Istraživači hakovali SSL enkripciju koju koriste milioni sajtova

Vesti, 21.09.2011, 02:12 AM

Istraživači hakovali SSL enkripciju koju koriste milioni sajtova

Bezbednost na internetu se u značajnoj meri oslanja na SSL (Secure Socket Layers) i TSL (Transport Layer Security). Banke, online servisi za finansijske transakcije, email servisi, društvene mreže i brojni drugi internet servisi garantuju svojim korisnicima bezbednost zahvaljujući činjenici da je veoma teško hakovati SSL.

SSL enkripcija štiti podatke tokom njihovog tranzita od klijenta ka serveru. Ova enkripcija predstavlja zaštitni tunel za podatke tokom komunikacije između klijenta i servera.

Istraživači Tai Duong u Hulinao Rizo ubacili su Trojanca u SSL komunikaciju između servera i klijenta koji može da dekodira podatke. Njih dvojica će u petak, 23. septembra na konferenciji posvećenoj bezbednosti, Ekoparty, koja se održava u Buenos Airesu, predstaviti alat nazvan BEAST (Browser Exploit SSL/TSL).

Alat omogućava napadaču da na istoj mreži presretne i dekodira kolačiće (cookies) koji se koriste za pristup PayPal nalogu, na kome će biti izveden ovaj "proof-of-concept" napad. Na taj način se prodire u HTTPS komunikaciju i presreću podaci u tranzitu. Radi se ustvari o skrivenom JavaScript-u koji radi sa mrežnim sniferom na dekodiranju enkriptovanih kolačića napadnutih sajtova koji se koriste za pristup korisničkim nalozima sa ograničenim pristupom. Exploit radi čak i na sajtovima koji koriste HSTS ili HTTP Strict Transport Security koji sprečava učitavanje pojedinih strana osim ukoliko su one zaštićene sa SSL.

BEAST se oslanja na pokusaj nalaženja kljuca metodom enkriptovanja manje porcije podatka brute-force tehnikom (plaintext-recovery attack). Napadači računaju na ranjivost koja postoji verzijama TSL 1.0 i starijim, nasledniku SSL tehnologije. Iako verzije TLS 1.1 i 1.2 nisu ranjive, one su ostale nepodržane skoro u potpunosti kad je reč o browser-ima i veb sajtovima, pa su enkriptovane transkacije na PayPal-u, zatim Gmail i skoro svi postojeći veb sajtovi pogodna meta za hakere koji su u stanju da kontrolišu konekciju između krajnjeg korisnika i veb sajta koji korisnik posećuje.

Hakeru su potrebne dve sekunde za svaki bajt enkriptovanog kolačića. To nije zanemarljivo vreme i ukoliko je dugačak niz podataka hakeru će trebati mnogo vremena i strpljenja ili bar da ima na umu neku veoma određenu metu za napad.

Sada kada su istraživači uspeli da krekuju stariju verziju TSL, samo je pitanje vremena i motiva kada će ovaj metod početi da koriste oni koji zaista žele da ukradu neke informacije. To je i poziv za sve da, uprkos tome što je SSL ažuriranje glomazan, dugotrajan i skup proces, ipak započnu sa unapređenjem SSL enkripcije.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje