Internet korisnici stariji od 55 godina biraju sigurnije lozinke

Vesti, 04.06.2012, 10:42 AM

Internet korisnici stariji od 55 godina biraju sigurnije lozinke

Uprkos uvreženom mišljenju da su pripadnici mlađih generacija bolji poznavaoci računara, kada je reč o lozinkama koje biraju, takva percepcija je neutemeljena.

Nedavno istraživanje koje su sproveli naučnici sa Univerziteta u Kembridžu pokazalo je da internet korisnici stariji od 55 godina biraju sigurnije lozinke od korisnika mlađih od 25 godina. Uz to, ako im je maternji jezik korejski, onda su njihove lozinke među najsigurnijim lozinkama na intenetu.

Istraživanje koje je prevodio naučnik Univerziteta u Kembridžu Džozef Bono i koje je uključilo analizu 70 miliona lozinki korisnika Yahoo servisa, otkrilo je da su jačina i slabost lozinki povezani sa aktivnošću korisnika na internetu ali da postoje i neki demografski obrasci u izboru lozinki. Tako najbolje lozinke biraju stariji korisnici čiji je maternji jezik nemački i korejski, koji i najčešće menjaju lozinke - najmanje pet puta godišnje. Ne iznenađuje podatak da su savesni korisnici koji redovno menjaju lozinke istovremeno i oni koji biraju najjače lozinke.

Oni se prijavljuju na naloge ređe od drugih takođe su “izbirljiviji” kada je reč o lozinkama.

Među onima koji biraju najslabije lozinke su, pored pripadnika mlađih generacija i korisnici koji govore indonežanski jezik.

Najveće iznenađenje je da i korisnici koji kupuju u Yahoo-ovim online prodavnicama nisu dovoljno motivisani da birajući jake lozinke za svoje naloge zaštite podatke o svojim kreditnim karticama.

Ni činjenica da je nalog hakovan, nije dovoljan motiv za korisnike koji su prinuđeni da posle kompromitovanja naloga menjaju lozinku, da izaberu sigurniju lozinku.

Ceo izveštaj o ovom istraživanju objavljen je na internetu u pdf formatu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Fullscreen Browser-in-the-Middle: hakeri imaju novu taktiku za napad koji se teško prepoznaje

Fullscreen Browser-in-the-Middle: hakeri imaju novu taktiku za napad koji se teško prepoznaje

Nova tehnika fišinga otežava korisnicima da uoče veb sajtove napadača. Metoda, nazvana „Fullscreen Browser-in-the-Middle“ (BitM) napad... Dalje

Sajber kriminalci šire opasne malvere sakrivene u programima za instalaciju popularnih AI alata

Sajber kriminalci šire opasne malvere sakrivene u programima za instalaciju popularnih AI alata

Progami za instalaciju popularnih alata veštačke inteligencije (AI) poput OpenAI ChatGPT i InVideo AI koriste se kao mamci za širenje malvera, kao ... Dalje

Hakovan Adidas, ukradeni podaci korisnika

Hakovan Adidas, ukradeni podaci korisnika

Ljubitelji Adidasa trebalo bi da budu oprezni, nakon što je nemački proizvođač sportske opreme saopštio da je pretrpeo sajber napad u kojem su ko... Dalje

Prevare u App Store: prošle godine Apple sprečio prevare u vrednosti od 2 milijarde dolara

Prevare u App Store: prošle godine Apple sprečio prevare u vrednosti od 2 milijarde dolara

Apple-ova prodavnica aplikacija (App Store) sprečila je oko 2 milijarde dolara spornih transakcija samo u 2024. godini i oko 9 milijardi dolara u pos... Dalje

Hakeri prodaju 94 milijarde kolačića ukradenih iz veb pregledača korisnika širom sveta

Hakeri prodaju 94 milijarde kolačića ukradenih iz veb pregledača korisnika širom sveta

Prema istraživanju kompanije NordVPN, sajber kriminalci su ukrali čak 94 milijarde kolačića iz veb pregledača korisnika širom sveta, koje prodaj... Dalje