Hladni rat direktora Applea i Facebooka se zahuktava

Vesti, 03.04.2018, 09:00 AM

Hladni rat direktora Applea i Facebooka se zahuktava

Izvršni direktor Facebooka odgovorio je na kritike svog kolege iz Applea Tima Kuka koji je trgovinu podacima korisnika nazvao "invazijom privatnosti" koja je za njih u Appleu ljudsko pravo.

Zakerberg je rekao da je izuzetno površno reći da to što korisnici ne plaćaju korišćenje Facebooka znači da Facebooku nije stalo do njih.

Direktor Applea Tim Kuk je u dva navrata prošle nedelje kritikovao Facebook posle skandala u koji je umešana britanska firma Cambridge Analytica koja se bavi političkim konsaltingom i analizom podataka.

Govoreći na forumu za razvoj koji je održan u Pekingu Kuk je tu situaciju opisao kao strašnu i toliko značajnu da je, prema njegovim rečima, to verovatno potrebno zakonski regulisati.

"Mogućnost da svako zna šta ste godinama pretraživali, ko su vaši kontakti, šta vam se sviđa a šta ne, i svaki intimni detalj vašeg života - sa moje tačke gledišta ne bi trebalo da postoji", rekao je Kuk.

Nekoliko dana kasnije, u intervjuu za MSNBC i Recode, Kuk je rekao: "Mogli bismo da zaradimo mnogo novca ako bismo monetizovali našeg korisnika, ako bi korisnik bio naš proizvod. Izabrali smo da to ne radimo... Za nas je privatnost ljudsko pravo. "

Upitan šta bi ruadio da je na Zakerbergovom mestu Kuk je rekao: "Šta bih uradio? Ne bih bio u takvoj situaciji".

To je prvi put da je Kuk direktno spomenuo Zakerberga govoreći o Appleu i privatnosti.

Kasnije je objasnio svoju doktrinu o privatnosti ističući da njegova kompanija brine o korisničkom iskustvu i da je za Apple privatnost ljudsko pravo i građanska sloboda.

"I tako smo to uvek radili. Ovo nije nešto sa čim smo počeli prošle nedelje kada smo videli da se nešto događa To smo radili godinama", rekao je Kuk.

Kuk je u suštini ponovio ono što je rekao i u otvorenom pismu koje je uputio korisnicima u septembru 2014. godine: "Kada je online usluga besplatna, vi niste korisnik, vi ste proizvod." Iste godine, Kuk je u jednom intervjuu rekao: "Mislim da ljudi imaju pravo na privatnost."

U to vreme ove reči verovatno nisu izazvale isti efekat kao prošle nedelje, ali je bar jedna osoba primetila šta je Kuk tada rekao: direktor kompanije Facebook Mark Zakerberg.

Facebook je i tada bio izložen kritikama zbog privatnosti, ali to nije ni blizu onoga sa čime se kompanija suočava prethodnih nekoliko nedelja posle izbijanja skandala sa zloupotrebom korisničkih podataka. Skandal je izbio zato što su se pojavile informacije da je kompanija godinama znala da je Cambridge Analytica prikupila podatke o oko 50 miliona svojih korisnika, ali da se oslanjala na to da je Cambridge Analytica sama obrisala ove podatke. Channel 4 objavio da je bar deo podataka još uvek u opticaju uprkos tome što je Cambridge Analytica insistirala na tome da je uništila materijal.

2014. godine, direktor Facebooka je govorio o "povezivanju sveta", zbog čega se projekat kompanije da omogući svima jeftin pristup internetu našao na naslovnoj strani magazina Time. Tada je Zakerberg prvi put pokazao nervozu i reagovao na Kukovu izjavu da je korisnik proizvod ako je usluga besplatna rečima da ga frustrira što sve više ljudi misli da oglašivački model poslovanja nije u skladu sa korisnicima.

"Mislim da je to smešan koncept. Mislite da samo zato što plaćate Apple da ste u istoj ravni sa njima? Da jeste, njihovi proizvodi bi bili mnogo jeftiniji", rekao je tada Zakerberg.

Zakerberg je sada upitan o komentarima Tima Kuka tokom intervjua koji je dao sajtu Vox o ovom skandalu.

On je priznao da Facebook još uvek nije dovoljno transparentan u vezi nekih izbora koje je preduzeo.

Zakerberg je rekao da je "otvoren" za nove propise, koje je spomenuo Kuk, ali je branio poslovni model svoje kompanije, kada je upitan da prokomentariše Kukove izjave.

"Ako želite da izgradite uslugu koja pomaže u povezivanju svih na svetu, realnost je da ima puno ljudi koji ne mogu priuštiti da plate to", rekao je Zakerberg dodajući da ne bi trebalo da dopustimo kompanijama koje naplaćuju svoje usluge da nas ubede da se zaista više brinu o nama.

"Sve naše odluke donosim na osnovu toga šta će biti važno za našu zajednicu, mnogo manje fokusiran na reklamnu stranu posla", rekao je on.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje