Googleov reCAPTHA izazov postaće nevidljiv

Vesti, 14.03.2017, 00:30 AM

Googleov reCAPTHA izazov postaće nevidljiv

Bezbednosne provere web sajtova koji traže od posetilaca da dokažu da su ljudi će verovatno biti zamenjene novim sistemom koji je razvio Google.

CAPTCHA provere su osmišljene tako da spreče automatizovane botove da pristupaju i koriste web sajtove.

Googleov novi sistem prati interakciju posetioca sa web sajtom da bi se dokazalo da je posetilac pravi, pa dosadašnji CAPTCHA testovi više neće biti neophodni.

CAPTCHA testovi se primenjuju na web sajtovima na kojima se prodaju na primer karte za koncerte kako bi se sprečilo da botovi kupe karte. CAPTCHA test možete videti i kada pokušavate da se prijavite sa pogrešnom lozinkom na web sajt, a test je tu da spreči automatizovane pokušaje prijavljivanja.

CAPTCHA testovi predstavljaju izazove koji su za ljude jednostavni, ali za kompjutere mogu biti teški. CAPTCHA testovi mogu tražiti od korisnika da identifikuju pse u galeriji sa slikama životinja ili da ukucaju u prazno polje brojeve koje izgovara glas dok se u pozadini čuje muzika.

Ovakve izazove često koriste i kompanije, kao što je Google, kao pomoć algoritmima veštačke inteligencije. Na primer, ako Googleova veštačka inteligencija ne može da prepozna sve kućne brojeve na fotografiji koju je napravilo vozilo Streetview, fotografija može biti dodata u CAPTCHA sistem da bi se dobio odgovor od ljudi.

Ipak, pravi korisnici često CAPTCHA testove doživljavaju kao smetnju.

Googleov reCAPTCHA sistem je već pojedinostavio postupak proces provere tražeći od korisnika samo da označe polje na web sajtu koji koriste, pri čemu se prati interakcija korisnika sa poljem, kako bi se razlikovali klikovi botova od klikova ljudi.

Na primer, automatizovanoj skripti može biti potreban sekund da bi ispunila takav zadatak, pri čemu miš uopšte ne mora da bude pomeren.

Google sada uklanja i polje koje su do sada korisnici označavali, a umesto toga će biti analizirana interakcija posetilaca sa drugim elementima na web sajtu kao što je dugme "Submit form".

Ipak, u pojedinačnim slučajevima kada se primeti "sumnjiva" aktivnost, i dalje će biti korišćen stari CAPTCHA test.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje