Italijanski proizvođač pića Campari još jedna žrtva ransomwarea
Vesti, 09.11.2020, 10:00 AM

Campari Group, poznati italijanski proizvođač pića poznat po brendovima Campari, Frangelico, SKYY votka, Epsolon, Wild Turkey, Cinzano i Appleton, napadnut je ransomwareom koji je srušio veliki deo njegove IT mreže.
Napad se dogodio 1. novembra, a za napad je odgovorna kriminalna grupa RagnarLocker, što se moglo zaključiti iz obaveštenja o otkupnini koje je dobila kompanija a koje je medijima dostavio istraživač Pancak3. Prema njegovim rečima, grupa tvrdi da je ukrala od kompanije dva terabajta podataka i da je imala pristup svim serverima kompanije u svim zemljama u kojima Campari ima predstavništva. Grupa je navela da su u njenim rukama dokumenti iz računovodstva kompanije, sertifikati o licenciranju, poverljive poslovne informacije, ugovori sa poznatim ličnostima, podaci klijenata i zaposlenih, ugovori sa distributerima, uvoznicima, prodavcima, korporativna prepiska, marketinške prezentacije i još mnogo toga.
Grupa RagnarLocker sada pokušava da natera kompaniju da plati otkupninu kako bi dešifrovala svoje fajlove.
Ali to nije sve. Grupa je takođe zapretila da će objaviti fajlove koje je ukrala iz Camparijeve mreže ako kompanija ne isplati otkupninu u roku od nedelju dana.
Dokaze o napadu, snimke ekrana i ukradene dokumente, grupa je objavila na svom sajtu na mračnom vebu na kojem RagnarLocker i inače objavljuje ovakve dokaze. Među dokazima je i kopija ugovora koji je Campari potpisao sa američkim glumcem Metjuom Mekonahijem za burbon Wild Turkey.
Kompanija nije odgovorila grupi koja trenutno potražuje od nje 15 miliona dolara.
Izgleda da je italijanska kompanija odlučila da ne plati otkupninu, sudeći po saopštenju za medije, u kome je Campari rekao da radi na tome da bezbedno vrati sisteme u funkciju.
U istom saopštenju za medije, Campari je rekao i da je napad otkriven čim se dogodio i da su odmah preduzeli korake da izoluju pogođene sisteme kako bi se omogućila njihova sanacija. Kompanija je takođe rekla da ne očekuje da će incident imati značajnog uticaja na njihove finansijske rezultate.
Campari je drugi veliki proizvođač pića posle kompanije AriZona Beverages koji je u poslednje dve godine pretrpeo napad ransomwarea.

Izdvojeno
Procureli ChatGPT razgovori otkrivaju: korisnici doživljavaju AI kao terapeuta, advokata i osobu od poverenja

U avgustu 2025. na internetu su se pojavile hiljade ChatGPT razgovora. Na prvi pogled, delovalo je kao da se radi o tehničkom problemu. Međutim, isp... Dalje
Nova WhatsApp ranjivost korišćena za špijuniranje korisnika

WhatsApp je potvrdio da su hakeri možda iskoristili bezbednosnu ranjivost u aplikacijama za iOS i macOS u okviru ciljane špijunske kampanje. Ranjivo... Dalje
Nova era sajber kriminala: ransomware u oblaku

Ransomware je dugo bio sinonim za šifrovane fajlove na računarima i hakere koji od žrtava traže da plate otkup za vraćanje podataka. Međutim, Mi... Dalje
Grok chatovi završili na Google-u: 370.000 privatnih razgovora dostupno svima

Ako ste ikada koristili Grok, četbot kompanije xAI iza kojeg stoji Ilon Musk, možda su transkripti vaših razgovora završili na internetu, dostupni... Dalje
Veštačka inteligencija je naivna: AI pomoćnici ne prepoznaju stare onlajn prevare

Istraživači iz Guardio Labs-a demonstrirali su novu tehniku napada pod nazivom PromptFix, koja pokazuje koliko su AI pomoćnici u pretraživačima r... Dalje
Pratite nas
Nagrade