LG priznao da njihovi Smart televizori špijuniraju korisnike i obećao novi firmware

Vesti, 22.11.2013, 07:27 AM

LG priznao da njihovi Smart televizori špijuniraju korisnike i obećao novi firmware

Posle otkrića da njihovi uređaji praktično špijuniraju korisnike šaljući informacije o kanalima koji se gledaju serverima kompanije, proizvođač Smart televizora kompanija LG objavila je saopštenje u kome je je obećala da će uskoro ažurirati firmware tako da će uređaji poštovati izbor korisnika da isključe opciju prikupljanja informacija.

Južnokorejski proizvođač televizora priznao je da postoji problem na koji je ukazao jedan korisnik njihovog uređaja. Nakon što je kompaniji prijavljeno da se prikupljaju podaci bez znanja korisnika, LG je pokrenuo istragu.

Zanimljivo je da LG u saopštenju insistira da informacije kao što su kanali koje korisnik gleda nisu „personalne“ iako će mnogi primetiti da je ono što gledate na televizoru u svom domu nešto što bi trebalo da se ne tiče nikog drugog, posebno ako i ne znate da informacije o tome delite sa drugima i još gore, ako ne možete da zaustavite prosleđivanje informacija o vašim navikama kao gledaoca.

LG ovakvu praksu pravda prikazivanjem relevantnijih reklama i preporuka gledaocima na osnovu tako prikupljenih informacija o onome što korisnici gledaju, iako je pravo pitanje da li korisnici Smart televizora uopšte žele da gledaju reklame.

Međutim, kompanija je priznala da postoji problem jer čak i kada korisnik isključi opciju prikupljanja podataka, nastavlja se prenos informacija o onome što gleda serverima kompanije iako iz kompanije tvrde da se ti podaci ne čuvaju na serverima. Ažuriranje firmware-a koje je, kako su rekli iz kompanije, u pripremi trebalo bi da reši taj problem.

Međutim, korisnik koji se obratio kompaniji povodom ovoga, ukazao je i na problem prikupljanja naziva fajlova na eksternim uređajima kao što su USB memorijski stikovi. Iz LG-a kažu da se takvi podaci ne čuvaju, a da je njihov prenos bio deo nove funkcije koja koristi internet za informacije o programu koji se gleda a sve u cilju poboljšanja korisničkog iskustva. Ova funkcija, međutim, nikada nije u potpunosti implementirana niti su lični podaci korisnika ikada sakupljani i čuvani, kažu iz kompanije. Novi firmware će ukloniti ovi funkciju.

Ipak, zanimljivo je da je kompanija funkciju koju je samo „delimično implementirala“ i koja je bila u fazi testiranja „prodala“ korisnicima koji su kupili uređaje i čiji su podaci, koji bi trebalo da budu poverljivi, prosleđivani u tekstualnom formatu, dakle, potpuno nezaštićeni. Posebno zbog toga što LG tvrdi da je „privatnost veoma važan deo Smart TV iskustva“ korisnika.

Na kraju saopštenja usledilo je nespretno izvinjenje korisnicima. LG je izrazio žaljenje zbog toga što su izveštaji medija možda izazvali zabrinutost korisnika. Ipak, kompanija je propustila priliku da se izvini korisnicima zbog onoga što je njena odgovornost a ne odgovornost medija koji su samo preneli vest o korisniku koji je bio iznenađen zbog otkrića da ga njegov LG Smart TV špijunira.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje