Lažni CAPTCHA test dovodi do infekcije malverima Lumma i Amadey

Vesti, 01.11.2024, 13:30 PM

Lažni CAPTCHA test dovodi do infekcije malverima Lumma i Amadey

Kaspersky upozorava na novu kampanju koja isporučuje malvere putem lažnog CAPTCHA testa koji se uobičajeno koristi na veb sajtovima za razlikovanje ljudi od botova.

Napadači u suštini iskorišćavaju instikt korisnika da brzo prođu kroz proces verifikacije. Zamke za žrtve ove kampanje su postavljene u onlajn oglasima, na pornografskim sajtovima, servisama za deljenje fajlova, platformama za klađenje, anime veb sajtovima i u veb aplikacijama koje monetizuju saobraćaj.

Ranija verzija ove prevare bila je prvenstveno usmerena na igrače čiji su uređaji bili inficirani malverima za krađu informacija na veb sajtovima koji su nudili krekovane igre.

Ova nova kampanja, praćena od sredine septembra do oktobra, pokazuje proširenje mreže distribucije, verovatno sa ciljem da dosegne širi krug žrtava, kažu istraživači kompanije Kaspersky.

Da bi zarazili uređaje korisnike malverima Lumma i Amadey, hakeri preusmeravaju žrtve na nešto što izgleda kao obični CAPTCHA izazov. Klikom na poznato dugme „Ja nisam robot“, međutim, kopira se zlonamerni kod, dok dovršavanje drugih naizgled normalnih koraka verifikacije pokreće kod.

U nekim napadima, skripta preuzima i pokreće arhivu koja sadrži malver Lumma, koji se od avgusta 2022. na ruskim hakerskim forumima prodaje kao malware-as-a-service.

Kada se instalira na uređaju žrtve, Lumma traži fajlove povezane sa novčanicima za kriptovalute i krade ih. Napadači pokušavaju da izvuku kolačiće i druge podatke za prijavu iz pretraživača, uključujući podatke iz menadžera lozinki.

Nakon eksfiltriranja dragocenih podataka, malver posećuje stranice različitih onlajn prodavnica. „Svrha je verovatno da generiše prihod za svoje operatere povećanjem pregleda ovih veb sajtova, slično reklamnom softveru“, rekli su istraživači.

Dok je Lumma ranije korišćena u tzv. lažnim CAPTCHA napadima, Amadey se prvi put koristi na ovaj način. Amadey je botnet koji se prvi put pojavio oko 2018. i trenutno se prodaje za oko 500 dolara na ruskim hakerskim forumima.

Amadey preuzima nekoliko modula za krađu lozinki iz popularnih pretraživača i otkriva adrese novčanika kriptovaluta u clipboardu i zamenjuje ih adresama koje kontrolišu napadači. Jedan modul takođe može da napravi snimke ekrana i, u nekim slučajevima, preuzme Remcos alat za daljinski pristup na uređaj žrtve, dajući napadačima potpunu kontrolu nad uređajem.

Prema rečima istraživača kompanije Kaspersky, korisnici u Brazilu, Španiji, Italiji i Rusiji su među najčešće pogođenim u ovoj kampanji, a za sada se ne zna koja hakerska grupa stoji iza nje.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje