Kako je slučaj Epsilon ugrozio obične internet korisnike
Vesti, 07.04.2011, 03:39 AM

Pre nego što se desio incident sa hakovanjem baze podataka kompanije Epsilon, sva je prilika da je mali broj običnih internet korisnika ikada čuo za tu kompaniju. Međutim, kompanija Epsilon je možda i vas imala na spisku svojih krajnjih korisnika. Email adrese svih korisnika koji su bilo kada imali ikakve veze sa kompanijama koje su klijenti Epsilona, nalaze se u bazi podataka Epsilona, koja je hakovana prošle nedelje, zbog čega su milioni imena i email adresa internet korisnika kompromitovani i izloženi riziku od fišinga.
Kompanija Epsilon godišnje pošalje oko 40 milijardi email poruka na adrese klijenata kompanija sa kojima sarađuje.
Kada odlučujete da li želite da dobijate email-ove neke organizacije ili kompanije, najčešće vas pitaju želite li da dobijate elektronsku poštu u html formatu ili kao običan tekst. Ukoliko odaberete html format, dobijaćete email poruke sa lepim slikama, ali će to takođe značiti da se taj email prati. Kompanije kao što je Epsilon mogu na osnovu takvog praćenja da zaključe da li email odlazi u “junk” folder, da li korisnik otvara email i kada, i da li klikće na link/ove u email poruci.
Epsilon trguje podacima koje ima o korisnicima. Vlasništvo nad kompanijom ima Alliance Data, kompanija koja posluje sa podacima potrošača. Epsilon se reklamira kao vodeći svetski izvor podataka o potrošačima, kojih u svojoj bazi ima preko 250 miliona, uključujući tu i podatke o navikama, životnom stilu, ponašanju i stavovima korisnika.
U prošlonedeljnom incidentu, prilikom kompromitovanja baze podataka kompanije Epsilon, hakeri su se domogli samo email adresa i imena potrošača, kao i imena kompanija koje su u vezi sa tim korisnicima. Šteta na prvi pogled nije prevelika, ako se ne računa spam koji će skoro izvesno biti posledica ovog događaja. I fišing napadi ne bi bili iznenađenje, predviđaju eksperti.
Zaključak se sam nameće. Sledeći put kada vas budu pitali da se odlučite između html formata ili jednostavnog teksta prilikom email pretplate, izbor će biti jednostavan. A do tada, čuvajte se fišinga.
Spisak kompanija čiji su potrošači ugroženi ovim hakerskim napadom izgleda ovako:
AbeBooks
Ameriprise Financial
Ann Taylor credit card (provided by WFNNB)
Barclay's Bank of Delaware
Benefit Cosmetics
Capital One
City Market
College Board
Dillons
Eddie Bauer
Eileen Fisher
Eurosport (Soccer.com)
Food 4 Less
Fred Meyer
Fry's Electronics
Hilton Honors program
Home Depot Credit Card (issued by Citibank)
Home Shopping Network
J. Crew credit card (provided by WFNNB)
JPMorgan Chase
Marks and Spencer
New York & Co.
QFC
Ralph's
Smith Brands
US Bank
Verizon

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade