Iskustvo žrtava napada ransomwarea: plaćanje otkupa neće rešiti ništa
Vesti, 24.02.2022, 08:30 AM
Globalna anketa koja se bavila iskustvom žrtava ransomwarea otkrila je da se u većini slučajeva i nakon plaćanja otkupa iznuda nastavlja.
Ovo nije iznenađujuće niti novo otkriće, ali kada iza njega stoji statistika žrtava, postaju jasne razmere problema.
Anketu je sprovela firma Venafi, specijalizovana za sajber bezbednost, a najvažniji rezultati ankete su sledeći:
Od 83% svih žrtava ransomwarea koje su platile traženi iznos ponovo je traženo da plate, dva ili čak tri puta;
Podaci 18% žrtava koje su platile otkup i posle plaćanja su ostali na mračnom vebu;
8% žrtava je odbilo da plati otkup, a napadači su pokušali da iznude novac od njihovih klijenata;
35% žrtava je platilo otkup, ali i dalje nisu mogle da vrate svoje podatke;
Kada je reč o taktikama iznuđivanja, u 38% napada ransomwarea pretilo se upotrebom ukradenih podataka za ucenjivanje klijenata žrtava, u 35% napada ransomwarea pretilo se objavljivanjem ukradenih podataka na mračnom vebu, a u 32% napada pretilo se da će klijenti žrtve direktno biti obavešteni o incidentu.
Nedostatak kredibiliteta u praznim obećanjima sajber kriminalaca proizilazi iz nekoliko faktora.
Najpre, većina RaaS (Ransomware-as-a-service) operacija je kratkog veka, tako da kriminalci samo žele da maksimiziraju svoj profit u najkraćem mogućem vremenskom periodu, i kao takvi, ne mare za dugoročnu reputaciju. Mnoge ransomware podružnice ne poštuju pravila koja su postavili glavni operateri ransomwarea. Čak i ako podaci ne procure odmah, oni dugo mogu ostati u rukama napadača i skoro uvek, pre ili kasnije, nađu put do drugih sajber kriminalaca.
Kako Venafi ističe u svom izveštaju, plaćanje otkupnine samo motiviše lopove da se vrate po još, jer se plaćanjem šalje signal da žrtva to vidi kao najlakši izlaz iz nevolje, što nije ništa drugo do iluzija.
„Organizacije su nespremne da se brane od ransomwarea koji izvlači podatke, pa plaćaju otkupninu, ali to samo motiviše napadače da traže više“, navodi se u izveštaju.
Rezultati ovog istraživanja se poklapaju sa nalazima iz drugog izveštaja koji je objavio Proofpoint, koji je sproveo anketu u kojoj su učestvovale hiljade zaposlenih i stotine IT profesionalaca iz sedam zemalja. 70% učesnika ankete je reklo da su doživeli najmanje jedan napad ransomwarea u 2021. 60% njih je odlučilo da pregovara sa napadačima, a mnogi od njih su na kraju platili otkup više puta.
Najbolji pristup za žrtve je da ne popuste pred zahtevima kriminalaca, već da sisteme i podatke obnove iz rezervnih kopija i obaveste nadležne institucije o incidentu. Sve ostalo je uzaludno s obzirom da svi scenariji na kraju dovode do istog ishoda i da je punjenje džepova sajber kriminalaca njima zapravo motiv da nastave.
Izdvojeno
Novi ClickFix trik: lažno Windows ažuriranje navodi korisnike da instaliraju malver
Istraživač Danijel B. iz britanskog NHS-a, otkrio je kampanju koja je počela pre oko mesec dana na domenu groupewadesecurity[.]com. Kada žrtva otv... Dalje
Matrix Push C2: lažne notifikacije veb pregledača vode do malvera
Istraživači iz BlackFrog-a otkrili su novu komandno-kontrolnu infrastrukturu nazvanu Matrix Push C2, koja koristi legitimnu funkciju web pregledača... Dalje
WhatsApp propust otkrio 3,5 milijardi brojeva korisnika širom sveta
WhatsApp ima još jedan problem sa privatnošću - ovog puta zbog dizajna aplikacije. Kada je tim istraživača sa Univerziteta u Beču testirao funk... Dalje
Google objavio hitnu zakrpu za ranjivost u Chrome-u koja se koristi u napadima
Google je objavio hitnu bezbednosnu zakrpu za Chrome na računarima, nakon što je otkriveno da se jedna od ranjivosti verovatno već aktivno zloupotr... Dalje
Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca
ESET je objavio upozorenje o WhatsApp prevari u kojoj prevaranti koriste funkciju deljenja ekrana da bi ukrali novac i osetljive podatke korisnika. Ov... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





