Kako je slučaj Epsilon ugrozio obične internet korisnike
Vesti, 07.04.2011, 03:39 AM
Pre nego što se desio incident sa hakovanjem baze podataka kompanije Epsilon, sva je prilika da je mali broj običnih internet korisnika ikada čuo za tu kompaniju. Međutim, kompanija Epsilon je možda i vas imala na spisku svojih krajnjih korisnika. Email adrese svih korisnika koji su bilo kada imali ikakve veze sa kompanijama koje su klijenti Epsilona, nalaze se u bazi podataka Epsilona, koja je hakovana prošle nedelje, zbog čega su milioni imena i email adresa internet korisnika kompromitovani i izloženi riziku od fišinga.
Kompanija Epsilon godišnje pošalje oko 40 milijardi email poruka na adrese klijenata kompanija sa kojima sarađuje.
Kada odlučujete da li želite da dobijate email-ove neke organizacije ili kompanije, najčešće vas pitaju želite li da dobijate elektronsku poštu u html formatu ili kao običan tekst. Ukoliko odaberete html format, dobijaćete email poruke sa lepim slikama, ali će to takođe značiti da se taj email prati. Kompanije kao što je Epsilon mogu na osnovu takvog praćenja da zaključe da li email odlazi u “junk” folder, da li korisnik otvara email i kada, i da li klikće na link/ove u email poruci.
Epsilon trguje podacima koje ima o korisnicima. Vlasništvo nad kompanijom ima Alliance Data, kompanija koja posluje sa podacima potrošača. Epsilon se reklamira kao vodeći svetski izvor podataka o potrošačima, kojih u svojoj bazi ima preko 250 miliona, uključujući tu i podatke o navikama, životnom stilu, ponašanju i stavovima korisnika.
U prošlonedeljnom incidentu, prilikom kompromitovanja baze podataka kompanije Epsilon, hakeri su se domogli samo email adresa i imena potrošača, kao i imena kompanija koje su u vezi sa tim korisnicima. Šteta na prvi pogled nije prevelika, ako se ne računa spam koji će skoro izvesno biti posledica ovog događaja. I fišing napadi ne bi bili iznenađenje, predviđaju eksperti.
Zaključak se sam nameće. Sledeći put kada vas budu pitali da se odlučite između html formata ili jednostavnog teksta prilikom email pretplate, izbor će biti jednostavan. A do tada, čuvajte se fišinga.
Spisak kompanija čiji su potrošači ugroženi ovim hakerskim napadom izgleda ovako:
AbeBooks
Ameriprise Financial
Ann Taylor credit card (provided by WFNNB)
Barclay's Bank of Delaware
Benefit Cosmetics
Capital One
City Market
College Board
Dillons
Eddie Bauer
Eileen Fisher
Eurosport (Soccer.com)
Food 4 Less
Fred Meyer
Fry's Electronics
Hilton Honors program
Home Depot Credit Card (issued by Citibank)
Home Shopping Network
J. Crew credit card (provided by WFNNB)
JPMorgan Chase
Marks and Spencer
New York & Co.
QFC
Ralph's
Smith Brands
US Bank
Verizon
Izdvojeno
Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene
Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje
Najčešće korišćene lozinke u 2025.
Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje
Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje
Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu
Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje
Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove
Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





