Hakovana PlayStation mreža, podaci 70 miliona korisnika u rukama hakera
Vesti, 27.04.2011, 11:04 AM
Kompanija Sony upozorila je korisnike PlayStation mreže da postoji mogućnost da su njihovi lični podaci, uključujući i podatke o kreditnim karticama, ukradeni. Iz kompanije kažu da su poverljivi podaci korisnika možda dospeli u ruke onih koji su izveli hakerski napad na njihov internet servis. Korisnici su takođe upozoreni i na moguće pokušaje prevara telefonskim putem ili email-om.
Pristup mreži bio je onemogućen još u sredu, ali je kompanija tek sada izašla u javnost sa objašnjenjem šta se ustvari dogodilo. “Otkrili smo da su u periodu između 17. i 19. aprila pojedini podaci korisnika PlayStation mreže i Qriocity servisa kompromitovani prilikom nelegalnog i neovlašćenog upada u našu mrežu,” kaže Nik Keplin direktor sektora za komunikacije za Evropu u saopštenju objavljenom na zvaničnom blogu PlayStation-a.
Podaci za koje u kompaniji veruju da bi mogli biti ugroženi su imena korisnika, njihove adrese stanovanja, email adrese, datumi rođenja, lozinke za PlayStation Network i Qriocity i korisnička imena.
U kompaniji strahuju da su možda ukradeni i podaci o kreditnim karticama kojima korisnici kupuju igre, filmove i muziku. Nema podataka koliko je korisnika PlayStation mreže pogođeno ovim hakerskim napadom, ali se zna da servis ima oko 70 miliona članova širom sveta.
Krađa ovolikog broja podataka mogla bi biti katastrofalna, kažu stručnjaci, a šteta mnogo veća nego kada se radi o uobičajenom hakovanju koje viđamo na internetu. Čak i da nisu ukradeni podaci o kreditnim karticama, ova krađa bi mogla da pomogne kriminalcima u budućim napadima na druge servise jer ne mali broj korisnika koristi iste lozinke za različite sajtove. “Da sam haker, ja bih sada na tim email adresama isprobavao te lozinke,” kaže Grejem Kluli, savetnik u kompaniji Sophos.
Da se nešto dešava sa servisom bilo je jasno već u sredu, 20. aprila. Međutim, sledećih nekoliko dana kompanija je izlazila sa saopštenjima u kojima se od korisnika tražilo strpljenje jer je u toku istraga u vezi “upada u mrežu”. Činjenica da je kompaniji trebalo sedam dana da saopšti da su podaci korisnika ukradeni naljutila je pojedine igrače. Tako se na Sony-jevom blogu mogu videti komentari korisnika koji zameraju kompaniji što se čekalo sedam dana da bi korisnici najzad bili obavešteni šta se ustvari desilo. "Čekali ste nedelju dana da biste nam rekli da su naši lični podaci ugroženi? To je trebalo da bude rečeno još prošlog četvrtka,” kaže jedan od komentatora na blogu.
PlayStation Network je i dalje nedostupna korisnicima. Kompanija nije saopštila kada će servis ponovo biti na raspolaganju korisnicima.
Izdvojeno
Ruska „državna“ hakerska grupa promenila taktiku - tri nova malvera zamenila dobro poznati LostKeys
Ruska hakerska grupa za koji se veruje da je pod kontrolom države, poznata kao Coldriver (prati se i kao Star Blizzard, Callisto, UNC4057), razvila j... Dalje
Rat u sajber podzemlju: konkurencija razotkrila identitete članova Lumma Stealer bande
Operacije Lumma Stealera, jednog od najpoznatijih malvera za krađu podataka, poslednjih meseci počele su da se raspadaju nakon što su pojedinci, na... Dalje
Hakovan zvanični Xubuntu sajt, preuzimanja privremeno onemogućena zbog malvera
Korisnici koji pokušavaju da preuzmu Xubuntu umesto instalacionih fajlova dobijaju malver. Zbog toga je privremeno onemogućino preuzimanje sa sajta.... Dalje
Lažna Microsoft upozorenja zaključavaju veb pregledač da bi korisnici pozvali lažnu tehničku podršku
Stručnjaci iz Centra za odbranu od fišinga Cofense upozoravaju na novu, agresivnu prevaru u kojoj prevaranti koriste logo i brend kompanije Microsof... Dalje
LastPass upozorio da „nije hakovan“, imejlovi koji stižu u ime kompanije su lažni
Menadžer lozinki LastPass upozorio je korisnike da „NIJE hakovan“, nakon što je otkrivena nova phishing kampanja koja zloupotrebljava nj... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





