Hakeri koriste medijsku prašinu oko Stuxneta za Black Hat SEO napade
Vesti, 04.10.2010, 00:47 AM

Prema postu na blogu kompanije Trend Micro, istraživač Ivan Macalintal je otkrio SEO napade koji koriste medijsku oluju koju je izazvao Stuxnet, kompjuterski crv otkriven u julu ove godine. Stuxnet je već mesecima unazad predmet velike medijske pažnje, a naročito poslednjih nedelja od kada su krenule špekulacije da je ovaj maliciozni program napravljen sa ciljem uništenja iranskih nuklearnih postrojenja.
Igrajući na kartu velikog interesovanja koje pobuđuje Stuxnet, hakeri koriste ključne reči pretrage kao što su, između ostalih, “Stuxnet SCADA”, “Stuxnet cleanup” i “Stuxnet Siemens” kako bi one koji surfuju internetom doveli na svoje 'drive by download' sajtove koji koriste poznate ranjivosti u Windows Help Center i Java, kao i sajtove koji nastoje da proguraju Adobe PDF i Flash fajlove na kompjuter korisnika i instaliraju štetan lažni antivirusni softver, kojeg je Trend Micro detektovao kao TROJ_FAKEAV.SMZU. To je i inače najčešća taktika “prodavaca” lažnih antivirusnih programa - oni se oslanjaju na popularne ključne reči u pretrazi i aktuelne događaje u svetu koje prate mediji kako bi namamili korisnike na svoje maliciozne sajtove.
Neki od rezultata pretrage ovih ključnih reči pojavljuju se među prvim rezultatima pretraživanja.
Ovo nije prvi put da sajber-kriminalci koriste povećano interesovanje za maliciozni program svojih kolega kako bi progurali vlastite maliciozne kodove. Isto se to desilo i u slučaju kompjuterskog crva Conflicker čiju su popularnost spameri koristili za širenje lažnog antivirusnog softvera.

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade