu sa očekivanjima korisnika o privatnosti, istovremeno pružajući sigurno okruženje za personalizaciju.

Budući da je Privacy Sandbox u ranoj fazi razvoja, Google traži ideje i povratne informacije od izdavača, oglašivača, web i tehnoloških zajednica, programera kao i zagovornika privatnosti.

Za početak, Google je predložio neke ideje:

- Praćenje korisnika po kategorijama, a ne pojedinačno - isporučivanje oglasa velikim grupama sličnih ljudi, a da pritom pojedinačni identifikacioni podaci ne napuštaju pregledač.

- Ciljanje interesovanja korisnika bez puštanja oglašivača da prate određenog korisnika na webu.

- Otkrivanje i sprečavanje prevara, na primer, lažne transakcije ili pokušaji lažiranja oglasnih aktivnosti radi krađe novca od oglašivača i izdavača.

Google kaže da oni razumeju da je razvijanje novih web standarda kao univerzalnog rešenja za web sajtove i pregledače složen proces koji može trajati godinama i takođe uključivati značajne rasprave i doprinose mnogih zainteresovanih strana.

Kompanija je već uvela neke mere privatnosti i bezbednosti u svom web pregledaču, uključujući bolju klasifikaciju kolačića, istaknute postavke i blokiranje fingerprintinga, kako bi korisnicima omogućila blokiranje praćenja na mreži.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje