Lažni antivirus među reklamama na ICQ
Vesti, 27.01.2011, 01:39 AM
Istraživači Kaspersky Lab-a otkrili su lažni antivirusni program povezan sa reklamama na ICQ, chat klijentu koji je posebno popularan među internet korisnicima u Rusiji i istočnoj Evropi.
Reklama koja se pojavljuje u prozoru ICQ-a pripada kompaniji Charlotte Russe koja prodaje žensku odeću a klik na oglas vodi ka veb-sajtu kompanije, kaže Roel Šuvenberg, istraživač u kompaniji Kaspersky.
U trenutku pojavljivanja ove reklame pojavljuje se još jedan pop-up prozor koji je navodni antivirusni program pod nazivom “Antivirus8” koji obaveštava korisnika o sumnjivoj aktivnosti otkrivenoj na sistemu njegovog računara zbog čega se korisnik ohrabruje da preuzme program, koji naravno nije legitimni antivirusni softver.
Ovaj napad zanimljiv je iz više razloga. Najpre, lažni antivirusni program (scareware) pojavljuje se bez ikakvog učešća i aktivnosti korisnika koje u normalnim okolonostima predstavljaju okidač za pojavljivanje takvih pop-up prozora, kao što je na primer, klik na maliciozni link u rezultatima pretrage. Takođe, čini se da napad ne uključuje exploit, već da je reč o tehnici društvenog inžinjeringa pri kojoj se korisnik namamljuje da preuzme navodnu zaštitu od kompjuterskih virusa koja je potpuno bespotrebna u ovom slučaju.
Pored svega ovoga, slika u oglasu je povezana sa reklamom za lažni antivirus koja se hostuje na serveru koji nije povezan sa kompanijom Charlotte Russe.
Prema Šuvenbergu, to znači da su napadači nastojali da sve izgleda kao prodavnica kako bi dobili odobrenje sa strane servera za pokretanje reklama. Čini se da su se napadači veoma trudili da sve izgleda legitimno.
U Kaspersky Lab veruju da iza napada stoje dve bande - jedna iza lažnog antivirusa a druga iza distribucije malicioznog programa putem ICQ-a.
Kaspersky Lab je prijavio problem yieldmanageru (otvorena platforma za distribuciju oglasa) koji je u vlasništvu kompanije Yahoo. Right Media koji je distributer oglasa u ovom slučaju još uvek nije odgovorio.
Izvor
Izdvojeno
Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje
Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu
Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje
Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove
Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje
Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu
Ruski korisnici sve teže mogu da se registruju na Telegram i WhatsApp, jer su ruski mobilni operateri počeli da blokiraju SMS i kodove za verifikaci... Dalje
WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape
WhatsApp je najavio da uvodi novu opciju zaštite razgovora - passkey-šifrovane bekape, koja korisnicima omogućava da šifruju rezervne kopije ćas... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





