Hakeri zloupotrebljavaju Google kalendar za prevare i krađu lozinki i informacija o kreditnim karticama
Vesti, 26.12.2024, 11:00 AM

Hakeri zloupotrebljavaju funkcije Google kalendara za slanje phishing imejlova maskiranih u legitimne pozivnice, upozorila je kompanija za sajber bezbednost Check Point.
Google kalendar je deo Google Workspacea (ranije poznat kao G Suite). To je popularan alat koji koristi više od 500 miliona ljudi na 41 jeziku.
Prema istraživanju Check Point Laba, napadači manipulišu Google kalendarom i povezanim funkcijama, poput Google Drawings, kako bi pokrenuli phishing napade slanjem naizgled legitimnih imejlova sa linkovima, koji zaobilaze tradicionalne mere bezbednosti elektronske pošte. Ovi linkovi izgledaju kao linkovi za Google Forms ili Google Drawings, što dodatno povećava kredibilitet napada.
„Sajber kriminalci menjaju zaglavlja „pošiljaoca“, zbog čega imejlovi izgledaju kao da su ih preko Google kalendara poslale poznate osobe. Otprilike 300 brendova je do sada pogođeno ovom kampanjom, a istraživači su primetili više od 4.000 ovih phishing imejlova u periodu od četiri nedelje“, otkrio je Check Point.
Napadači koriste poverenje ljudi u Google kalendar kako bi namamili žrtve da kliknu na njihove linkove. Oni kreiraju naizgled legitimnu pozivnicu kalendara, često od poznatog kontakta ili poznate kompanije. Ova inicijalna pozivnica može da sadrži link do Google Form, Google Drawing ili ICS fajla, koji izgleda kao običan zahtev za informacijama ili anketa, često prikazujući CAPTCHA ili dugme za podršku.
Međutim, kada žrtva klikne na link, ona se preusmerava na veb sajt dizajniran da ukrade lične podatke ili korporativne podatke putem lažnog procesa autentifikacije, što može dovesti do finansijskih prevara. Ovaj veb sajt može da oponaša legitimnu stranicu za prijavu, menjačnicu kriptovaluta ili stranicu tehničke podrške.
Cilj je prevariti žrtvu da unese osetljive informacije kao što su lozinke, podaci o kreditnoj kartici ili lični identifikacioni brojevi. Ukradene informacije mogu se koristiti za prevare ili neovlašćene transakcije.
Treba napomenuti da napadači često koriste taktike socijalnog inženjeringa kako bi povećali kredibilitet napada. Oni mogu stvoriti osećaj hitnosti, straha ili radoznalosti kako bi naveli žrtve da kliknu na link. Takođe se mogu lažno predstavljati kao pojedinci ili organizacije kojima se veruje da bi stekli poverenje žrtve.
Foto: appshunter.io | Unsplash

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade