Koliko Google, Microsoft i Amazon plaćaju Adblock Plusu da odblokira njihove oglase

Vesti, 05.02.2015, 08:30 AM

Koliko Google, Microsoft i Amazon plaćaju Adblock Plusu da odblokira njihove oglase

Već dugo postoje glasine da Google plaća Adblock Plus da bi njegovi oglasi bili propušteni kroz filtere dodatka za browsere koji služi upravo tome - da blokira dosadne reklame na internetu. Sa 50 miliona aktivnih korisnika mesečno Adblock Plus je najpopularniji servis ove vrste i noćna mora za kompanije za koje su oglasi jedan od glavnih izvora prihoda. Međutim, Google nije jedini koji plaća za ovu uslugu.

Kako piše Financial Times, među onima koji plaćaju servisu mesto na beloj listi Adblock Plusa, su i Microsoft, Amazon i reklamna platforma Taboola.

Iako nemačka kompanije Eyeo, koja je vlasnik Adblock Plusa, nema javni cenovnik za ovakvu uslugu, prema informacijama do kojih je došao Financial Times, Eyeo traži 30% prihoda od oglasa koji ne bi postojao kada bi ti oglasi bili blokirani.

Adblock Plus propušta i oglase malih web sajtova, i to bez nadoknade, ali pod uslovom da ispunjavaju određene kriterijume servisa. Ti kriterijumi su deo programa o “prihvatljivim oglasima” koji je na snazi od 2011. godine i koji dopušta neupadljive oglase koji mogu ostati vidljivi sve dok nisu nametljivi i ne kvare iskustvo korisnika. “Prihvatljive oglase” koji su na “beloj listi” korisnici takođe mogu blokirati.

Iako se o svemu ovome i ranije govorilo, ovo je prvi put da javnost ima uvid u to koliko velike kompanije plaćaju da bi se njihovi oglasi našli na beloj listi Adblock Plusa.

Ovo otkriće bi moglo naljutiti korisnike Adblock Plusa, ali oni imaju mogućnost da isključe opciju “Allow non-intrusive advertising”, kao i da prijave reklame koje smatraju neprihvatljivim.

Portparol kompanije Eyeo Ben Vilijams je upitan za komentar u vezi navoda Financial Timesa, rekao da je iznenađen time što se o njihovom programu “Prihvatljivi oglasi” piše kao o nečemu novom, iako on postoji od 2011. i uprkos nastojanjima kompanije da bude što je moguće otvorenija u vezi ovoga. Vilijams je istakao da je za 90% onih čije oglase Adblock Plus tretira kao prihvatljive, ova usluga besplatna, kao i da su kriterijumi o prihvatljivosti oglasa podjednaki i za one koji plaćaju i za one za koje je propuštanje oglasa besplatno. On je dodao da korisnici mogu da blokiraju u svakom trenutku sve oglase koje ne žele da vide.

Međutim, upitan da pojasni koliko kompanije kao što je Google plaćaju da njihove reklame budu odblokirane, Vilijams je odgovorio: “Mi ne otkrivamo takve informacije.”


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Policija ponovo zatvorila zloglasni hakerski sajt BreachForums

Policija ponovo zatvorila zloglasni hakerski sajt BreachForums

Policija je po drugi put za godinu dana preuzela kontolu nad zloglasnom platformom BreachForums, koja je poznata pre svega po prodaji ukradenih podata... Dalje

Zbog mogućih prevara Apple uklonio stotine hiljada naloga programera i korisničkih naloga iz AppStorea

Zbog mogućih prevara Apple uklonio stotine hiljada naloga programera i korisničkih naloga  iz AppStorea

Apple je objavio da je u periodu između 2020. i 2023. godine blokirao ukupno 7 milijardi dolara potencijalno lažnih transakcija, kao i lažne recenz... Dalje

Android i iOS će vas upozoravati na Bluetooth uređaje za praćenje

Android i iOS će vas upozoravati na Bluetooth uređaje za praćenje

Apple i Google uvode nove funkcije koje će upozoravati korisnike iOS-a i Androida na Bluetooth uređaje za praćenje. „Ovo će pomoći da se ... Dalje

Hakovan Europol, napadači prodaju podatke ukradene tokom napada

Hakovan Europol, napadači prodaju podatke ukradene tokom napada

Poznata hakerska grupa prodaje nešto za šta tvrde da su veoma osetljivi interni podaci koji su ukradeni početkom ovog meseca od Europola. Grupa &bd... Dalje

Dell objavio da su hakeri ukrali podatke 49 miliona kupaca

Dell objavio da su hakeri ukrali podatke 49 miliona kupaca

Dell je upozorio da su hakeri ukrali informacije o oko 49 miliona kupaca. Kompanija je na email adrese kupaca počela da šalje obaveštenja o komprom... Dalje