Google predlaže rešenje za reklame na internetu koje ne ugrožavaju privatnost korisnika

Vesti, 23.08.2019, 12:30 PM

Google predlaže rešenje za reklame na internetu koje ne ugrožavaju privatnost korisnika

Google je najavio novu inicijativu pod nazivom Privacy Sandbox čiji je cilj razvoj otvorenih standarda koji treba da poboljšaju privatnost na internetu i istovremeno podrže besplatan, otvoren i demokratski internet preko internet reklama.

Mnogo web sajtova praktično zavisi od reklama na internetu koje su njihov osnovni izvor finansiranja i zahvaljujući kojima je njihov sadržaj otvoren i dostupan svima besplatno.

Međutim, sa razvojem internet oglašavanja, tehnologije ciljanog oglašavanja postale su previše invazivne i ozbiljno ugrožavaju privatnost korisnika interneta.

U postu na kompanijskom blogu, Google je priznao da se praćenje korisnika zbog oglašavanja sada koristi daleko izvan prvobitne namere, ali takođe naglašava da neplanski pokušaji rešavanja problema privatnosti mogu imati nepredviđene posledice za sve, uključujući krajnje korisnike, izdavače i kompanije.

"U poslednje vreme neki drugi pregledači pokušali su da reše ovaj problem, ali bez dogovorenog seta standarda, pokušaji poboljšanja privatnosti korisnika imaju nepredviđene posledice", kaže Google.

"Mnogi izdavači uspeli su da nastave da ulažu u besplatno dostupan sadržaj jer mogu biti sigurni da će im oglašavanje finansirati troškove. Ako se to finansiranje smanji, zabrinuti smo da ćemo videti mnogo manje sadržaja pristupačnog za sve."

U pokušaju da na pravi način reši ovaj problem, Google je predstavio Privacy Sandbox, inicijativu za razvoj novog skupa standarda koji će biti u skladu sa očekivanjima korisnika o privatnosti, istovremeno pružajući sigurno okruženje za personalizaciju.

Budući da je Privacy Sandbox u ranoj fazi razvoja, Google traži ideje i povratne informacije od izdavača, oglašivača, web i tehnoloških zajednica, programera kao i zagovornika privatnosti.

Za početak, Google je predložio neke ideje:

- Praćenje korisnika po kategorijama, a ne pojedinačno - isporučivanje oglasa velikim grupama sličnih ljudi, a da pritom pojedinačni identifikacioni podaci ne napuštaju pregledač.

- Ciljanje interesovanja korisnika bez puštanja oglašivača da prate određenog korisnika na webu.

- Otkrivanje i sprečavanje prevara, na primer, lažne transakcije ili pokušaji lažiranja oglasnih aktivnosti radi krađe novca od oglašivača i izdavača.

Google kaže da oni razumeju da je razvijanje novih web standarda kao univerzalnog rešenja za web sajtove i pregledače složen proces koji može trajati godinama i takođe uključivati značajne rasprave i doprinose mnogih zainteresovanih strana.

Kompanija je već uvela neke mere privatnosti i bezbednosti u svom web pregledaču, uključujući bolju klasifikaciju kolačića, istaknute postavke i blokiranje fingerprintinga, kako bi korisnicima omogućila blokiranje praćenja na mreži.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Hakovano više od 2000 WordPress sajtova

Hakovano više od 2000 WordPress sajtova

Više od 2000 Wordpress sajtova je hakovano za potrebe kampanje u kojoj se posetioci preusmeraju na sajtove na kojima će ih dočekati neželjene pret... Dalje

Kompromitovani podaci 250 miliona korisnika koji su kontaktirali Microsoftovu podršku

Kompromitovani podaci 250 miliona korisnika koji su kontaktirali Microsoftovu podršku

Podaci korisnika koji su kontaktirali Microsoftovu podršku u proteklih 14 godina mogli bi biti kompromitovani, što je juče potvrdio i sam Microsoft... Dalje

Kako je saudijski princ hakovao telefon vlasnika Amazona i doveo do najskupljeg razvoda u istoriji

Kako je saudijski princ hakovao telefon vlasnika Amazona i doveo do najskupljeg razvoda u istoriji

iPhone osnivača Amazona, multimilijardera Džefa Bezosa, navodno je hakovan u maju 2018. godine, nakon što je primio WhatsApp poruku sa privatnog na... Dalje

Na osnovu novog evropskog zakona o zaštiti podataka naplaćene kazne u vrednosti od 114 miliona evra

Na osnovu novog evropskog zakona o zaštiti podataka naplaćene kazne u vrednosti od 114 miliona evra

Prošlo je skoro godinu i osam meseci od kada je u Evropskoj uniji stupio na snagu novi zakon o zaštiti podataka, GDPR (Opšta uredba o zaštiti poda... Dalje

Brazil tužio vlasnika sajta Intercept zbog hakovanja telefona brazilskih zvaničnika

Brazil tužio vlasnika sajta Intercept zbog hakovanja telefona brazilskih zvaničnika

Brazilski savezni tužioci podneli su tužbu protiv novinara i političkog aktiviste Glena Grinvalda zbog kršenje zakona o kibernetičkoj sigurnosti ... Dalje