Google prošle godine zbog prevara blokirao 5 milijardi oglasa
Vesti, 17.04.2025, 10:30 AM
Prošle godine Google je suspendovao više od 39,2 miliona naloga oglašivača na svojoj platformi, što je tri puta više u odnosu na godinu ranije.
Sajber kriminalci neprestano prilagođavaju svoje taktike kako bi izbegli otkrivanje, otežavajući kompanijama poput Google-a da otkriju prevare sa oglasima. Poslednjih godina, Google je uveo veštačku inteligenciju (AI) kao alat za otkrivanje prevara sa oglasima i razlikovanje pravih preduzeća od lažnih.
Google-ova najnovija generacija velikih jezičkih modela (LLM) radi mnogo efikasnije. U poređenju sa ranijim modelima, potreban im je samo delić informacija da bi prepoznali lažne oglase ili oglasne kampanje.
Prema Google-ovom Izveštaju o bezbednosti oglasa za 2024., zlonamerno korišćenje njegovih oglasnih platformi značajno se smanjilo. U izveštaju se navodi da je Google suspendovao više od 39,2 miliona naloga oglašivača, uklonio više od 5,1 milijardu oglasa i ograničio još 9,1 milijardu oglasa.
Još jedno sredstvo za borbu protiv prevaranata je Google-ova verifikacija identiteta oglašivača. Ovaj proces je dizajniran da potvrdi pravi identitet oglašivača pre nego što mogu da objave oglase na Google-ovim platformama kako bi se sprečile prevare i povećala transparentnost. Program pokriva više od 200 zemalja i osigurava da u proseku 90% svih oglasa koje vide ljudi na Google-u dolazi od verifikovanih oglašivača.
Google je posebno istakao upotrebu AI generativnih alata za kreiranje lažnih video snimaka slavnih i javnih ličnosti za promovisanje prevara, a tp su obično investicione prevare i prevare sa kriptovalutama.
Kao rezultat toga, Google kaže da je trajno suspendovao više od 700.000 naloga oglašivača zbog kršenja smernica u vezi sa lažnim predstavljanjem zasnovanim na veštačkoj inteligenciji. To je prošle godine dovelo do pada prijava ove vrste oglasa od 90%.
„Iako smo ohrabreni ovim napretkom, nastavljamo da radimo na sprečavanju ovih prevara“, rekao je Google.
Foto: Arthur Osipyan | Unsplash
Izdvojeno
Nomani prevara: lažni oglasi na mrežama obećavaju brzu zaradu
Lažna investiciona prevara poznata kao Nomani zabeležila je rast od 62%, pokazali su novi podaci kompanije ESET, dok su se kampanje za distribuciju ... Dalje
Pornhub upozorio korisnike na ucene nakon curenja podataka
Pornhub je upozorio korisnike da bi mogli biti direktno kontaktirani od strane sajber kriminalaca nakon nedavnog bezbednosnog incidenta koji je pogodi... Dalje
Lažna PayPal obaveštenja navode korisnike da pozivaju prevarante
Sajber kriminalci pronašli su način da zloupotrebe PayPal-ov sistem za naplatu pretplata kako bi slali mejlove koji izgledaju kao da dolaze direktno... Dalje
Nova prevara: hakeri u vašem WhatsApp nalogu
Istraživači kompanije Gen Digital upozoravaju na novu prevaru u kojoj korisnici sami, nesvesno, dele svoje WhatsApp naloge sa hakerima, verujući da... Dalje
Budući AI modeli donose nove sajber rizike, upozorava OpenAI
OpenAI upozorava da bi buduće generacije velikih jezičkih modela mogle značajno da utiču na sajber bezbednost, povećavajući i napadačke i odbra... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





