Hakovana Tesco Banka, hakeri ukrali novac sa računa 20000 korisnika banke
Vesti, 08.11.2016, 00:00 AM
Novac sa računa 20000 klijenata bankarskog ogranka vodećeg britanskog lanca supermarketa Tesco ukraden je tokom hakerskog napada koji se dogodio ovog vikenda. Tesco Banka je zbog toga zamrzla online transakcije da bi zaštitila svoje korisnike od onoga što je kompanija nazvala "online kriminalom".
Ipak korisnici i dalje mogu koristiti svoje debitne i kreditne kartice za podizanje novca i plaćanje.
Kompanija je saopštila da su tokom vikenda, u subotu uveče i u nedelju, u ranim jutarnjim satima, primećene sumnjive transakcije na 40000 računa, a da je novac ukraden sa oko polovine ovih računa.
Kompanija je odbila da detaljnije objasni šta se dogodilo, kao ni koliko novca je ukradeno sa računa, iako je napomenula da je reč o "velikoj, ali ne i ogromnoj sumi". Saopšteno da Tesco Banka sarađuje sa britanskom Nacionalnom agencijom za borbu protiv kriminala da bi se pronašli odgovorni za napad.
Prema rečima predstavnika kompanije, napad je bio "sofisticiaran", a istraga je već otkrila šta se tačno dogodilo.
To što kompanija nije obustavila podizanje novca sa bankomata i zabranila korišćenje kartica u prodavnicama, kao i plaćanje računa, govori da bez obzira na to šta se dogodilo to nije imalo uticaja na ključne kompjuterske sisteme Tesco Banke.
Prema mišljenju stručnjaka za bezbednost, odluka banke da obustavi online transakcije kao i informacije da je toliko mnogo ljudi istovremeno ostalo bez novca na računima, ukazuju na to da banka ima probleme sa web sajtom.
To bi moglo da znači da su lopovi otkrili bagove na web sajtu i to iskoristili. Takođe je moguće i da je neko drugi ko je povezan sa Tesco Bankom imao bezbednosne probleme i da su napadači to iskoristili.
Beni Higins, izvršni direktor kompanije, izvinio se korisnicima zbog "neprijatnosti" i rekao da će im banka nadoknaditi štetu.
Tesco Banka je počela sa radom 1997. a u vlasništvu je kompanije Tesco PLC od 2008. Banka ima 7,8 miliona korisnika i 4000 zaposlenih u Edinburgu, Glazgovu i Njukaslu.
Posle napada oštećeni korisnici su se oglasili na društvenim mrežama. Jedan od oštećenih se požalio da mu je sa računa nestalo 700 funti. Neki su se žalili da nisu mogli da uspostave kontakt sa bankom i da su satima čekali na vezi.
Izdvojeno
Korisnici iPhonea mete napada upitima za resetovanje lozinke
Sofisticirana phishing kampanja koja cilja korisnike iPhonea poslednjih meseci ukazala je na slabost u Appleovom mehanizmu za resetovanje lozinke. Pre... Dalje
Mobi Banka upozorava na pokušaje prevare na društvenim mrežama
Mobi Banka je upozorila korisnike da su se na društvenim mrežama pojavili lažni profili koji koriste ime i logo Mobi Banke i pozivaju korisnike da,... Dalje
Googleova AI pretraga preporučuje korisnicima opasne sajtove i prevare
Ranije ovog meseca, Google je počeo da uvodi novu funkciju pod nazivom Google Search Generative Experience (SGE) u rezultate pretrage, koja pruža br... Dalje
Lažne ponude popularnog leka Ozempic preplavile internet, stručnjaci upozoravaju na fišing prevare
Stručnjaci kompanije Kaspersky upozorili su na alarmantan trend pojave fišing stranica koje se predstavljaju kao sajtovi legitimnih prodavaca koji n... Dalje
Uvedene sankcije protiv tri berze kriptovaluta zbog pomoći Rusiji
Kancelarija za kontrolu strane imovine američkog Ministarstva finansija (OFAC) sankcionisala je tri berze kriptovaluta zbog nuđenja usluga koje se k... Dalje
Pratite nas
Nagrade