Italijanski proizvođač pića Campari još jedna žrtva ransomwarea
Vesti, 09.11.2020, 10:00 AM

Campari Group, poznati italijanski proizvođač pića poznat po brendovima Campari, Frangelico, SKYY votka, Epsolon, Wild Turkey, Cinzano i Appleton, napadnut je ransomwareom koji je srušio veliki deo njegove IT mreže.
Napad se dogodio 1. novembra, a za napad je odgovorna kriminalna grupa RagnarLocker, što se moglo zaključiti iz obaveštenja o otkupnini koje je dobila kompanija a koje je medijima dostavio istraživač Pancak3. Prema njegovim rečima, grupa tvrdi da je ukrala od kompanije dva terabajta podataka i da je imala pristup svim serverima kompanije u svim zemljama u kojima Campari ima predstavništva. Grupa je navela da su u njenim rukama dokumenti iz računovodstva kompanije, sertifikati o licenciranju, poverljive poslovne informacije, ugovori sa poznatim ličnostima, podaci klijenata i zaposlenih, ugovori sa distributerima, uvoznicima, prodavcima, korporativna prepiska, marketinške prezentacije i još mnogo toga.
Grupa RagnarLocker sada pokušava da natera kompaniju da plati otkupninu kako bi dešifrovala svoje fajlove.
Ali to nije sve. Grupa je takođe zapretila da će objaviti fajlove koje je ukrala iz Camparijeve mreže ako kompanija ne isplati otkupninu u roku od nedelju dana.
Dokaze o napadu, snimke ekrana i ukradene dokumente, grupa je objavila na svom sajtu na mračnom vebu na kojem RagnarLocker i inače objavljuje ovakve dokaze. Među dokazima je i kopija ugovora koji je Campari potpisao sa američkim glumcem Metjuom Mekonahijem za burbon Wild Turkey.
Kompanija nije odgovorila grupi koja trenutno potražuje od nje 15 miliona dolara.
Izgleda da je italijanska kompanija odlučila da ne plati otkupninu, sudeći po saopštenju za medije, u kome je Campari rekao da radi na tome da bezbedno vrati sisteme u funkciju.
U istom saopštenju za medije, Campari je rekao i da je napad otkriven čim se dogodio i da su odmah preduzeli korake da izoluju pogođene sisteme kako bi se omogućila njihova sanacija. Kompanija je takođe rekla da ne očekuje da će incident imati značajnog uticaja na njihove finansijske rezultate.
Campari je drugi veliki proizvođač pića posle kompanije AriZona Beverages koji je u poslednje dve godine pretrpeo napad ransomwarea.

Izdvojeno
Kako veštačka inteligencija pomaže u borbi protiv prevara na internetu
.jpg)
Više od decenije, Google koristi veštačku inteligenciju za zaštitu korisnika od prevara na internetu koji žele da dobiju pristup njihovom novcu i... Dalje
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Pratite nas
Nagrade