Google uvodi nova pravila: Ekstenzije za Google Chrome moraće da smanje pristup korisničkim podacima

Vesti, 31.05.2019, 02:30 AM

Google uvodi nova pravila: Ekstenzije za Google Chrome moraće da smanje pristup korisničkim podacima

Google je najavio da će uklanjati ekstenzije iz Chrome Web prodavnice koje koriste obmanu i prevaru kao taktiku da bi bile instalirane. Ideja je da se korisnici Chromea dodatno zaštite od neželjenih ekstenzija koje se reklamiraju na internetu.

Međutim, glavna promena je da će se od svih ekstenzija sada zahtevati da koriste "minimalni skup potrebnih dozvola" prilikom traženja pristupa podacima korisnika.

Pored toga, Google će takođe početi da zahteva od programera ekstenzija da objave pravila o privatnosti u Chrome Web prodavnici. Ovaj zahtev se već primenjuje za ekstenzije koje zahtevaju „lične i osetljive korisničke podatke“, ali sada se proširuje i na ekstenzije koje zahtevaju pristup bilo kojoj vrsti lične komunikacije ili sadržaja koji korisnik generiše.

Ova nova pravila počeće da se primenjuju od jeseni, a Google je obećao da će programere ekstenzija obavestiti o novim pravilima najmanje 90 dana pre nego što počne da ih primenjuje. Ekstenzije koje budu kršile pravila, biće uklonjene iz Chrome Web prodavnice i onemogućene u Chromeu.

Kada je reč o taktikama koje godinama koriste programeri ekstenzija, one uključuju obmanjujuće landing stranice, upozorenja koja neće nestati dok ne instalirate ekstenziju, ili taktike zastrašivanja koje se koriste da bi vas uverile da je ekstenzija neophodna vašem računaru.

Programeri ekstenzija su ranije instalirali svoje ekstenzije koristeći inline instalacije na svojoj landing stranici, umesto da preusmeravaju posetioce na Chrome Web prodavnicu. Ovo se radilo da bi se korisnici lakše ubedili da instaliraju ekstenzije.

Zbog toga je Google odlučio da blokira inline instalacije ekstenzija i zahteva da se sve Chrome ekstenzije instaliraju direktno iz Chrome Web prodavnice.

Iako je Google izjavio da je ova promena smanjila količinu žalbi u vezi sa neželjenim ekstenzijama za 18%, to nije dovoljno jer su distributeri ekstenzija samo prešli na nove taktike da bi zaobišli ovo ograničenje.

Sada se ekstenzije reklamiraju preko landing stranica koje otvaraju mali prozor sa njihovom ekstenzijom u Chrome Web prodavnici. Ovi prozori su dovoljno veliki da se doda ekstenzija, ali ne dozvoljavaju korisnicima da vide recenzije i druge informacije.

Zato Google menja pravila, pa programerima ekstenzija više nije dozvoljeno da koriste ovakve taktike instalacije za svoje ekstenzije.

Google daje programerima rok do 1. jula 2019. godine, a ako budu uhvaćeni da koriste ovakve taktike, njihove ekstenzije će biti uklonjene iz Chrome Web prodavnice.

Biće zabranjeno instaliranje ekstenzija za koje se na landing stranici tvrdi da moraju da se preuzmu i instaliraju, ili za čije se instaliranje koristi dugme “I'm human”, posle čega se od korisnika traži da instalira ekstenziju.

Programerima koji koriste ovakve taktike Google će poslati email obaveštenje, a u zavisnosti od taktike koju je koristio, programer će prvo dobiti upozorenje ili će ekstenzija odmah biti uklonjena.

Iz Googlea kažu da se programeri mogu žaliti na odluku kompanije, i da će odgovor dobiti u roku od 48 sati.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje