Koliko vrede vaši podaci

Vesti, 23.08.2012, 10:51 AM

Koliko vrede vaši podaci

Sve ima svoju cenu pa i vi. Zarada koju donosite Google-u u toku samo jednog kvartala iznosi 7 dolara, dok za isto vreme Facebook na vama zaradi 1,26 dolara. “Nema besplatnog ručka”, pa ni besplatnih internet servisa iako se korisnicima oni predstavljaju kao takvi.

Ono čime ustvari plaćate besplatne usluge kompanija kao što su Google ili Facebook su vaši lični podaci. Naizgled beskorisni, podaci o vašim lajkovima, polu, uzrastu, lokaciji, surferskim navikama na internetu su veoma važni oglašivačima. Oni žele da budu sigurni da su njihove reklamne poruke upućene pravoj ciljnoj grupi.

Pretpostavka je da podatke kao što su oni o kreditnim karticama, online bankovnim nalozima ili nalozima na servisima za plaćanje čuvate brižljivo jer ste svesni da bi oni mogli dospeti u ruke kriminalaca. Iako vas radoznalost oglašavača verovatno ne brine toliko, ona nije ništa manja od one koju imaju sajber kriminalci, pa iako im se namere razlikuju motiv zbog kojih su i jednima i drugima vaši podaci toliko bitni je isti - reč je o novcu. Zato je zaštita privatnosti na internetu od velike važnosti.

Uprkos činjenici da je privatnost česta tema kojom se bave mediji i zaštitinici privatnosti korisnika interneta, prema nekim podacima svega 38% korisnika zna da postoje načini da se ograniči količina podataka koje ostavljaju na internetu a skoro 13% korisnika nikada nije menjalo podešavanja privatnosti na Facebook-a i to zato što ne znaju da takva mogućnost uopšte postoji.

Dakle, svaki vaš korak na internetu se prati, a svaki podatak o vama je vredan. Facebook je samo u drugom kvartalu ove godine zaradio skoro milijardu dolara od reklamiranja, dok je profit Google od reklama 10 puta veći.

Nisu samo legitimne kompanije one koje zarađuju od trgovine podacima korisnika na internetu. I internet podzemlje ima svoju računicu pa tako sajber kriminalci zarađuju od krađe podataka korisnika. Prema cenovniku koji je objavio Trend Micro, broj kreditne kartice na crnom tržištu vredi od 1 do 10 dolara, 15 dolara je cena za podatke o 1000 Facebook naloga, 2200 login podatka za Twitter naloge vredi 75 dolara, a 8 dolara je cena za 1000 Hotmail ili Yahoo! Mail naloga.

Kome su potrebni vaši podaci, koliko oni vrede i koliko vas može koštati nemaran odnos prema njima detaljnije na infografici koju je objavio Trend Micro (klikni na sliku za uvećanje).


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje