Hakovan British Airways, ukradeni podaci o 380000 platnih kartica
Vesti, 07.09.2018, 12:30 PM
Kompanija British Airways, koja za sebe kaže da je "omiljena svetska avio-kompanija", potvrdila je da je hakovana i da su tokom dve nedelje napadačima bili dostupni lični podaci i brojevi kreditnih kartica 380000 korisnika.
U saopštenju British Airwaysa koje je objavljeno juče, kaže se da su kompromitovani podaci ljudi koji su rezervisali letove na sajtu kompanije (ba.com) i preko mobilne aplikacije British Airways, u periodu od 21. avgusta do 5. septembra.
Avio-kompanija je savetovala korisnicima koji su izvršili rezervacije tokom ovih 15 dana i koji sumnjaju da su njihovi podaci među kompromitovanim, da kontaktiraju svoje banke i slede uputstva koja budu dobili od njih.
British Airways je na Twitteru objasnio da lični podaci korisnika koji su ukradeni u napadu uključuju imena i adrese korisnika, kao i njihove finansijske informacije. Međutim, kompanija uverava korisnike da brojevi pasoša nisu ukradeni kao ni informacije o putovanjima korisnika.
Kompanija je takođe rekla da kartice sačuvane na njenom web sajtu i u mobilnoj aplikaciji nisu ugroženi. Ukradene su navodno samo kartice koje su korisnici koristili za plaćanje rezervacija tokom navedenog perioda.
Iako u saopštenju kompanije nije spomenut broj korisnika čiji su podaci ugroženi, portparol kompanije je potvrdio medijima da je kompromitovano oko 380000 platnih kartica.
Takođe trenutno nije jasno kako je došlo do kompromitovanja podataka, ali neki mediji izveštavaju da je neko drugi, a ne sam British Airways primetio "neke neuobičajene aktivnosti" i obavestio kompaniju o tome.
Portparol British Airwaysa je rekao da se ovde radi o krađi podataka, pre nego o kompromitovanju, što ukazuje na to da je neko sa privilegovanim pristupom podacima ukrao ove podatke.
British Airways je obavestio policiju i poverenika za informacije a trenutno obaveštava i ugrožene korisnike.
Kompanija uverava korisnike da je sada problem rešen i da njihov web sajt radi normalno te da je sada bezbedan za putnike koji mogu da se čekiraju i rezervišu letove preko interneta.
Ovo je drugi ovakav incident poslednjih nedelja. Prethodna žrtva je Air Canada koja je pretrpela napad prošlog meseca, u kome su kompromitovani lični podaci, brojevi pasoša i ostali podaci iz pasoša, kao i informacije o putovanjima oko 20000 korisnika mobilne aplikacije avio-kompanije.
Izdvojeno
Nomani prevara: lažni oglasi na mrežama obećavaju brzu zaradu
Lažna investiciona prevara poznata kao Nomani zabeležila je rast od 62%, pokazali su novi podaci kompanije ESET, dok su se kampanje za distribuciju ... Dalje
Pornhub upozorio korisnike na ucene nakon curenja podataka
Pornhub je upozorio korisnike da bi mogli biti direktno kontaktirani od strane sajber kriminalaca nakon nedavnog bezbednosnog incidenta koji je pogodi... Dalje
Lažna PayPal obaveštenja navode korisnike da pozivaju prevarante
Sajber kriminalci pronašli su način da zloupotrebe PayPal-ov sistem za naplatu pretplata kako bi slali mejlove koji izgledaju kao da dolaze direktno... Dalje
Nova prevara: hakeri u vašem WhatsApp nalogu
Istraživači kompanije Gen Digital upozoravaju na novu prevaru u kojoj korisnici sami, nesvesno, dele svoje WhatsApp naloge sa hakerima, verujući da... Dalje
Budući AI modeli donose nove sajber rizike, upozorava OpenAI
OpenAI upozorava da bi buduće generacije velikih jezičkih modela mogle značajno da utiču na sajber bezbednost, povećavajući i napadačke i odbra... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





