Google prošle godine zbog prevara blokirao 5 milijardi oglasa
Vesti, 17.04.2025, 10:30 AM
Prošle godine Google je suspendovao više od 39,2 miliona naloga oglašivača na svojoj platformi, što je tri puta više u odnosu na godinu ranije.
Sajber kriminalci neprestano prilagođavaju svoje taktike kako bi izbegli otkrivanje, otežavajući kompanijama poput Google-a da otkriju prevare sa oglasima. Poslednjih godina, Google je uveo veštačku inteligenciju (AI) kao alat za otkrivanje prevara sa oglasima i razlikovanje pravih preduzeća od lažnih.
Google-ova najnovija generacija velikih jezičkih modela (LLM) radi mnogo efikasnije. U poređenju sa ranijim modelima, potreban im je samo delić informacija da bi prepoznali lažne oglase ili oglasne kampanje.
Prema Google-ovom Izveštaju o bezbednosti oglasa za 2024., zlonamerno korišćenje njegovih oglasnih platformi značajno se smanjilo. U izveštaju se navodi da je Google suspendovao više od 39,2 miliona naloga oglašivača, uklonio više od 5,1 milijardu oglasa i ograničio još 9,1 milijardu oglasa.
Još jedno sredstvo za borbu protiv prevaranata je Google-ova verifikacija identiteta oglašivača. Ovaj proces je dizajniran da potvrdi pravi identitet oglašivača pre nego što mogu da objave oglase na Google-ovim platformama kako bi se sprečile prevare i povećala transparentnost. Program pokriva više od 200 zemalja i osigurava da u proseku 90% svih oglasa koje vide ljudi na Google-u dolazi od verifikovanih oglašivača.
Google je posebno istakao upotrebu AI generativnih alata za kreiranje lažnih video snimaka slavnih i javnih ličnosti za promovisanje prevara, a tp su obično investicione prevare i prevare sa kriptovalutama.
Kao rezultat toga, Google kaže da je trajno suspendovao više od 700.000 naloga oglašivača zbog kršenja smernica u vezi sa lažnim predstavljanjem zasnovanim na veštačkoj inteligenciji. To je prošle godine dovelo do pada prijava ove vrste oglasa od 90%.
„Iako smo ohrabreni ovim napretkom, nastavljamo da radimo na sprečavanju ovih prevara“, rekao je Google.
Foto: Arthur Osipyan | Unsplash
Izdvojeno
WhatsApp propust otkrio 3,5 milijardi brojeva korisnika širom sveta
WhatsApp ima još jedan problem sa privatnošću - ovog puta zbog dizajna aplikacije. Kada je tim istraživača sa Univerziteta u Beču testirao funk... Dalje
Google objavio hitnu zakrpu za ranjivost u Chrome-u koja se koristi u napadima
Google je objavio hitnu bezbednosnu zakrpu za Chrome na računarima, nakon što je otkriveno da se jedna od ranjivosti verovatno već aktivno zloupotr... Dalje
Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca
ESET je objavio upozorenje o WhatsApp prevari u kojoj prevaranti koriste funkciju deljenja ekrana da bi ukrali novac i osetljive podatke korisnika. Ov... Dalje
Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene
Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje
Najčešće korišćene lozinke u 2025.
Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





