Google zamenjuje SMS autentifikaciju QR kodovima

Vesti, 25.02.2025, 10:00 AM

Google zamenjuje SMS autentifikaciju QR kodovima

Nije tajna da je korišćenje SMS poruka za slanje sigurnosnih kodova za potvrdu identiteta daleko od idealnog. Kako je izvestio Forbes, Google planira da se udalji od slanja šestocifrenih kodova za autentifikaciju putem SMS poruka kao alata za autentifikaciju sa dva faktora za Gmail. Umesto toga, u narednih nekoliko meseci, biće uvedeni QR kodovi kao zamena za SMS kodove u pokušaju da se „smanji uticaj neobuzdane, globalne zloupotrebe SMS-a“, rekao je portparol Gmaila Ros Ričendrfer za Forbes.

SMS kodovi se koriste kako bi se potvrdilo da nalogu pokušava da pristupi ista osoba koja je kreirala ili poseduje Gmail nalog, kao i da se spreče kriminalci da naprave „hiljade Gmail naloga u cilju distribucije neželjene pošte i malvera“, kaže Richendrfer.

Iako su SMS kodovi bolji nego da se uopšte ne koristi dvofaktorska autentifikacija, takav pristup nosi određene bezbednosne rizike. Kriminalci mogu da prevare korisnike šaljući im lažne kodove ili da nateraju korisnike da podele sa njima kod koji im je poslat putem SMS poruke, a takođe korisnici mogu da dođu u situaciju da trenutno ili trajno nemaju pristup uređaju koji prima kodove. Takođe, ova vrsta autentifikacije zavisi od bezbednosne prakse mobilnog operatera i toga koliko su njihovi timovi za podršku dobri u sprečavanju pokušaja prevaranata da dobiju pristup nečijem broju mobilnog telefona.

Činjenica je da su SMS verifikacioni kodovi takođe često u samom srcu mnogih kriminalnih operacija. Ova promena će takođe pomoći Googleu da se izbori sa jednom novijom vrstom prevare koja je sve učestalija poslednjih godine, koja se zove pumpanje saobraćaja, veštačka inflacija saobraćaja ili prevara sa putarinama, gde „prevaranti pokušavaju da nateraju provajdere onlajn usluga da pošalju veliki broj SMS poruka na brojeve koje kontrolišu, i na taj način bivaju plaćeni svaki put kada se jedna od tih poruka isporuči“, objasnili su za Forbes Richendrfer i Kimberli Samra iz Googlea.

Umesto verifikacije slanjem šestocifrenog koda putem SMS-a, korisnici će moći da skeniraju QR kod pomoću aplikacije za kameru na svojim pametnim telefonima. To će eliminisati rizik da korisnici budu prevareni da dele kodove pošto njih više neće biti, a u potpunosti eliminiše bezbednosne rizike koji potiču od mobilnih operatera, kao što je zamena SIM kartice (SIM swapping).

Foto: BM Amaro | Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje