Italijanski proizvođač pića Campari još jedna žrtva ransomwarea

Vesti, 09.11.2020, 10:00 AM

Italijanski proizvođač pića Campari još jedna žrtva ransomwarea

Campari Group, poznati italijanski proizvođač pića poznat po brendovima Campari, Frangelico, SKYY votka, Epsolon, Wild Turkey, Cinzano i Appleton, napadnut je ransomwareom koji je srušio veliki deo njegove IT mreže.

Napad se dogodio 1. novembra, a za napad je odgovorna kriminalna grupa RagnarLocker, što se moglo zaključiti iz obaveštenja o otkupnini koje je dobila kompanija a koje je medijima dostavio istraživač Pancak3. Prema njegovim rečima, grupa tvrdi da je ukrala od kompanije dva terabajta podataka i da je imala pristup svim serverima kompanije u svim zemljama u kojima Campari ima predstavništva. Grupa je navela da su u njenim rukama dokumenti iz računovodstva kompanije, sertifikati o licenciranju, poverljive poslovne informacije, ugovori sa poznatim ličnostima, podaci klijenata i zaposlenih, ugovori sa distributerima, uvoznicima, prodavcima, korporativna prepiska, marketinške prezentacije i još mnogo toga.

Grupa RagnarLocker sada pokušava da natera kompaniju da plati otkupninu kako bi dešifrovala svoje fajlove.

Ali to nije sve. Grupa je takođe zapretila da će objaviti fajlove koje je ukrala iz Camparijeve mreže ako kompanija ne isplati otkupninu u roku od nedelju dana.

Dokaze o napadu, snimke ekrana i ukradene dokumente, grupa je objavila na svom sajtu na mračnom vebu na kojem RagnarLocker i inače objavljuje ovakve dokaze. Među dokazima je i kopija ugovora koji je Campari potpisao sa američkim glumcem Metjuom Mekonahijem za burbon Wild Turkey.

Kompanija nije odgovorila grupi koja trenutno potražuje od nje 15 miliona dolara.

Izgleda da je italijanska kompanija odlučila da ne plati otkupninu, sudeći po saopštenju za medije, u kome je Campari rekao da radi na tome da bezbedno vrati sisteme u funkciju.

U istom saopštenju za medije, Campari je rekao i da je napad otkriven čim se dogodio i da su odmah preduzeli korake da izoluju pogođene sisteme kako bi se omogućila njihova sanacija. Kompanija je takođe rekla da ne očekuje da će incident imati značajnog uticaja na njihove finansijske rezultate.

Campari je drugi veliki proizvođač pića posle kompanije AriZona Beverages koji je u poslednje dve godine pretrpeo napad ransomwarea.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje