Kako ad trackeri i kolačići mogu otkriti identitet onih koji plaćaju Bitcoinima

Vesti, 22.08.2017, 09:00 AM

Kako ad trackeri i kolačići mogu otkriti identitet onih koji plaćaju Bitcoinima

Prošle nedelje objavljeno je istraživanje koje je pokazalo da kolačići i drugi podaci prikupljeni pomoću ad trackera na sajtovima koji omogućavaju elektronsku trgovinu mogu otkriti identitet onih koji plaćaju Bitcoinima.

Ovakvi sajtovi obično čuvaju kolačiće za sve korisnike a prikupljene podatke o njima dele sa marketing kompanijama. To se naravno radi zbog profita. Marketing firme te podatke koriste za isporučivanje ciljanih reklama, čime povećavaju šanse da korisnici kliknu na reklame a time i da kupe proizvode i usluge koji se reklamiraju.

Podaci koje ovi sajtovi prikupljaju kreću se u rasponu od informacija o sistemu korisnika, do informacija o kupljenim proizvodima, odustajanjima od kupovine, emailovima i adresama za isporuku.

Čak i da sajt ili ad tracker ne čuva toliko mnogo informacija, potencijalni napadač ili policija mogu sakuputi na jednom mestu sve podatke koje su prikupile različite marketing agencije. Sakupljanje svih podataka pomaže istražiteljima da kreiraju preciznije profile korisnika koji su ciljevi, ili da povežu sumnjive Bitcoin adrese sa identitetima, korisničkim imenima na internetu, email adresama i drugim podacima koji su prikupili sajtovi i zatim ih prodali marketing agencijama.

U najboljem slučaju, čak i kad sajt čuva malo podataka o korisnicima, korisnik koji je jednom platio nešto Bitcoinima, a zatim ponovo došao na sajt i plaća kreditnom karticom ili na neki drugi način, može biti razotkriven pomoću kolačića.

Ovo istraživanje sproveo je Univerzitet Prinston, analizirajući 130 sajtova za e-trgovinu iz 21 zemlje, koji omogućavaju plaćanje Bitcoinima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje