Google uvodi novu opciju automatskog brisanja istorije lokacija i aktivnosti na webu

Vesti, 06.05.2019, 02:30 AM

Google uvodi novu opciju automatskog brisanja istorije lokacija i aktivnosti na webu

Google uvodi novu funkciju automatskog brisanja za Google naloge koja vam daje veću kontrolu nad time koliko dugo želite da kompanija čuva vašu istoriju lokacija i podatke o vašim aktivnostima na webu i u aplikacijama.

Nova funkcija će vam omogućiti da automatski izbrišete podatke o istoriji lokacija i aktivnostima na webu i u aplikacijama nakon određenog vremenskog perioda.

Ako je omogućena, Googleova funkcija „Istorija lokacija“ omogućava kompaniji da prati lokacije koje ste posetili, dok funkcija “Aktivnosti na webu i u aplikacijama” prati web sajtove koje ste posetili i aplikacije koje ste koristili.

Do sada, Google je dozvoljavao korisnicima da ili potpuno onemoguće funkciju “Istorija lokacija” i “Aktivnosti na webu i u aplikacijama” ili ručno izbrišu sve ili deo tih podataka, bez opcija koje bi im omogućile redovno brisanje ovih podataka, tako da korisnici nisu mogli da u potpunosti upravljaju podacima.

Međutim, istraga koju je Associated Press sproveo prošle godine otkrila je da čak i ako isključite funkciju “Istorija lokacija” u svim vašim nalozima, Googleovi servisi na Android i iPhone uređajima nastavljaju da prate vaše kretanje.

Prošlog meseca je otkriveno i da Google ima bazu podataka koja sadrži detaljne podatke o lokaciji stotina miliona telefona širom sveta, nazvanu Sensorvault, koju navodno koriste policije u kriminalističkim istragama.

Nakon tog otkrića, američki Kongres je krajem prošlog meseca zatražio od direktora Googlea Sundara Pičaija da do 10. maja odgovori na niz pitanja o tome kako se Sensorvault koristi.

Zbog zabrinutosti korisnika za svoje podatke i reakcija korisnika koje su bile rezultat ovih otkrića, Google je najavio novu funkciju automatskog brisanja, koja korisnicima omogućava da odaberu koliko dugo žele da se podaci o lokacijama i aktivnostima čuvaju na serverima kompanije tako što će im omogućiti da biraju između tri opcije:

√ Čuvaj sve dok ne izbrišem ručno

√ Čuvaj 18 meseci, a zatim brišite automatski

√ Čuvaj 3 meseca i brišite automatski

Evo kako možete da omogućite opciju automatskog brisanja kada bude dostupna:

Na Google početnoj stranici, kliknite na sliku profila u gornjem desnom uglu

Kliknite na Google nalog

Izaberite Podaci i personalizacija a zatim Aktivnosti na webu i u aplikacijama

Odaberite "Izaberi da se automatski briše".

Odaberite opciju "Čuvaj dok ne izbrišem ručno", "Čuvaj 18 meseci" ili opciju "Čuvaj 3 meseca"

Kliknite na Sledeće i potvrdite izbor

Sa ovim podešavanjima, Google će redovno brisati svake podatke o lokacijama i aktivnostima na webu i u aplikacijama, svaka tri meseca ili svakih 18 meseci, u zavisnosti od vašeg izbora.

Za korisnike koji ne žele da kompanija uopšte prati njihovu lokaciju ili aktivnosti na webu i u aplikacijama, možete jednostavno isključiti postavke „Istorija lokacija“ i „Aktivnosti na webu i u aplikacijama“.

Prema Googleu, funkcija automatskog brisanja za istoriju lokacija i aktivnosti na webu i u aplikacijama će se pojaviti "narednih nedelja".

Facebook je prošle godine najavio sličnu funkciju pod nazivom „Clear History“, koja korisnicima omogućava da ručno izbrišu kolačiće i istoriju „povezanu sa nalogom“. Uvođenje funkcije je odloženo i očekuje se da će ona biti dostupna ove jeseni.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje