Google zabranjuje oglase za programe za praćenje supružnika
Vesti, 10.07.2020, 10:30 AM

Google je najavio da planira da zabrani reklame koje promovišu stalkerware, špijunski softver i druge oblike tehnologije nadzora koji se mogu koristiti za praćenje drugih osoba bez njihovog izričitog pristanka.
Promena je najavljena kao deo ažuriranja smernica za Google oglase, koje bi trebalo da stupi na snagu sledećeg meseca, 11. avgusta 2020. godine.
Primeri proizvoda i usluga koje oglašivači više neće moći da promovišu preko Google oglasa uključuju:
- Špijunski softver i tehnologiju koja se koristi za nadzor intimnih partnera, uključujući, ali ne ograničavajući se na špijunski softver/zlonamerni softver koji se može koristiti za nadgledanje poruka, telefonskih poziva ili istorije pretraživanja;
- GPS trackeri koji se prodaju za potrebe špijuniranja ili praćenja bez pristanka lica koja se prate;
- Promocija opreme za nadzor (kamere, audio rekorderi, auto kamere, kamere za bebe) koja se prodaje sa izričitom svrhom špijuniranja.
Google je rekao da usluge privatnih istraga ili proizvodi namenjeni roditeljima za praćenje ili nadzor nad svojom maloletnom decom nisu zabranjeni ovim novim pravilima i da će i dalje biti dozvoljeno da se ovi proizvodi i usluge reklamiraju na njegovoj platformi.
Oni koji reklamiraju stalkerware dobijaće sedmodnevno upozorenje, nakon čega će biti blokirani ako ne uklone sporne oglase.
Googleova zabrana oglasa za stalkerware dolazi nakon što se antivirusna industrija udružila kako bi dodala detekcije stalkerwarea u svoje antivirusne endžine.
Nakon što su poboljšali svoje proizvode na ovaj način, proizvođači antivirusa, zajedno sa nekoliko organizacija, osnovali su „Koaliciju protiv stalkerwarea“ u novembru 2019. godine, kao prvu globalnu inicijativu koja je osnovana radi podizanja svesti o rastućoj pretnji stalkerwarea.
Za one koji nisu upoznati sa terminima, stalkerware je vrsta zlonamernog softvera koji je deo veće kategorije špijunskog softvera.
Termin stalkerware se odnosi na špijunske programe specijalno dizajnirane za parove, koje partneri koji zlostavljaju instaliraju na uređaje voljenih osoba bez njihovog znanja ili pristanka. Zbog toga se stalkerware ponekad naziva i spouseware (spouse, eng. - supružnik).
Upotreba stalkerwarea naglo je skočila tokom poslednje decenije zbog ekspanzije pametnih mobilnih telefona, jer omogućava ljubomornim partnerima da stalno prate svoje izabranike praćenjem njihovih telefona.
Pored toga, laka dostupnost stalkerwarea u zvaničnim prodavnicama aplikacija takođe je povećala vidljivost ovih proizvoda i proširila njihov domet na milione potencijalnih korisnika, pa su oni popularniji nego ikad.
Prema statistikama koje je prikupio proizvođač antivirusa, kompanija Kaspersky, broj korisnika koji su na svojim Android uređajima instalirali aplikacije slične stalkerwareu povećao se sa 40386 uređaja otkrivenih u 2018. godini, na više od 67500 u 2019. godini.
Dobra vest je da se, prema nezavisnoj laboratoriji za testiranje antivirusnih programa AV-Comparatives i Fondaciji za elektronske granice, stope otkrivanja stalkerware aplikacija na Android i Windows uređajima polako poboljšavaju, jer problem dobija sve veću pažnju medija a proizvođači antivirusa se sve više bave rizikom koji ove aplikacije predstavljaju.

Izdvojeno
Ruska „državna“ hakerska grupa promenila taktiku - tri nova malvera zamenila dobro poznati LostKeys

Ruska hakerska grupa za koji se veruje da je pod kontrolom države, poznata kao Coldriver (prati se i kao Star Blizzard, Callisto, UNC4057), razvila j... Dalje
Rat u sajber podzemlju: konkurencija razotkrila identitete članova Lumma Stealer bande

Operacije Lumma Stealera, jednog od najpoznatijih malvera za krađu podataka, poslednjih meseci počele su da se raspadaju nakon što su pojedinci, na... Dalje
Hakovan zvanični Xubuntu sajt, preuzimanja privremeno onemogućena zbog malvera

Korisnici koji pokušavaju da preuzmu Xubuntu umesto instalacionih fajlova dobijaju malver. Zbog toga je privremeno onemogućino preuzimanje sa sajta.... Dalje
Lažna Microsoft upozorenja zaključavaju veb pregledač da bi korisnici pozvali lažnu tehničku podršku

Stručnjaci iz Centra za odbranu od fišinga Cofense upozoravaju na novu, agresivnu prevaru u kojoj prevaranti koriste logo i brend kompanije Microsof... Dalje
LastPass upozorio da „nije hakovan“, imejlovi koji stižu u ime kompanije su lažni

Menadžer lozinki LastPass upozorio je korisnike da „NIJE hakovan“, nakon što je otkrivena nova phishing kampanja koja zloupotrebljava nj... Dalje
Pratite nas
Nagrade