Hakovana PlayStation mreža, podaci 70 miliona korisnika u rukama hakera

Vesti, 27.04.2011, 11:04 AM

Hakovana PlayStation mreža, podaci 70 miliona korisnika u rukama hakera

Kompanija Sony upozorila je korisnike PlayStation mreže da postoji mogućnost da su njihovi lični podaci, uključujući i podatke o kreditnim karticama, ukradeni. Iz kompanije kažu da su poverljivi podaci korisnika možda dospeli u ruke onih koji su izveli hakerski napad na njihov internet servis. Korisnici su takođe upozoreni i na moguće pokušaje prevara telefonskim putem ili email-om.

Pristup mreži bio je onemogućen još u sredu, ali je kompanija tek sada izašla u javnost sa objašnjenjem šta se ustvari dogodilo. “Otkrili smo da su u periodu između 17. i 19. aprila pojedini podaci korisnika PlayStation mreže i Qriocity servisa kompromitovani prilikom nelegalnog i neovlašćenog upada u našu mrežu,” kaže Nik Keplin direktor sektora za komunikacije za Evropu u saopštenju objavljenom na zvaničnom blogu PlayStation-a.

Podaci za koje u kompaniji veruju da bi mogli biti ugroženi su imena korisnika, njihove adrese stanovanja, email adrese, datumi rođenja, lozinke za PlayStation Network i Qriocity i korisnička imena.

U kompaniji strahuju da su možda ukradeni i podaci o kreditnim karticama kojima korisnici kupuju igre, filmove i muziku. Nema podataka koliko je korisnika PlayStation mreže pogođeno ovim hakerskim napadom, ali se zna da servis ima oko 70 miliona članova širom sveta.

Krađa ovolikog broja podataka mogla bi biti katastrofalna, kažu stručnjaci, a šteta mnogo veća nego kada se radi o uobičajenom hakovanju koje viđamo na internetu. Čak i da nisu ukradeni podaci o kreditnim karticama, ova krađa bi mogla da pomogne kriminalcima u budućim napadima na druge servise jer ne mali broj korisnika koristi iste lozinke za različite sajtove. “Da sam haker, ja bih sada na tim email adresama isprobavao te lozinke,” kaže Grejem Kluli, savetnik u kompaniji Sophos.

Da se nešto dešava sa servisom bilo je jasno već u sredu, 20. aprila. Međutim, sledećih nekoliko dana kompanija je izlazila sa saopštenjima u kojima se od korisnika tražilo strpljenje jer je u toku istraga u vezi “upada u mrežu”. Činjenica da je kompaniji trebalo sedam dana da saopšti da su podaci korisnika ukradeni naljutila je pojedine igrače. Tako se na Sony-jevom blogu mogu videti komentari korisnika koji zameraju kompaniji što se čekalo sedam dana da bi korisnici najzad bili obavešteni šta se ustvari desilo. "Čekali ste nedelju dana da biste nam rekli da su naši lični podaci ugroženi? To je trebalo da bude rečeno još prošlog četvrtka,” kaže jedan od komentatora na blogu.

PlayStation Network je i dalje nedostupna korisnicima. Kompanija nije saopštila kada će servis ponovo biti na raspolaganju korisnicima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje