Hakeri su ipak mogli da čitaju emailove Microsoftovih korisnika

Vesti, 16.04.2019, 03:00 AM

Hakeri su ipak mogli da čitaju emailove Microsoftovih korisnika

U subotu je Microsoft potvrdio da su neki korisnici email servisa kompanije bili meta hakera. Haker ili grupa hakera su najpre hakovali nalog korisničke podrške Microsofta, a zatim ga iskoristili da bi dobili pristup informacijama koje se odnose na korisničke email naloge kao što su naslovi emailova i email adrese ljudi sa kojima su korisnici komunicirali.

Međutim, problem je mnogo gori nego što se prvobitno mislilo, jer su napadači izgleda mogli da pristupe sadržaju emailova velikog broja korisnika Outlook, MSN i Hotmail naloga, rekao je neimenovani izvor sajtu Motherboard koji je bio svedok napada i koji je opisao napad pre nego što je Microsoft objavio saopštenje o ovom incidentu. Isti izvor je dostavio i snimke koji potvrđuju njegove tvrdnje. Microsoft je na kraju potvrdio da su hakeri ipak mogli da pristupaju sadržaju emailova nekih korisnika.

Motherboard je još u martu, pre nego što je Microsoft javno potvrdio da se dogodio incident, saznao da je hakovanje portala za korisničku podršku omogućilo hakerima da pristupaju emailovima korisnika, ali ne i emailovima poslovnih korisnika. To znači da nalozi kompanija koje plaćaju Microsoftove usluge nisu pogođeni ovim napadom. Izvor Motherboarda je detaljno opisao napad, uključujući i način na koji su napadači zloupotrebili Microsoftovov alat za korisničku podršku. U nedelju, izvor je ponovio te detalje i pružio sajtu dodatne informacije i snimke ekrana o tome kakav su pristup hakeri imali.

„Otkrili smo da su kompromitovani akreditivi agenta podrške Microsofta, koji su omogućili pojedincima izvan Microsofta da pristupe informacijama unutar vašeg Microsoft email naloga“, kaže se u emailu koji je Microsoft poslao jednoj od žrtava a koji je objavljen na Redditu u subotu.

Napdači su, prema objašnjenju Microsofta, mogli pristupiti nazivima foldera email naloga, naslovima email poruka i email adresama sa kojima je korisnik komunicirao. Neki od snimaka ekrana koje je dobio Motherboard prikazuju panel sa listom informacija o nalogu kojima je napadač mogao da pristupi, uključujući kalendar i datum rođenja korisnika.

U obaveštenju koje je poslao korisnicima, Microsoft je rekao da napadači nisu mogli da pristupe sadržaju emailova ili prilozima u emailovima, kao i da podaci do kojih je došla kompanija ukazuju da napadači nisu mogli da vide sadržaj emailova.

Izvor, međutim, kaže da je tehnika omogućila puni pristup sadržaju emailova. U nedelju je Motherboard dobio još jedan snimak druge stranice panela, koji demantuje poslednju Microsoftovu tvrdnju.

Kada je suočen sa ovim dokazom, Microsoft je poslao email obaveštenja nekim korisnicima u kojima se kaže da su napadači ipak imali pristup sadržaju emailova. Microsoft je saopštio da se to odnosi na oko 6% ugroženih korisnika, iako kompanija nije precizirala koliko ih je ukupno bilo.

Kompanija je rekla da je problem, koji je uticao na ograničeni broj naloga korisnika, sada rešen tako što su onemogućeni kompromitovani akreditivi i blokiran pristup počiniocima.

Microsoft, kao i mnoge druge tehnološke kompanije, ima mogućnost da skenira ili čita poruke korisnika.

Izvor kaže da je Microsoft otkrio napad krajem marta i da su napadači imali pristup najmanje šest meseci. Microsoft, međutim, to demantuje i tvrdi da su napadači imali pristup nalozima korisnika u periodu od 1. januara do 28. marta.

Izvor je rekao da je ovaj pristup korišćen u svrhu takozvanog iCloud otključavanja, gde sajber-kriminalci kompromituju email ili iCloud nalog cilja da bi uklonili Zaključavanje aktivacije sa iPhonea žrtve. Ovo je sigurnosna funkcija kompanije Apple koja sprečava lopove da fabrički resetuju ukradene uređaje i da ih prodaju.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zoom obećao da će krajem godine objaviti svoj prvi izveštaj o transparentnosti

Zoom obećao da će krajem godine objaviti svoj prvi izveštaj o transparentnosti

Zoom je obećao da će krajem godine objaviti svoj prvi izveštaj o transparentnosti. Ovo je objavljeno na blogu izvršnog direktora Zooma Erika Juana... Dalje

Zašto je lozinka ''123456'' vrlo loša ideja

Zašto je lozinka ''123456'' vrlo loša ideja

U jednoj od najvećih studija o upotrebi lozinki, analizom više od milijardu procurelih korisničkih podataka otkriveno je da je jedna od svake 142 ... Dalje

Zbog prikupljanja podataka korisnika, Indija zabranila 59 kineskih aplikacija, među kojima i TikTok i UC Browser

Zbog prikupljanja podataka korisnika, Indija zabranila 59 kineskih aplikacija, među kojima i TikTok i UC Browser

Indijska vlada zabranila je juče 59 kineskih mobilnih aplikacija zbog nacionalne bezbednosti. Zabrana dolazi nakon sukoba indijske vojske sa kineskim... Dalje

Kako je Telegram pobedio rusku vlast koja ga je zabranila

Kako je Telegram pobedio rusku vlast koja ga je zabranila

Pre dve godine, vlasnik Telegrama Pavel Durov odbio je da dozvoli ruskim bezbednosnim službama pristup šifrovanim porukama korisnika u svojoj popula... Dalje

Google će automatski brisati podatke koje prikuplja o novim korisnicima, a evo šta će biti sa podacima postojećih korisnika

Google će automatski brisati podatke koje prikuplja o novim korisnicima, a evo šta će biti sa podacima postojećih korisnika

Google menja svoja podrazumevana podešavanja tako da će ubuduće neki podaci koje prikuplja o korisnicima biti automatski brisani, umesto da korisni... Dalje