Lažni antivirus među reklamama na ICQ

Vesti, 27.01.2011, 01:39 AM

Lažni antivirus među reklamama na ICQ

Istraživači Kaspersky Lab-a otkrili su lažni antivirusni program povezan sa reklamama na ICQ, chat klijentu koji je posebno popularan među internet korisnicima u Rusiji i istočnoj Evropi.

Reklama koja se pojavljuje u prozoru ICQ-a pripada kompaniji Charlotte Russe koja prodaje žensku odeću a klik na oglas vodi ka veb-sajtu kompanije, kaže Roel Šuvenberg, istraživač u kompaniji Kaspersky.

U trenutku pojavljivanja ove reklame pojavljuje se još jedan pop-up prozor koji je navodni antivirusni program pod nazivom “Antivirus8” koji obaveštava korisnika o sumnjivoj aktivnosti otkrivenoj na sistemu njegovog računara zbog čega se korisnik ohrabruje da preuzme program, koji naravno nije legitimni antivirusni softver.

Ovaj napad zanimljiv je iz više razloga. Najpre, lažni antivirusni program (scareware) pojavljuje se bez ikakvog učešća i aktivnosti korisnika koje u normalnim okolonostima predstavljaju okidač za pojavljivanje takvih pop-up prozora, kao što je na primer, klik na maliciozni link u rezultatima pretrage. Takođe, čini se da napad ne uključuje exploit, već da je reč o tehnici društvenog inžinjeringa pri kojoj se korisnik namamljuje da preuzme navodnu zaštitu od kompjuterskih virusa koja je potpuno bespotrebna u ovom slučaju.

Pored svega ovoga, slika u oglasu je povezana sa reklamom za lažni antivirus koja se hostuje na serveru koji nije povezan sa kompanijom Charlotte Russe.

Prema Šuvenbergu, to znači da su napadači nastojali da sve izgleda kao prodavnica kako bi dobili odobrenje sa strane servera za pokretanje reklama. Čini se da su se napadači veoma trudili da sve izgleda legitimno.

U Kaspersky Lab veruju da iza napada stoje dve bande - jedna iza lažnog antivirusa a druga iza distribucije malicioznog programa putem ICQ-a.

Kaspersky Lab je prijavio problem yieldmanageru (otvorena platforma za distribuciju oglasa) koji je u vlasništvu kompanije Yahoo. Right Media koji je distributer oglasa u ovom slučaju još uvek nije odgovorio.

Izvor


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje