Google tuži lažne prodavce lekova na internetu
Vesti, 23.09.2010, 00:59 AM

Google je podneo tužbu okružnom sudu u San Hoseu, u Kaliforniji, protiv lažnih internet apoteka zbog zloupotrebe AdWords oglašavanja i kršenja pravila i uslova Google-ove reklamne mreže.
Od 50 optuženih samo je jedan sa punim imenom i prezimenom, dok su ostali označeni kao NN lica, jer je njihov identitet za sada nepoznat. Prema navodima tužbe, kompanija Google namerava da u narednom periodu identifikuje i ostale tužene. Osim nadonade štete, kompanija traži od suda da zabrani ovim oglašivačima da koriste AdWords program oglašavanja.
Ovim potezom kompanija Google pokušava da izađe na kraj sa ilegalnim farmako-oglašivačima koji preko Google-ove reklamne mreže prodaju lekove, koje je pravni savetnik kompanije, Majkl Zvibelman, u postu na kompanijskom blogu, nazvao opasnim za korisnike jer se prodaju protivno propisima, bez lekarskog recepta. On je dodao da su su ovakvi lekovi ne samo opasni po korisnike koji ih kupuju, već nanose štetu i legitimnim farmaceutskim kompanijama kao i celokupnoj trgovini koja se odvija putem interneta.
Kompanija Mark Monitor, koja se bavi zaštitom brendova, sprovela je istraživanje koje je pokazalo da su tokom 2009. godine internet apoteke poslovale veoma dobro ostvarivši profit od 11 milijardi dolara, što je značajno više u odnosu na 2007. godinu kada je zarada dostigla 4 milijarde dolara. Međutim, od 2930 online apoteka koje je kompanija identifikovala, svega četiri su imale sertifikat VIPPS programa Nacionalnog udruženja apoteka, koji je uslov za reklamiranje lekova na Google-u.
Uprkos naporima kompanije Google, broj ovakvih nelegalnih oglašivača neprestano raste, a njihove metode postaju sve sofisticiranije, pa izvestan broj njih uspeva da izbegne Google-ove pokušaje da blokira njihove oglase.
Za kompaniju Google je ovo veoma važno kako bi se osiguralo da kompanije koje se reklamiraju preko Google-ove reklamne mreže ne dovode korisnike na internetu u opasnost, bilo da je reč o sajtu koji je zaražen ili o nekoj internet prevari. Kad god se desi tako nešto, žrtve postaju sumnjičave i teže se odlučuju da kliknu na Google reklamu.
Sličnu tužbu kompanija je podnela i protiv prevaranata koji stoje iza takozvanih “Google Money” šema, koji koriste ime i logo kompanije Google kako bi prevarili korisnike tvrdeći da mogu lako i brzo da zarade uz pomoć Google-a.

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade