Kozmetička kompanija Avon žrtva napada ransomwarea

Vesti, 17.06.2020, 09:00 AM

Kozmetička kompanija Avon žrtva napada ransomwarea

Kozmetički gigant Avon oporavlja se od misterioznog sajber-napada koji se dogodio prošle nedelje, 8. juna, rekli su izvori za ZDNet.

Kompanija je 9. juna prijavila incident američkoj Komisiji za hartije od vrednosti, dan nakon što je otkrila probleme sa nekim delovima svoje IT infrastrukture.

Kompanija je saopštila da je incident poremetio neke njene sisteme i delimično i njeno funkcionisanje.

Prošle nedelje, Avonovi distributeri prijavili su probleme prilikom pristupanja zalihama kompanije, gde obično naručuju proizvode za svoje kupce. Problemi sa pristupom prijavljeni su u Velikoj Britaniji, Argentini, Brazilu, Poljskoj i Rumuniji.

Avon, čiji je vlasnik brazilska multinacionalna kompanija Natura & Co, odbio je da objavi detalje o incidentu i distributerima i predstavnicima medija.

Detalji o prirodi sajber-napada još uvek su nepoznanica, ali u dokumentu koji je komisiji podnesen 12. juna, Avon je obećao da će „neke od pogođenih sistema na ugroženim tržištima“ vratiti u funkciju tokom ove nedelje.

Izvor koji prati incident rekao je za ZDNet da je u pitanju napad ransomwarea koji je izvela grupa DopplePaymer.

Za sada nema zvanične potvrde ali sa Twitter naloga poljske firme za sajber-bezbednost Niebezpiecznik, objavljeno je da su oni takođe indirektno dobili informaciju da su problemi Avona bili izazvani napadom iza koga stoji DopplePaymer.

U prijavi SEC-u, Avon je rekao da još uvek istražuje da li je došlo do kompromitovanja podataka korisnika, ali kompanija je nepokolebljiva u tvrdnji da nisu ugroženi finansijski podaci, jer njen glavni veb sajt za e-trgovinu ne čuva te informacije.

Grupa DopplePaymer jedna je od 13 grupa koje rade sa ransomwareom, koje imaju namenske veb sajtove na kojima objavljuju informacije o napadima koje su izvele. U ovom trenutku, grupa DopplePaymer nije na svom veb sajtu navela napad na Avon.

Ove grupe su krajem prošle i početkom ove godine počele da vrše dodatni pritisak na hakovane kompanije, tražeći im da plate otkup. Pre nego što šifruju podatke, napadači kradu podatke iz mreža kompanija. Ako kompanija odbije da plati, grupe prete da će objaviti podatke na svojim sajtovima i da će kontaktirati novinare i obavestiti ih o incidentu. Kompanije koje žele da sakriju napad od javnosti, ili koje strahuju da bi se njihova intelektualna svojina mogla naći na internetu a zatim i u rukama konkurencije, obično plate otkup.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zoom obećao da će krajem godine objaviti svoj prvi izveštaj o transparentnosti

Zoom obećao da će krajem godine objaviti svoj prvi izveštaj o transparentnosti

Zoom je obećao da će krajem godine objaviti svoj prvi izveštaj o transparentnosti. Ovo je objavljeno na blogu izvršnog direktora Zooma Erika Juana... Dalje

Zašto je lozinka ''123456'' vrlo loša ideja

Zašto je lozinka ''123456'' vrlo loša ideja

U jednoj od najvećih studija o upotrebi lozinki, analizom više od milijardu procurelih korisničkih podataka otkriveno je da je jedna od svake 142 ... Dalje

Zbog prikupljanja podataka korisnika, Indija zabranila 59 kineskih aplikacija, među kojima i TikTok i UC Browser

Zbog prikupljanja podataka korisnika, Indija zabranila 59 kineskih aplikacija, među kojima i TikTok i UC Browser

Indijska vlada zabranila je juče 59 kineskih mobilnih aplikacija zbog nacionalne bezbednosti. Zabrana dolazi nakon sukoba indijske vojske sa kineskim... Dalje

Kako je Telegram pobedio rusku vlast koja ga je zabranila

Kako je Telegram pobedio rusku vlast koja ga je zabranila

Pre dve godine, vlasnik Telegrama Pavel Durov odbio je da dozvoli ruskim bezbednosnim službama pristup šifrovanim porukama korisnika u svojoj popula... Dalje

Google će automatski brisati podatke koje prikuplja o novim korisnicima, a evo šta će biti sa podacima postojećih korisnika

Google će automatski brisati podatke koje prikuplja o novim korisnicima, a evo šta će biti sa podacima postojećih korisnika

Google menja svoja podrazumevana podešavanja tako da će ubuduće neki podaci koje prikuplja o korisnicima biti automatski brisani, umesto da korisni... Dalje