Googleova taktika u Chromeu za prelazak weba na HTTPS daje rezultate

Vesti, 23.10.2017, 01:00 AM

Googleova taktika u Chromeu za prelazak weba na HTTPS daje rezultate

Google je prošle godine najavio da će browser kompanije Chrome početi da označava kao "nebezbedne" web sajtove koji ne koriste HTTPS za slanje podataka korisnika kao što su lozinke ili podaci sa kreditnih kartica, i to čim se učitaju. Sada je kompanija objavila da se njena agresivna strategija isplatila.

Tehnološki gigant je objavio da primena HTTPS raste veoma brzo širom sveta, pa je tako sada bezbedno 64% Android saobraćaja, što je značajno bolja situacija u odnosu na prošlu godinu kada je taj procenat bio svega 42%. Google je saopštio da su ovi podaci bolji za Mac, gde je zabeležen rast sa 60% na 75%, ali i da je na Windowsu stopa primene HTTPS porasla sa 51% na 66%.

Kompanija je otkrila i da od 100 vodećih web sajtova, HTTPS koristi 71, što je porast od 37% u odnosu na prošlu godinu.

Iz Google kažu da se 91,5% nešifrovanog saobraćaja dešava na mobilnim uređajima, jer je na tržištu mnogo uređaja sa starim softverom koji ne podržava HTTPS. Mnogi uređaji ne mogu da podrže modernu enkripciju, standarde i protokole. Nažalost, ovi uređaji više ne podržavaju softverska ažuriranja i kao posledica toga, možda nikada neće podržati enkripciju", kažu iz Googlea.

Sa druge strane, ima naznaka da se primena HTTPS-a poboljšava u celom svetu, a to bi moglo da dovede do prelaska na ovaj sigurni protokol i na mobilnim uređajima.

Dok ovi podaci pokazuju ga je Googleova strategija efikasna, treba podsetiti da ova kompanija nije jedna koja ulaže napore za prelazak na HTTPS. Isto to rade i Apple i Facebook ali i druge kompanije.

Ceo Googleov izveštaj o trenutnom stanju HTTPS enkripcije na webu možete naći ovde.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje