Google zabranjuje reklamiranje kriptovaluta

Vesti, 15.03.2018, 10:30 AM

Google zabranjuje reklamiranje kriptovaluta

Google je odlučio da krene Facebookovim stopama i zabrani oglašavanje koje vezano za kriptovalute. Ova zabrana stupa na snagu juna 2018. godine, saopštila je kompanija.

Zabrana će stupiti na snagu u svim Googleovim mrežama za oglašavanja, i uključivaće i oglase koji se prikazuju u rezultatima pretrage, na web sajtovima trećih strana i na YouTubeu.

Ali zabrana nije potpuna. Google je rekao da će pojedini subjekti moći da reklamiraju ograničeni niz zabranjenih usluga, uključujući i "kriptovalute i sadržaje koje su u vezi sa tim".

Ovi oglašavači će morati da zatraže sertifikat od Googlea, ali će Googleov proces davanja sertifikata biti dostupan samo za oglašivače koji se nalaze u određenim zemljama.

Google nije objavio spisak zemalja, ali je rekao da će oglašivači morati da budu licencirani za relevantne finansijske usluge i moraće da poštuju relevantne zakone.

Posle ove vesti, vrednost skoro svih kriptovaluta je pala.

Iako Google nije objasnio pozadinu ove zabrane, razlozi zabrane su verovatno isti oni koje je naveo i Facebook - zloupotreba oglasa za finansijske prevare i fišing sajtove.

Rast vrednosti Bitcoina u decembru 2016. pratile su kampanje distribucije malvera i fišing kampanje. Prošlog meseca, Cisco Talos i ukrajinska policija prekinuli su kriminalnu operaciju zahvaljujući kojoj su sajber kriminalci zaradili više od 50 miliona dolara koristeći Google oglase da bi usmerili korisnike na fišing sajtove.

U decembru 2017. godine firma Big Four je objavila je da je 10% svih ICO (Initial Coin Offering) sredstava izgubljeno zbog sajber kriminalaca, a fišing sajtovi za kriptovalute zarađivali su oko milion i po dolara mesečno. Big Four je objavio i da su hakovanje i prevare sa kriptovalutama veliki biznis i da se procenjuje da su sajber kriminalci zaradili više od dve milijarde dolara ciljajući ljubitelje kriptovaluta u proteklih nekoliko godina.

Ova stalna zloupotreba kriptovaluta bila je glavni razlog zašto je Facebook zabranio takve oglase na svojoj platformi i najverovatnije je i razlog zašto se Google sprema za primenu slične zabrane od juna.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje