Ko su ''Yahoo Boys'' koji ucenjuju tinejdžere na društvenim mrežama

Vesti, 31.01.2024, 12:30 PM

Ko su ''Yahoo Boys'' koji ucenjuju tinejdžere na društvenim mrežama

Seksualna ucena je već dugo opasnost sa kojim se susreću korisnici interneta. Međutim, sve češće mete ovakvih napada su tinejdžeri, posebno iz zapadnih zemalja engleskog govornog područja a prevaranti koji ih ucenjuju, pokušavajući da iznude novac od maloletnih žrtava, su u većini slučajeva sajber kriminalci iz Nigerije poznati kao „Yahoo Boys“, otkrilo je nedavno sprovedeno istraživanje Instituta „Network Contagion Research“ (NCRI).

Termin „Yahoo Boys“ počeo je da se koristi početkom 2000-ih za mlade Nigerijce koji su sprovodili fišing prevare koje se obično nazivaju „yahoo yahoo“ ili „419 prevara“ u nigerijskom slengu, za koje su prevaranti koristili Yahoo.com email adrese.

Oni su čuveni „nigerijski prinčevi“, koji su poslednjih godina prešli na prevare starijih ljudi, prevare sa poslovima i ljubavne prevare.

Yahoo Boys nisu jedna sajber kriminalna grupa, već deo subkulturne grupe. Iako mogu da dele međusobno savete, trikove i iskustva, oni obično rade pojedinačno ili strukturisani u malim grupama.

Na primer, NCRI je otkrio da sada naširoko dele skripte i video snimke sa uputstvima na TikToku, YouTubeu i Scribdu, podstičući druge kriminalce da učestvuju u seksualnim iznudama. Direktan rezultat razmene ovih „znanja“ je veliki talas seksualnih ucena i iznuda koji je primećen u SAD, Kanadi i Australiji.

Do sada su protiv ovih prevaranata podignute samo tri optužnice.

Njihov tipičan pristup je „bombardovanje“ srednjih škola, omladinskih sportskih timova i univerziteta sa lažnih naloga, i korišćenje naprednih taktika socijalnog inženjeringa koje primenjuju kako bi dovele žrtve u kompromitujuće situacije.

Seksualna iznuda, nezakoniti čin odraslih koji manipulišu maloletnicima ili drugim odraslim osobama da dele seksualno sugestivan sadržaj na mreži kako bi im iznudili novac, je najbrže rastući kriminal usmeren na decu u SAD, Kanadi i Australiji, navodi se u izveštaju NCRI.

U oktobru 2023. FBI je prijavio povećanje broja incidenata povezanih sa seksualnom iznudom u SAD za 1.000% u poslednjih 18 meseci. Ovo je navelo nekoliko vladinih agencija SAD da objave upozorenje o eksploziji ove pretnje.

Kanada i Australija primećuju sličan trend, pri čemu njihove agencije za sprovođenje zakona primaju između 200 i 300 žalbi mesečno.

Prema američkom Nacionalnom centru za nestalu i eksploatisanu decu (NCMEC), društvene mreže su platforma izbora za ove šeme seksualne iznude. Većina kontakata ostvaruje se na platformama drušvenih mreža kao što su TikTok, Snapchat, Instagram i Wizz.

Konkretno, sledeće tri aplikacije su najbolje platforme za ovakve prevare:

Instagram, koji ne nudi funkciju za skrivanje konekcija, je platforma koju kriminalci koji vrše seksualnu iznudu najčešće koriste, navodi se u izveštaju NCRI.

„Konkretno, skoro svi napadi seksualne iznude na maloletne osobe uključuju skrinšotove pratilaca na Instagramu žrtve i korišćenje tih lista kao oružja protiv žrtava kojima se preti slanjem intimnih fotografija na sve ove naloge“, navodi se u izveštaju.

Snapchat se najčešće koristi da primora žrtve da pošalju kompromitujuću fotografiju kada napadač zadobije njihovo poverenje.

„Snapchat je omiljena aplikacija za kriminalce jer njegove funkcije pružaju žrtvi lažni osećaj sigurnosti da će njene fotografije nestati i da neće biti snimljene“, navodi NCRI.

Treća aplikacija koja se najviše koristi u svrhe seksualnog iznuđivanja je Wizz. Ova platforma za upoznavanje nalik Tinderu namenjena je tinejdžerima (13+).

U Google Play prodavnici i App Storeu, desetine maloletnika je prijavilo da su bili primorani da sami naprave seksualno eksplicitni materijal i da su ucenjivani na Wizzu, koji osim zbog bezbednosti dece, izaziva zabrinutost i zbog učestalih pritužbi da aplikacija prikazuje pornografske oglase maloletnicima, primetili su istraživači NCRI.

Foto: Yura Fresh / Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje