Hakovan British Airways, ukradeni podaci o 380000 platnih kartica
Vesti, 07.09.2018, 12:30 PM

Kompanija British Airways, koja za sebe kaže da je "omiljena svetska avio-kompanija", potvrdila je da je hakovana i da su tokom dve nedelje napadačima bili dostupni lični podaci i brojevi kreditnih kartica 380000 korisnika.
U saopštenju British Airwaysa koje je objavljeno juče, kaže se da su kompromitovani podaci ljudi koji su rezervisali letove na sajtu kompanije (ba.com) i preko mobilne aplikacije British Airways, u periodu od 21. avgusta do 5. septembra.
Avio-kompanija je savetovala korisnicima koji su izvršili rezervacije tokom ovih 15 dana i koji sumnjaju da su njihovi podaci među kompromitovanim, da kontaktiraju svoje banke i slede uputstva koja budu dobili od njih.
British Airways je na Twitteru objasnio da lični podaci korisnika koji su ukradeni u napadu uključuju imena i adrese korisnika, kao i njihove finansijske informacije. Međutim, kompanija uverava korisnike da brojevi pasoša nisu ukradeni kao ni informacije o putovanjima korisnika.
Kompanija je takođe rekla da kartice sačuvane na njenom web sajtu i u mobilnoj aplikaciji nisu ugroženi. Ukradene su navodno samo kartice koje su korisnici koristili za plaćanje rezervacija tokom navedenog perioda.
Iako u saopštenju kompanije nije spomenut broj korisnika čiji su podaci ugroženi, portparol kompanije je potvrdio medijima da je kompromitovano oko 380000 platnih kartica.
Takođe trenutno nije jasno kako je došlo do kompromitovanja podataka, ali neki mediji izveštavaju da je neko drugi, a ne sam British Airways primetio "neke neuobičajene aktivnosti" i obavestio kompaniju o tome.
Portparol British Airwaysa je rekao da se ovde radi o krađi podataka, pre nego o kompromitovanju, što ukazuje na to da je neko sa privilegovanim pristupom podacima ukrao ove podatke.
British Airways je obavestio policiju i poverenika za informacije a trenutno obaveštava i ugrožene korisnike.
Kompanija uverava korisnike da je sada problem rešen i da njihov web sajt radi normalno te da je sada bezbedan za putnike koji mogu da se čekiraju i rezervišu letove preko interneta.
Ovo je drugi ovakav incident poslednjih nedelja. Prethodna žrtva je Air Canada koja je pretrpela napad prošlog meseca, u kome su kompromitovani lični podaci, brojevi pasoša i ostali podaci iz pasoša, kao i informacije o putovanjima oko 20000 korisnika mobilne aplikacije avio-kompanije.

Izdvojeno
Bluetooth ranjivosti: Hakeri vas mogu prisluškivati preko vaših slušalica

Istraživači iz nemačke kompanije ERNW su na konferenciji o bezbednosti TROOPERS u Nemačkoj otkrili tri ozbiljne ranjivosti u čipovima popularnih ... Dalje
Kad korisnici sami instaliraju malver: dramatičan porast ClickFix napada

U poslednjih šest meseci zabeležen je dramatičan porast nove vrste sajber napada koji se ne oslanja na ranjivosti u softveru, već na ljudske slabo... Dalje
Microsoft najavio produžetak podrške za Windows 10 za godinu dana
.jpg)
Microsoft je konačno potvrdio ono što su mnogi priželjkivali - Windows 10 će i dalje dobijati bezbednosna ažuriranja (Extended Security Updates, ... Dalje
Napadi na WordPress sajtove: novi malver krade kartice i lozinke

Istraživači iz Wordfence-a otkrili su sofisticiranu kampanju usmerenu na WordPress sajtove. Na prvi pogled, lažni dodatak (plugin) nazvan „Wo... Dalje
Mocha Manakin: Novi napad koji počinje jednostavnim copy-paste trikom

U digitalnom svetu gde svaka sumnjiva poruka može otvoriti vrata za kompromitovanje sistema, pojavila se nova sajber pretnja, nazvana Mocha Manakin. ... Dalje
Pratite nas
Nagrade