Hakovani Gucci, Balenciaga i Alexander McQueen, ukradeni podaci kupaca
Vesti, 16.09.2025, 13:00 PM
Poznata hakerska grupa ShinyHunters navodno je hakovala francuski konglomerat Kering, u čijem su vlasništvu brendovi Gucci, Balenciaga i Alexander McQueen, i ukrala privatne podatke kupaca.
Prema navodima hakera, napad se dogodio još u aprilu 2025., ali je kompanija incident otkrila tek u junu 2025. Kering je potvrdio napad i obavestio nadležne organe za zaštitu podataka, kao i pogođene kupce putem imejla.
„Neovlašćena treća strana privremeno je pristupila našim sistemima i došla do ograničenog broja podataka kupaca pojedinih naših brendova“, navodi se u saopštenju kompanije.
Prema dosadašnjim informacijama, nema dokaza o krađi finansijskih podataka (poput brojeva kreditnih kartica), ali su kompromitovani lični podaci kao što su imena, adrese, brojevi telefona i imejl adrese.
ShinyHunters tvrde da su u njihovim rukama 7,4 miliona jedinstvenih imejl adresa.
Mali uzorak ukradenih podataka, koji je pregledao BBC, otkriva i iznose koje su kupci trošili. Neki kupci su potrošili preko 10.000 dolara, a pojedini čak i 86.000 dolara.
Prema portalu DataBreaches.net, koji je pregledao transkripte pregovora i prvi objavio ovaj incident, ShinyHunters su u junu kontaktirali Balenciagu. Hakeri su tvrdili da je brend pristao da plati 750.000 dolara u Bitcoinu kao otkup, čak i uplatio prvi deo, ali se zatim povukao iz dogovora.
Kering, međutim, negira da je bilo pregovora i navodi da nije plaćao otkupninu, poštujući preporuke policije.
Ovaj napad deo je šireg trenda - i kompanije Cartier i Louis Vuitton prijavile su slične incidente u istom periodu.
ShinyHunters se povezuju sa grupom Scattered Spider, poznatom po „socijalnom inženjeringu“, odnosno metodama ubeđivanja zaposlenih da im odaju podatke za prijavu.
Ista taktika korišćena je i u nedavnom napadu na Salesforce, koji je pogodio više od 700 kompanija širom sveta.
Ako ste kupac ovih luksuznih brendova, budite oprezni. Ukradeni podaci mogu se iskoristiti za veoma uverljive phishing i spear phishing napade, sa imejlovima koji izgledaju kao da dolaze direktno od brenda.
Prevaranti mogu slati poruke u ime, na primer, Guccija i tražiti da „hitno ažurirate podatke o kreditnoj kartici“, koristeći podatke o vašim prethodnim kupovinama, što ovakve prevare čini posebno opasnim.
Izdvojeno
Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove
Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje
Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu
Ruski korisnici sve teže mogu da se registruju na Telegram i WhatsApp, jer su ruski mobilni operateri počeli da blokiraju SMS i kodove za verifikaci... Dalje
WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape
WhatsApp je najavio da uvodi novu opciju zaštite razgovora - passkey-šifrovane bekape, koja korisnicima omogućava da šifruju rezervne kopije ćas... Dalje
Proizvođač softvera Pegaz dobio trajnu zabranu za špijuniranje korisnika WhatsApp-a
Američki savezni sud izdao je trajnu zabranu izraelskom proizvođaču špijunskog softvera NSO Group, kojom mu se zabranjuje da koristi svoj ozlogla... Dalje
Google najavio da će Chrome od verzije 154 podrazumevano upozoravati korisnike na HTTP sajtove
Google je najavio da će Chrome od oktobra 2026. godine (verzija 154) podrazumevano tražiti dozvolu korisnika pre nego što se poveže na javne, nebe... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





