Google priznao da je napravio grešku kada je prećutao da njegov kućni alarm ima skriveni mikrofon

Vesti, 22.02.2019, 00:30 AM

Google priznao da je napravio grešku kada je prećutao da njegov kućni alarm ima skriveni mikrofon

Google je priznao da je pogrešio što nije otkrio da jedan od njegovih proizvoda ima skriveni mikrofon.

Vlasnici Nest Guard kućnog alarma bili su verovatno iznenađeni kada je Google ranije ovog meseca objavio da je dodao novu funkciju glasovne kontrole alarmu koji proizvodi kompanija.

U specifikacijama za Nest Guard koje su dostupne od 2017. nigde se ne spominje mikrofon. Ali ranije ovog meseca, kompanija je saopštila da je objavila ažuriranje softvera koje će korisnicima omogućiti glasovnu kontrolu nad Nest Guardom. Do tog trenutka niko nije znao da je Nest Guard alarm uopšte u stanju da čuje nešto.

To znači da bi uređaj mogao da čuje kretanje vlasnika u kući, da čuje kada se otvore vrata ili prozor, i da omogući korisniku da daljinski uključi kućni alarm.

Na Twitteru je kompanija objasnila vlasnicima Nesta da mikrofon "nije upotrebljen do sada".

Nest Guard je jedna od komponenti Nest Secure asortimana proizvoda za kućnu bezbednost. Sistem uključuje različite senzore koje korisnik može daljinski nadzirati.

Nest Guard je “all-in-one” alarm, tastatura i senzor pokreta, ali, uprkos tome što je najavljen pre više od godinu dana, reč "mikrofon" je dodata specifikacijama proizvoda tek ovog meseca.

Promena se poklopila sa najavom da je proizvod sada kompatibilan sa Google pomoćnikom.

U odgovoru na kritike, Google je u utorak izjavio: “Nikada se nije nameravalo da mikrofon na uređaju bude tajna i on je trebalo da bude naveden u tehničkim specifikacijama. To je bila greška sa naše strane.”

“Mikrofon nikada nije bio uključen i aktivira se samo kada korisnici izričito omoguće tu opciju”, objasnili su iz kompanije. “Sigurnosni sistemi često koriste mikrofone kako bi obezbedili funkcije koje se oslanjaju na zvučno opažanje. Mi smo uključili mikrofon na uređaju tako da potencijalno možemo ponuditi dodatne mogućnosti našim korisnicima u budućnosti.”

Izvinjenje kompanije pozdravili su mnogi, ali neki kažu da ih je ovo zabrinulo.

“Ovo je stvar koja me čini paranoičnim od pametnih kućnih uređaja”, kaže Nik Hir, autor bloga Pixel Envy. “Da sam posedovao jednu od ovih stvari i otkrio da je najveća svetska reklamna kompanija sakrila mikrofon u mojoj kući godinu dana, pomodreo bih.”

Nest Guard je u prodaji u SAD od prošle godine kao deo Googleovog Secure alarm sistema. Planirano je i evropsko i kanadsko izdanje, ali to tek treba da se desi.

Nest, kompaniju koja je poznata po svom pametnom termostatu, Google je kupio u februaru 2014. godine, za 3,2 milijarde dolara.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje