Kako je slučaj Epsilon ugrozio obične internet korisnike
Vesti, 07.04.2011, 03:39 AM
Pre nego što se desio incident sa hakovanjem baze podataka kompanije Epsilon, sva je prilika da je mali broj običnih internet korisnika ikada čuo za tu kompaniju. Međutim, kompanija Epsilon je možda i vas imala na spisku svojih krajnjih korisnika. Email adrese svih korisnika koji su bilo kada imali ikakve veze sa kompanijama koje su klijenti Epsilona, nalaze se u bazi podataka Epsilona, koja je hakovana prošle nedelje, zbog čega su milioni imena i email adresa internet korisnika kompromitovani i izloženi riziku od fišinga.
Kompanija Epsilon godišnje pošalje oko 40 milijardi email poruka na adrese klijenata kompanija sa kojima sarađuje.
Kada odlučujete da li želite da dobijate email-ove neke organizacije ili kompanije, najčešće vas pitaju želite li da dobijate elektronsku poštu u html formatu ili kao običan tekst. Ukoliko odaberete html format, dobijaćete email poruke sa lepim slikama, ali će to takođe značiti da se taj email prati. Kompanije kao što je Epsilon mogu na osnovu takvog praćenja da zaključe da li email odlazi u “junk” folder, da li korisnik otvara email i kada, i da li klikće na link/ove u email poruci.
Epsilon trguje podacima koje ima o korisnicima. Vlasništvo nad kompanijom ima Alliance Data, kompanija koja posluje sa podacima potrošača. Epsilon se reklamira kao vodeći svetski izvor podataka o potrošačima, kojih u svojoj bazi ima preko 250 miliona, uključujući tu i podatke o navikama, životnom stilu, ponašanju i stavovima korisnika.
U prošlonedeljnom incidentu, prilikom kompromitovanja baze podataka kompanije Epsilon, hakeri su se domogli samo email adresa i imena potrošača, kao i imena kompanija koje su u vezi sa tim korisnicima. Šteta na prvi pogled nije prevelika, ako se ne računa spam koji će skoro izvesno biti posledica ovog događaja. I fišing napadi ne bi bili iznenađenje, predviđaju eksperti.
Zaključak se sam nameće. Sledeći put kada vas budu pitali da se odlučite između html formata ili jednostavnog teksta prilikom email pretplate, izbor će biti jednostavan. A do tada, čuvajte se fišinga.
Spisak kompanija čiji su potrošači ugroženi ovim hakerskim napadom izgleda ovako:
AbeBooks
Ameriprise Financial
Ann Taylor credit card (provided by WFNNB)
Barclay's Bank of Delaware
Benefit Cosmetics
Capital One
City Market
College Board
Dillons
Eddie Bauer
Eileen Fisher
Eurosport (Soccer.com)
Food 4 Less
Fred Meyer
Fry's Electronics
Hilton Honors program
Home Depot Credit Card (issued by Citibank)
Home Shopping Network
J. Crew credit card (provided by WFNNB)
JPMorgan Chase
Marks and Spencer
New York & Co.
QFC
Ralph's
Smith Brands
US Bank
Verizon
Izdvojeno
Google najavio da će Chrome od verzije 154 podrazumevano upozoravati korisnike na HTTP sajtove
Google je najavio da će Chrome od oktobra 2026. godine (verzija 154) podrazumevano tražiti dozvolu korisnika pre nego što se poveže na javne, nebe... Dalje
Google demantovao lažne vesti o hakovanju 183 miliona Gmail naloga
Tokom vikenda i početkom nedelje, brojni portali objavili su vest o „masovnom hakovanju Gmail naloga“ i kompromitovanju 183 miliona nalog... Dalje
ClickFix napadi sve češći: korisnici sami inficiraju svoje uređaje
Sajber kriminalci sve više koriste novu tehniku socijalnog inženjeringa nazvanu ClickFix, koja manipuliše žrtvama da nesvesno same pokrenu napad n... Dalje
Ruska „državna“ hakerska grupa promenila taktiku - tri nova malvera zamenila dobro poznati LostKeys
Ruska hakerska grupa za koji se veruje da je pod kontrolom države, poznata kao Coldriver (prati se i kao Star Blizzard, Callisto, UNC4057), razvila j... Dalje
Rat u sajber podzemlju: konkurencija razotkrila identitete članova Lumma Stealer bande
Operacije Lumma Stealera, jednog od najpoznatijih malvera za krađu podataka, poslednjih meseci počele su da se raspadaju nakon što su pojedinci, na... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





