Italijanski proizvođač pića Campari još jedna žrtva ransomwarea

Vesti, 09.11.2020, 10:00 AM

Italijanski proizvođač pića Campari još jedna žrtva ransomwarea

Campari Group, poznati italijanski proizvođač pića poznat po brendovima Campari, Frangelico, SKYY votka, Epsolon, Wild Turkey, Cinzano i Appleton, napadnut je ransomwareom koji je srušio veliki deo njegove IT mreže.

Napad se dogodio 1. novembra, a za napad je odgovorna kriminalna grupa RagnarLocker, što se moglo zaključiti iz obaveštenja o otkupnini koje je dobila kompanija a koje je medijima dostavio istraživač Pancak3. Prema njegovim rečima, grupa tvrdi da je ukrala od kompanije dva terabajta podataka i da je imala pristup svim serverima kompanije u svim zemljama u kojima Campari ima predstavništva. Grupa je navela da su u njenim rukama dokumenti iz računovodstva kompanije, sertifikati o licenciranju, poverljive poslovne informacije, ugovori sa poznatim ličnostima, podaci klijenata i zaposlenih, ugovori sa distributerima, uvoznicima, prodavcima, korporativna prepiska, marketinške prezentacije i još mnogo toga.

Grupa RagnarLocker sada pokušava da natera kompaniju da plati otkupninu kako bi dešifrovala svoje fajlove.

Ali to nije sve. Grupa je takođe zapretila da će objaviti fajlove koje je ukrala iz Camparijeve mreže ako kompanija ne isplati otkupninu u roku od nedelju dana.

Dokaze o napadu, snimke ekrana i ukradene dokumente, grupa je objavila na svom sajtu na mračnom vebu na kojem RagnarLocker i inače objavljuje ovakve dokaze. Među dokazima je i kopija ugovora koji je Campari potpisao sa američkim glumcem Metjuom Mekonahijem za burbon Wild Turkey.

Kompanija nije odgovorila grupi koja trenutno potražuje od nje 15 miliona dolara.

Izgleda da je italijanska kompanija odlučila da ne plati otkupninu, sudeći po saopštenju za medije, u kome je Campari rekao da radi na tome da bezbedno vrati sisteme u funkciju.

U istom saopštenju za medije, Campari je rekao i da je napad otkriven čim se dogodio i da su odmah preduzeli korake da izoluju pogođene sisteme kako bi se omogućila njihova sanacija. Kompanija je takođe rekla da ne očekuje da će incident imati značajnog uticaja na njihove finansijske rezultate.

Campari je drugi veliki proizvođač pića posle kompanije AriZona Beverages koji je u poslednje dve godine pretrpeo napad ransomwarea.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Nova prevara: hakeri u vašem WhatsApp nalogu

Nova prevara: hakeri u vašem WhatsApp nalogu

Istraživači kompanije Gen Digital upozoravaju na novu prevaru u kojoj korisnici sami, nesvesno, dele svoje WhatsApp naloge sa hakerima, verujući da... Dalje

Budući AI modeli donose nove sajber rizike, upozorava OpenAI

Budući AI modeli donose nove sajber rizike, upozorava OpenAI

OpenAI upozorava da bi buduće generacije velikih jezičkih modela mogle značajno da utiču na sajber bezbednost, povećavajući i napadačke i odbra... Dalje

Malver GhostPoster otkriven u 17 Firefox ekstenzija

Malver GhostPoster otkriven u 17 Firefox ekstenzija

Istraživači kompanije Koi Security otkrili su novu kampanju pod nazivom GhostPoster, u kojoj su napadači zloupotrebljavali logo fajlove Firefox eks... Dalje

Popularne Chrome i Edge ekstenzije potajno prikupljale razgovore sa ChatGPT-om i drugim AI alatima

Popularne Chrome i Edge ekstenzije potajno prikupljale razgovore sa ChatGPT-om i drugim AI alatima

Popularne ekstenzije za Chrome i Edge potajno su prikupljale razgovore korisnika sa AI četbotovima, a zatim te podatke prosleđivale trećim stranama... Dalje

Lažni ChatGPT Atlas vodi do ClickFix napada i krađe lozinki na macOS-u

Lažni ChatGPT Atlas vodi do ClickFix napada i krađe lozinki na macOS-u

Infostealeri, malveri koji kradu lozinke, kolačiće, dokumenta i druge osetljive podatke, postali su najbrže rastuća sajber pretnja u 2025. godini,... Dalje