Kolektivna tužba protiv Googlea: Korisnici traže 5 milijardi dolara odštete zbog praćenja u režimu privatnog pretraživanja
Vesti, 04.06.2020, 10:30 AM

Saveznom sudu u San Hozeu, u Kaliforniji, podneta je kolektivna tužba protiv Googlea, a tužbu je podnela advokatska kancelarija Boies Schiller & Flexner koja traži odštetu od najmanje 5 milijardi dolara zbog toga što je Googleovo predstavljanje anonimnog režima pretraživanja u Chromeu “namerno zavaravalo (potrošače)”.
Google je tužen zbog narušavanja privatnosti miliona korisnika bez njihovog znanja, praćenjem njihovih aktivnosti u Google Chrome veb pregledaču u režimu privatnog pregledavanja (Incognito mode). Problem je u tome što korisnici smatraju da se njihovo pretraživanje interneta ne prati kada su u privatnom režimu, ali iz Googlea kažu da to nije tačno.
Kada otvorite Google Chrome u režimu bez arhiviranja, program ne čuva istoriju pretrage, ali se podaci o analitici i dalje šalju veb sajtovima koje posećujete preko Google Analytics i Google Ad Manager. Kada otvorite Incognito prozor, pregledač vas obaveštava da “Chrome ne čuva vašu istoriju pregledanja, kolačiće i podatke o sajtovima, i informacije koje unosite u obrascima”, ali da će aktivnosti možda ipak biti vidljive za veb sajtove koje posećujete, poslodavca ili školu i internet provajdera”.
U tužbi se navodi da Google prikuplja podatke o pretraživanju interneta i druge informacije o korisnicima preko svojih proizvoda kao što su Google Chrome, Google Analytics, Ad Manager, preko operativnog sistema Android i Google aplikacija na mobilnim telefonima i Google Sign-In dugmeta za veb sajtove, čak i kada koriste režim privatnog pregledanja.
Tužitelji tvrde da kada korisnik poseti veb sajt ili otvori aplikaciju koja koristi Googleove usluge, koje koristi više od 70% online izdavača, podaci korisnika, kao što su IP adresa, šta korisnik gleda, šta je poslednje pregledao i detalji o hardveru koji koristi, šalju se na servere kompanije u Kaliforniji. To se gotovo uvek radi bez znanja korisnika, jer Google ne zahteva da veb sajtovi unapred otkriju da Google prikuplja informacije o posetiocima bez obzira na to kako se koriste veb pregledači.
U tužbi se navodi da ovakva Googleova praksa narušava privatnost korisnika, da kompanija namerno obmanjuje korisnike, i da to Googleu i njegovim zaposlenima daje mogućnost da otkriju intimne detalje o životu, interesovanjima i korišćenju interneta korisnika.
Kolektivnom tužbom će biti obuhvaćeni milioni Googleovih korisnika koji su od 1. juna 2016. pretraživali internet u privatnom režimu.
Hoze Kastanjeda, direktor za javne komunikacije u kompaniji Google, negirao je ove optužbe i izjavio da će se odlučno braniti na sudu. On je rekao da režim privatnog pretraživanja u Chromeu omogućava korisnicima da pretražuju internet a da se njihove aktivnosti ne čuvaju u pregledaču ili na uređaju. On je istakao da oni jasno kažu, svaki put kada korisnik otvori novu “incognito” karticu, da veb sajtovi mogu prikupljati informacije o njihovim pretragama.

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade