Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Vesti, 15.04.2024, 10:30 AM

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žrtva kompromitovanja podataka ili phishing napada. Mnoge tradicionalne usluge koje zahtevaju direktnu interakciju sa ljudima tokom godina transformisale su se u onlajn usluge. Primera radi, ranije su odlasci u banku bili uobičajena stvar, ali sada je većina usluga koje banke inače pružaju onlajn. Ako uzmemo u obzir društvene mreže i kupovinu na internetu, broj aktivnih onlajn naloga koje ljudi svakodnevno koriste dramatično se povećava.

A tu je i druga vrsta naloga na mreži na koje korisnici najčešće zaborave vrlo brzo pošto ih registruju. Primera radi, želite da kupite kartu za bioskop preko interneta za bioskop koji nikada niste posetili? Morate da kreirate onlajn nalog. Rezervišete nekoliko mesta u novom restoranu? Napravite nalog i zaboravite na njega sledećeg dana.

Ovi nalozi i lični podaci povezani sa njima ostaju na serverima i podložni su povredama podataka, a da mi, kao korisnici, uopšte nismo ni svesni toga niti se sećamo da smo kreirali te naloge.

Bitdefender je sproveo anketu o onlajn nalozima a rezultati su za istraživače bili iznenađujući. Uzeti su u obzir samo nalozi koje ljudi prijavljuju kao aktivne naloge, ali stvaran broj onlajn naloga mogao bi biti daleko veći ako bi se mogli izbrojati i nalozi koje kreiramo za jednokratnu upotrebu.

Istraživanje je pokazalo da 35,1% ljudi ima između tri i pet onlajn naloga koje redovno koristi. Međutim, 30,9% korisnika ima između šest i devet naloga.

Podaci otkrivaju zanimljive specifičnosti korisnika iz različitih zemalja. Na primer, Španija ima najmanje korisnika sa više od 10 naloga (3%), a SAD su na drugoj strani spektra sa 6,6%.

Takođe, čini se da francuski korisnici najmanje zavise od onlajn usluga, jer 41% navodi da imaju samo jedan ili dva naloga. Australija ima najmanje korisnika sa samo nekoliko onlajn naloga, 16,8%.

Da su godine samo broj, potvrdilo je i ovo istraživanje. Razlika u godinama nije relevantna za broj aktivnih onlajn naloga tako da se starost ne može koristiti kao indikator.

Izveštaj Bitdefendera naglašava važnost održavanja onlajn naloga. Sam broj kršenja podataka trebalo bi da drži ljude budnim, posebno zato što mnogo ljudi ima više aktivnih naloga na mreži, a mnogi koriste iste lozinke za više različitih naloga. Upravo zbog toga, savet stručnjaka je da razmotrite deaktivaciju nekorišćenih naloga.

Foto: John Schnobrich / Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje